Πριν ένα ακριβώς χρόνο, μετά από αίτημα της Ένωσης Ιδιοκτητών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (ΕΙΤΗΣΕΕ), η διαφημιστική αγορά προχώρησε σε μια σημαντική αλλαγή στο κομμάτι της μέτρησης τηλεθέασης, καθώς διεύρυνε τα όρια του κοινού 15-44 - το οποίο αποτελούσε το βασικό «νόμισμα» μέτρησης -, εστιάζοντας πλέον στο κοινό 18-54.

Έτσι, η αγορά απέκτησε ένα νέο σημείο αναφοράς, σε ένα κοινό που περιλαμβάνει σχεδόν 1 εκατομμύριο περισσότερους τηλεθεατές. Με βάση αυτή την αλλαγή, τα στοιχεία που αποτυπώνει η νέα έρευνα της The Nielsen Company Greece παρουσιάζει μεγαλύτερο στατιστικό ενδιαφέρον. Η αναφορά, στην 25η  έκδοση του TV Yearbook, η οποία εξετάζει το διάστημα 1η Σεπτεμβρίου 2017 – 31 Αυγούστου 2018. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, μετρώντας διαχρονικά τον μέσο χρόνο παρακολούθησης από ενήλικες του επίμαχου ηλικιακού γκρουπ, το 2018 ο χρόνος έφτασε τα 219 λεπτά ημερησίως, όπερ σημαίνει 11 λεπτά περισσότερο από το 2002 οπότε οι επιλογές για κατανάλωση περιεχόμενου ήταν σαφώς λιγότερες. Συγκριτικά με το σύνολο του κοινού (ηλικίας 4 ετών και πάνω) που αφιερώνει καθημερινά 266 λεπτά δηλαδή 4 ώρες και 26 λεπτά, το κοινό 18-54 αφιερώνει σήμερα σχεδόν 47 λεπτά λιγότερο χρόνο στην τηλεόραση.

Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι στο σύνολο του κοινού, την τελευταία τριετία με τις διαρκώς αυξανόμενες επιλογές παροχής περιεχομένου σε άλλες πλατφόρμες, ο χρόνος που αφιερώνει ο μέσος τηλεθεατής στη χώρα μας σημειώνει ανοδική πορεία (8 λεπτά περισσότερο από το 2016), ενώ σε βάθος 15ετίας αποδεικνύεται ότι ο χρόνος που καταλαμβάνει η παραδοσιακή tv στο ημερήσιο πρόγραμμα του μέσου Έλληνα όχι μόνο δε μειώνεται αλλά αυξήθηκε από το 2002 κατά 42 λεπτά! Οι προκλήσεις ωστόσο για την τηλεόραση είναι πολύ μεγάλες και κάθε άλλο παρά ξεκάθαρο είναι το σκηνικό, παρά το γεγονός της αδειοδότησης των καναλιών. Περισσότερα στοιχεία για το TV Yearbook της The Nielsen Company στο ρεπορτάζ που ετοιμάσαμε στις εσωτερικές σελίδες του περιοδικού.