Mobile Advertising, μία χαμένη ευκαιρία 22 δισεκατομμυρίων: Στη δημοφιλή και πολυαναμενόμενη πλέον ετήσια «προφητεία» της, the Internet Trends Report, η «guru» Mary Meeker, του επενδυτικού σχήματος KBCB, περιγράφει τη μεγαλύτερη χαμένη ευκαιρία στον κόσμο της διαφήμισης σήμερα. Παρόλη τη σημαντική μεταστροφή της δαπάνης σε mobile συσκευές συνεχίζει να υπάρχει ένα τεράστιο κενό μεταξύ του χρόνου που οι καταναλωτές ασχολούνται με αυτές (25%) και του ποσοστού της mobile διαφήμισης επί του συνόλου (12%). Τα νούμερα είναι ακόμη πιο δυσανάλογα σε μικρότερες αγορές όπως η ελληνική, προφανές παράδειγμα της δύναμης της συνήθειας να επηρεάζει σημαντικά τις αποφάσεις των marketers.

Vertical Video, μια 98% χαμένη ευκαιρία; Άλλο ένα ενδιαφέρον παράδειγμα της δύναμης της συνήθειας από τον ίδιο χώρο είναι αυτό των mobile διαφημιστικών formats. Ενώ το 98% των καταναλωτών χρησιμοποιεί τις smartphone συσκευές του κάθετα και η πλειοψηφία αυτών καταναλώνει video περιεχόμενο κυρίως σε αυτές, η διαφημιστική αγορά στην πλειοψηφία της συνεχίζει μέχρι και σήμερα να δημιουργεί στατικά μικρά σε μέγεθος formats και video διαφημίσεις μόνο σε οριζόντια μορφή (16:9). Η δύναμη της συνήθειας σε αυτή την περίπτωση μπορεί να στοιχίζει σύμφωνα με διάφορες έρευνες από 4 έως και 10 φορές σε αποτελεσματικότητα, δηλαδή 4 έως και 10 φορές μεγαλύτερο budget για να επιτευχθεί το ίδιο αποτέλεσμα.

CMO 2020 και η δύναμη της συνήθειας: Όπως θα έλεγε και ένας behavioral economist, το μεγαλύτερο λάθος στην κατανόηση της συμπεριφοράς των ανθρώπων, είναι ότι δεν είναι λογικά όντα. Υπάρχουν αρκετές δυνάμεις που επηρεάζουν τη διαδικασία αποφάσεων τους και ίσως η πιο ισχυρή είναι η δύναμη της συνήθειας. Ο CMO του 2020 εκτός του να κατανοήσει και να χρησιμοποιήσει αυτές τις αρχές στη Marketing στρατηγική του, πρέπει πρώτα απ’ όλα να καταλάβει πως επηρεάζουν και τη δική του δυνατότητα να λαμβάνει αποφάσεις και να εκμεταλλεύεται τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται.

Ο Οδυσσέας Ντότσικας είναι ο ιδρυτής και Managing Director του TDG.