AEGIS MEDIA HELLAS FORETEL – Ιανουάριος 2013

Σύμφωνα με αυτή, οι ενημερωτικές εκπομπές καθώς και οι ειδήσεις έχουν μετατοπιστεί σε χαμηλότερες θέσεις κατάταξης με βάση το υψηλότερο ενδιαφέρον του κοινού, αφού από τη 4η και 5η θέση που κατείχαν τον Ιανουάριο του 2012 βρίσκονται στη 8η και 13η θέση αντίστοιχα, τον Ιανουάριο του 2013. Τη πρώτη πεντάδα των αγαπημένων τυπολογιών βάσει υψηλότερου ενδιαφέροντος συμπληρώνουν αποκλειστικά ψυχαγωγικού τύπου εκπομπές.

Τo internet, και εφέτος, όπως και τον περασμένο χρόνο εξακολουθεί να εμφανίζει αναπτυσσόμενη δυναμική, παρουσιάζοντας την καλύτερη «εικόνα» με διαφορά, σε σχέση με τα λοιπά Μέσα. Σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του περασμένου χρόνου, παρατηρείται άνοδος του internet, με μετατόπιση της συνολικής προτίμησης του κοινού από τη παραδοσιακή χρήση Μέσων, στη διαδικτυακή, τόσο για ενημέρωση όσο και για ψυχαγωγία.

Όσον αφορά στο internet, η Foretel δείχνει ότι το Mέσο αυτό προτιμάται τόσο για ενημέρωση, όσο και για ψυχαγωγία, κυρίως από τους άντρες νεότερων ηλικιών (18-34), ενώ οι γυναίκες 25+ επιλέγουν να ενημερωθούν κυρίως μέσω του ραδιοφώνου. Αντίθετα, οι γυναίκες 35+ προτιμούν κυρίως την τηλεόραση τόσο για ενημέρωση, όσο και για ψυχαγωγία.

Ξένες σειρές και ντοκιμαντέρ στην κορυφή
Όπως δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας (Πίνακας 1), οι ξένες αστυνομικές/δράσης σειρές, καθώς και οι ξένες κωμικές ταινίες παρουσιάζουν το υψηλότερο ενδιαφέρον για το σύνολο του κοινού, ενώ ακολουθούν οι ξένες κοινωνικές-δραματικές-αισθηματικές ταινίες, καθώς και τα ντοκιμαντέρ. Τέλος, οι ταινίες τρόμου-μυστηρίου κλείνουν την πρώτη πεντάδα των τυπολογιών με βάση το υψηλότερο ενδιαφέρον.

Πινακας 1. ΤΥΠΟΛΟΓΙΕΣ: ΒΑΘΜΟΣ ΥΨΗΛΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΤΥΠΟΛΟΓΙΩΝ (4/5-5/5)* ΣΥΝΟΛΟ (TOP 20)
1 Ξένες αστυνομικές- δράσης σειρές 54%
2 Ξένες κωμικές ταινίες 50%
3 Ξένες κοινωνικές-δραματικές-αισθηματικές ταινίες 45%
4 Ντοκιμαντέρ 43%
5 Ταινίες τρόμου-μυστηρίου 40%
6 Ελληνικές κωμικές ασπρόμαυρες ταινίες 38%
7 Εκπομπές lifestyle 37%
8 Ενημερωτικές εκπομπές 35%
9 Ελληνικές κωμικές έγχρωμες ταινίες 34%
10 Αγώνες ποδοσφαίρου 34%
11 Νέος ελληνικός κινηματογράφος 31%
12 Ειδήσεις 31%
13 Αγώνες μπάσκετ 30%
14 Ελληνικές δραματικές και αισθηματικές ασπρόμαυρες ταινίες 29%
15 Ελληνικές δραματικές και αισθηματικές έγχρωμες ταινίες 29%
16 Αθλητικές εκπομπές 24%
17 Μεταδόσεις Formula 1 24%
18 Ξένες κωμικές σειρές 23%
19 Ταξιδιωτικά ντοκιμαντέρ, οδοιπορικά 23%
20 Κινούμενα σχέδια 23%
* Βαθμός υψηλού ενδιαφέροντος (4/5,5/5): % ερωτηθέντων που απάντησαν «Με ενδιαφέρει αρκετά ή Με ενδιαφέρει πολύ» σε κλίμακα: 1=Δεν με ενδιαφέρει καθόλου…4=Με ενδιαφέρει αρκετά…5=Με ενδιαφέρει πολύ

Προτίμηση μέσων για ενημέρωση και ψυχαγωγία
Όπως αποτυπώνεται στην έρευνα και στον Πίνακα 2, η υπεροχή του internet τόσο για την ενημέρωση, όσο και για την ψυχαγωγία είναι αναμφισβήτητη, αφού το Μέσο αυτό αποσπά τα υψηλότερα ποσοστά προτίμησης του κοινού με διαφορά σε σχέση με τα υπόλοιπα Μέσα. Δεύτερη στην κατάταξη προτίμησης έρχεται η τηλεόραση και τρίτο το ραδιόφωνο. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως τα ποσοστά προτίμησης των Μέσων επηρεάζονται σημαντικά από τα στοιχεία διείσδυσης αυτών.

Πινακας 2. ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ ΜΕΣΩΝ ΓΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ/ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ΒΑΣΕΙ ΒΑΣΙΚΩΝ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
  Σύνολο Άνδρες Γυναίκες 18-24 25-34 35-45
Τηλεόραση 32% 27% 38% 23% 33% 39%
Περιοδικά 3% 2% 3% 6% 2% 1%
Εφημερίδες 9% 8% 9% 7% 9% 10%
Ραδιόφωνο 18% 16% 19% 13% 18% 21%
Internet 67% 70% 64% 76% 68% 59%
ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
  Σύνολο Άνδρες Γυναίκες 18-24 25-34 35-45
Τηλεόραση 38% 31% 45% 33% 34% 47%
Περιοδικά 2% 1% 4% 3% 2% 3%
Εφημερίδες 3% 3% 2% 1% 4% 2%
Ραδιόφωνο 25% 23% 28% 19% 24% 31%
Internet 58% 62% 54% 75% 60% 43%

H ταυτότητα της έρευνας
H Foretel είναι ένα ερευνητικό εργαλείο με στόχο την αξιολόγηση της ποιότητας της τηλεοπτικής παρακολούθησης. Πρόκειται για μια ποσοτική έρευνα συνοδευόμενη από το λογισμικό πακέτο πινακοποιήσεων QPS Reflect με μέγεθος δείγματος 1050 ατόμων, ηλικίας από 18 έως 45 στις περιοχές Αθήνας και Θεσσαλονίκης. H έρευνα διεξάγεται δύο φορές τον χρόνο με τηλεφωνικές συνεντεύξεις με τυχαία στρωματοποιημένη δειγματοληψία από την εταιρεία ερευνών Hellenic Research House.

Το σύστημα συλλογής στοιχείων που χρησιμοποιείται είναι το CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing). Στόχος της έρευνας σε κάθε κύμα είναι η εξέταση του ενδιαφέροντος της προσοχής των παράλληλων δραστηριοτήτων και του τρόπου επιλογής τηλεοπτικών εκπομπών από τους τηλεθεατές. Το 41ο κύμα της Foretel διενεργήθηκε στο διάστημα Ιανουαρίου 2013.