Ο τίτλος του σημερινού άρθρου ξεκινά από έναν μύθο του Αισώπου. Κατά τον μύθο, το παιδί ενός χωρικού είχε βάλει σαλιγκάρια σε μια θράκα και τα έψηνε. Τα σαλιγκάρια όταν ψήνονται κάνουν έναν ήχο «τσιρίγματος». Το παιδί νόμισε ότι ο ήχος αυτός ήταν τραγούδι και είπε «ω κάκιστα ζώα, των οικιών υμών εμπιπραμένων, αυτοί άδετε». Που σημαίνει: «Ω άτιμα πλάσματα, τα σπίτια σας καίγονται κι εσείς τραγουδάτε;»

Θυμηθήκαμε τον διδακτικό μύθο με την αφορμή τους διάφορους πανηγυρισμούς της κυβέρνησης για την ανάπτυξη όταν διαβάσαμε τα στοιχεία για τα επίπεδα εμπιστοσύνης των ευρωπαίων επαγγελματιών διαφήμισης και marketing στην αγορά τους, το τρίτο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με το τελευταίο European Advertising Business Climate Index, του European Association of Communications Agencies (EACA). Τα στοιχεία στην  Έκθεση αυτή σε ό,τι αφορά την Ελλάδα είναι απολύτως καταστροφικά, τόσο ώστε να παρασύρουν προς τα κάτω τον μέσο όρο της Έκθεσης στο σύνολό του.

Σύμφωνα με αυτά, η εμπιστοσύνη των στελεχών στο ad industry στην Ελλάδα στο Q3/2018 συρρικνώθηκε από το τραγικό -27,7%, στο οποίο βρισκόταν το προηγούμενο τρίμηνο, σε -39,7%. Πρόκειται για το χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί σε οποιαδήποτε χώρα τα τελευταία χρόνια! Όπως έχουμε εξηγήσει πολλές φορές, με βάση τη διεθνή οικονομική εμπειρία, η διαφήμιση αποτελεί πρόδρομη μεταβλητή της γενικής πορείας της οικονομίας και οι προβλέψεις των στελεχών για την πορεία της δικής τους αγοράς αποτελεί πρόδρομη μεταβλητή της πρόδρομης μεταβλητής. Που με απλά λόγια σημαίνει ότι η βαριά επιδείνωση της εμπιστοσύνης που καταγράφεται προοιωνίζει χειροτέρευση, τόσο στην ίδια τη διαφημιστική αγορά όσο και στην πορεία της οικονομίας γενικότερα.

Δεδομένου ότι οι εκλογές πλησιάζουν και στην Ελλάδα και στην Ευρώπη (όπου προβλέπεται σφοδρότατη σύγκρουση με τις ανερχόμενες αντιευρωπαϊκές δυνάμεις στις ευρωεκλογές του Μαΐου), οι πολιτικοί όλων των αποχρώσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, προπαντός όσοι έχουν παράλληλα με τις πολιτικές τους επιδιώξεις και κυβερνητικές ευθύνες, έχουν μπει σε mode αδιαφορίας για την ουσία και την πραγματικότητα. Η κατάσταση όμως στην ελληνική αγορά είναι απολύτως οριακή.

Δεν υπάρχει η πολυτέλεια να ρουφηχτεί άλλη μια φορά ο κόπος και ο πόνος όσων δουλεύουν και παράγουν από τον πολιτικό κύκλο, όπως συνέβη το 2012 και το 2015. Τα χρήματα τελειώνουν, η κοινωνία δεν έχει πια αντοχές για νέο κύκλο δράματος και προπαντός η οικονομία έχει τελείως εξαντληθεί. Όπως έλεγε και ο Αίσωπος στο επιμύθιο του μύθου του: «Λόγος δηλοί, ότι πάν το παρά καιρόν δρώμενον επονείδιστον», που πάει να πει σε νέα ελληνικά: «Καθετί που πράττουμε σε ακατάλληλη ώρα δεν μας φέρνει παρά ντροπή».