Tη μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων σημείωσαν το 2011 οι αλυσίδες pizza

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Hellastat, ο τομέας της πίτσας εμφάνισε τη μεγαλύτερη πτώση με 30%, ενώ ακολούθησαν το σουβλάκι με 28%, τα ταχυφαγεία (fast food) με 26%, οι αλυσίδες πώλησης σάντουιτς και σνακ με 24%, οι αλυσίδες πώλησης καφέ με 24% και τα επώνυμα εστιατόρια με 23%. Πολλές επιχειρήσεις έχουν εξέλθει από την αγορά, ενώ εκτιμάται ότι το 2012 η απασχόληση στο κλάδο μειώθηκε κατά 20%.

Η έρευνα της Hellastat καταγράφει παράλληλα μια σειρά από κινήσεις που εξελίσσουν οι εταιρείες του κλάδου προκειμένου να αντιπαρέλθουν τις συνέπειες της κρίσης, όπως την καθιέρωση «happy hours» (χρονικό διάστημα μέσα στην ημέρα με χαμηλότερες τιμές ή και δωρεάν κάποια φαγητά ή αναψυκτικά), χαμηλότερες χρεώσεις για on-line παραγγελίες, προσφορές σε είδος (π.χ. δωρεάν αναψυκτικό για κάθε pizza ή δωρεάν καφές με κάθε τυρόπιτα) κ.ά.

Όσον αφορά στις επιχειρηματικές εξελίξεις του κλάδου για το 2011, στην μελέτη επισημαίνεται ότι η μητρική McDolanld΄s, πούλησε τα 19 εταιρικά καταστήματα που διέθετε στην Ελλάδα στη Premier Capital, ενώ η Applebee’s διέκοψε την λειτουργία των καταστημάτων της στην χώρα μας, λόγω σημαντικών ζημιών και αδυναμία εκπλήρωσης οικονομικών υποχρεώσεων. Εξάλλου, στη μελέτη της Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 229 επιχειρήσεων.

Ο συνολικός κύκλος εργασιών των εταιρειών του δείγματος σημείωσε το 2011 σημαντική υποχώρηση κατά 11,5%, στα 407,83 εκατ. ευρώ. Η μέση μείωση εκτιμάται σε -14,7%, ενώ άνοδο εσόδων εμφάνισε μόλις το 8% των εταιρειών. Σημειώνεται ότι στην ατζέντα της κυβέρνησης έχει μπει τελευταία και το θέμα της μείωσης του ΦΠΑ στην εστίαση, με τους ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων να ζητούν τη μείωσή του στο 9%, κάτι όμως που τουλάχιστον προς το παρόν θεωρείται πολύ δύσκολο.