Αυτό που εννούσε, είναι ότι η «φυλή» των επικοινωνιολόγων πρέπει να πάψει πλέον να είναι ο αφανής ήρωας. Έχει έρθει η ώρα να αναλάβει τον πρωταγωνιστικό ρόλο που της αντιστοιχεί.

Step out of the cell
Την άποψή του συμμερίζονται τα «μεγάλα κεφάλια» του κλάδου. Στο εν λόγω συνέδριο, οι συζητητές πιάστηκαν από τα λόγια του Harris για να βάλουν το «μαχαίρι» ακόμη πιο βαθιά: Οι Δημόσιες Σχέσεις πρέπει να γίνουν περισσότερο θαρραλέες, όσον αφορά στη δουλειά, στις ιδέες και στη συνεισφορά τους. Πρέπει να αποσείσουν το σύνδρομο «κατωτερότητας» που ενδεχομένως αισθάνονται σε σχέση με άλλες μορφές επικοινωνίας.

Οφείλουν να διεκδικήσουν –από τη διαφήμιση πρωτίστως-, μεγαλύτερο κομμάτι του business. Ο Richard Edelman, Πρόεδρος της Edelman, συμφώνησε με τον G. Harris, λέγοντας ότι σήμερα τα PR έχουν την ευκαιρία να βγουν από τη σκιά της διαφημιστική βιομηχανίας, αρκεί να προωθήσουν σωστά τις υπηρεσίες τους. Ο ίδιος, έθεσε από την άλλη, θέμα κοστολόγησης και αποτίμησης των υπηρεσιών PR.

Ανάγκη ηγεσίας
Όλα αυτά, αποτελούν ένα μέρος μόνον από τις νέες, αναδυόμενες τάσεις που θα διαμορφώσουν το χώρο των Δημοσίων Σχέσεων τα επόμενα χρόνια. Έναν χώρο για τον οποίο ο Rob Flaherty, Πρόεδρος της Ketchum, είναι ιδιαίτερα αισιόδοξος ως προς τη μελλοντική εξέλιξή του. Αρκεί σήμερα, οι επαγγελματίες του κλάδου να εντοπίσουν και να αντιμετωπίσουν τις βασικές προκλήσεις. Μία εξ αυτών, είναι το θέμα της ηγεσίας.

«Η βιομηχανία των PR χρειάζεται να ωριμάσει. Χρειάζεται ηγεσία», είχε πει σε ομιλία του για το μέλλον των PR ο Dr. Jon White, επικεφαλής του τμήματος R&D του βρετανικού Chartered Institute of Public Relations, CIPR. «Υπάρχει η ανησυχία ότι η βιομηχανία των PR θα μπορούσε να χάσει τη θέση της και τη σχετικότητά της, μέχρι το 2020.

Οφείλει να αποκτήσει ηγετικό ρόλο έτσι ώστε να διευρυνθεί, να γίνει περισσότερο κατανοητή, σεβαστή και να καθιερωθεί ως τομέας του management». Σύμφωνα με τον ίδιο, οι PR practitioners έχουν την ευκαιρία να γίνουν οι management consultants του 21ου αιώνα, αρκεί να διεκδικήσουν το ζωτικό τους χώρο.

Η οικονομική κρίση και το περιεχόμενο
Οι επαγγελματίες της επικοινωνίας καλούνται να δουλέψουν μέσα σε ένα αρκετά δύσκολο περιβάλλον, λέει ο Stefan Stern, Director of Strategy της Edelman Λονδίνου. Η ανησυχία για την «υγεία» της οικονομίας προκαλεί διαρκή νευρικότητα και το κοινό δεν μπορεί να πεισθεί εύκολα, για οτιδήποτε. Σύμφωνα με τον Stern, σε αυτό το περιβάλλον, οι «σοφές» εταιρείες PR γνωρίζουν ότι θα πρέπει να προσπαθήσουν περισσότερο.

Η οικονομική ύφεση σημαίνει ότι η σύγχιση στον κόσμο των media θα ενταθεί. Μία πιο εμπλουτισμένη, πιο μπερδεμένη και λιγότερο αξιόπιστη μιντιακή αγορά θα αναδυθεί. Όλα αυτά καθιστούν αναγκαία μια πιο διεισδυτική υποστήριξη σε επίπεδο PR και μία νέα εποχή από πλευράς περιεχομένου ανατέλει για την επικοινωνία. «Οι απαιτήσεις από την βιομηχανία των PR, θα είναι πιο σκληρές από ποτέ. Και σίγουρα, δεν υπάρχει εύκολος τρόπος να τις αποφύγουμε», επισημαίνει.

Επιρροή και εξουσία
Σύμφωνα με το European Communication Monitor του 2011, η επικοινωνιακή λειτουργία έχει κερδίσει περισσότερη επιρροή τα τελευταία χρόνια. Σε τρεις στους τέσσερις οργανισμούς, η επικοινωνία λαμβάνεται σοβαρά υπόψιν από το senior management και είναι πιθανό να εμπλακεί στο σχεδιασμό της στρατηγικής του οργανισμού.
Υπάρχουν ιδιαίτερα στενές σχέσεις συνεργασίας με τον CEΟ (αναφέρεται από το 86,6% των συμμετεχόντων στην έρευνα) και ακολούθως με άλλα μέλη του ΔΣ και του τμήματος marketing (πάνω από 75%).

Οι καλές αυτές σχέσεις εμποδίζονται από την σχετικά αδύναμη σύνδεση με τα τμήματα auditing και controlling. Το 17.8% των communication professionals είναι μέλη του ΔΣ. Παρόλα αυτά, αυτές οι ενδείξεις επίσημης εξουσίας, δεν συνοδεύονται πάντα από οριζόντια εξουσία. Είναι πιθανό τα στελέχη να έχουν εξουσία αλλά όχι επιρροή, και το αντίθετο. Για παράδειγμα, υπάρχουν συμμετέχοντες στην έρευνα που είναι υπεύθυνοι για πολλά μέσα στον οργανισμό, αλλά το 24,5% αυτών δεν βλέπει το τμήμα επικοινωνίας να παίζει σημαντικό ρόλο στη συνολική επίδοση της εταιρείας.

6th Corporate Communication Conference
Το 6ο κατά σειρά συνέδριο Εταιρικής Επικοινωνίας που πραγματοποιείται στις 22 Νοεμβρίου, έρχεται να διερευνήσει τα σημαντικότερα σήμερα ζητήματα και τις πλέον σύγχρονες τάσεις που αφορούν στο χώρο, δίνοντας έτσι στους επαγγελματίες του κλάδου τη δυνατότητα και τα εφόδια να διεκδικήσουν ηγετικό ρόλο στη διαδικασία διαμόρφωσης της συνολικής επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Τα agencies, θα βρουν απαντήσεις σε πιεστικά ερωτήματα που δέχονται από τους πελάτες τους, ενώ θα ανακαλύψουν πώς μπορούν να διευρύνουν τα ίδια τον προβληματισμό, κατακτώντας έτσι πολύτιμο έδαφος στο συνολικό business των πελατών τους. Τα στελέχη των τμημάτων Εταιρικής Επικοινωνίας θα εντοπίσουν ποιό ακριβώς είναι το «extra mile» που μπορούν να διεκδικήσουν από τους συνεργάτες τους και ποιές είναι οι απαντήσεις στα σημαντικότερα ζητήματα που τους απασχολούν.

Διακεκριμένοι practitioners από αναγνωρισμένες εταιρείες του εξωτερικού, θα προσφέρουν απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα που έχουν να κάνουν με:
 -Crisis & Reputation Management
 -Creativity and the role of Storytelling in PR Today
 -Accountability and Measurable Results in Corporate Communication
 -Managing Communication through change
 -Latest trends that define the future of Corporate Communication Directors.


Comms Directors Survey, «The State of Play»
Η Brands2Life –μία από τις μεγαλύτερες ανεξάρτητες εταιρείες επικοινωνίας της Μ. Βρετανίας- εκπονεί κάθε χρόνο σε συνεργασία με το περιοδικό PRWeek, τη σημαντικότερη έρευνα καταγραφής των τάσεων που αφορούν στους Corporate Communication Directors, την Comms Directors Survey «The State of Play». Ο Guy Corbet, Board Director της Brands2Life θα βρίσκεται στην Αθήνα στις 22 Νοεμβρίου, για να παρουσιάσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τα πολύτιμα ευρήματα της έρευνας. Μέσα από αυτά, σκιαγραφώνται οι σημαντικότερες εξελίξεις που αφορούν στους Corporate Communication Directors σήμερα, με τις εκτιμήσεις τους σε διεθνές επίπεδο για τις προκλήσεις και ευκαιρίες που έρχονται.

It’s all about trust! Trends in Reputation and Crisis Management
Jane Wilson
, Chief Executive Officer CIPR: Ηγείται του μεγαλύτερου σήμερα στην Ευρώπη και πλέον δραστήριου δικτύου Επαγγελματιών Δημοσίων Σχέσεων. Όπως λέει, περίπου στα δύο τρίτα σήμερα των εταιρειών FTSE 100, υπάρχει ο ρόλος του Corporate Affairs Director. Από αυτούς όμως, μόνον οι μισοί λειτουργούν μέσα στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας τους. «Καθώς τα Διοικητικά Συμβούλια αντιλαμβάνονται όλο και περισσότερο την αξία της φήμης, η επένδυσή τους στην προστασία και διαχείρισή της θα αυξηθεί. Η τοποθέτηση της Εταιρικής Επικοινωνίας στο επίκεντρο, μπορεί να έχει θεαματική απόδοση για έναν οργανισμό, ιδιαίτερα όταν χτυπά η κρίση».

Managing Communication through Change
Claire Denholm
, Co-Founder Smart Resource: Το intelligence που φέρνει, έχει αξιοποιηθεί από εταιρείες όπως Havas Media, Shell, HP, Coca-Cola Enterprises, Shelter, Endemol. Με 20ετή εμπειρία στο χώρο του Consumer Marketing και Brand Development, η Claire Denholm έχει εστιάσει τα τελευταία 8 χρόνια στις λειτουργίες της Εταιρικής Επικοινωνίας, του Change Management και Brand Strategy, με εξειδίκευση στο Group-Based Planning. Στη σημερινή πραγματικότητα, η «αλλαγή» έρχεται σε πρώτο πλάνο και επηρεάζει καθοριστικά το αποτέλεσμα και την επιτυχία. Από την διεξαγωγή ενός agency review, ως την εσωτερική διαχείριση της ομάδας και την απορρόφηση των εσωτερικών αλλαγών, ο οργανισμός τελεί υπό σημαντική πίεση. Μέσα από μία διαδραστική παρουσίαση, η Claire Denholm εξερευνά τρόπους και παρουσιάζει καινοτόμες μεθόδους διαχείρισης της αλλαγής.

From Public Relations to the Federation of ideas: Creativity and the role of storytelling
Bernhard Fischer-Appelt
, FischerAppelt AG Founder, Jury member Cannes Lions PR-2012: Διαθέτοντας ήδη τον βαρύτιμο τίτλο του κριτή στην ενότητα PR του Φεστιβάλ των Καννών, ο Bernhard Fischer-Appelt επανατοποθετεί τη σημασία της δημιουργικότητας και της αφήγησης στη λειτουργία της Εταιρικής Επικοινωνίας, ως προϋπόθεση για την επιτυχία. Το 1986 ίδρυσε την εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων Media Concept, η οποία εξελίχθηκε σε ένα από τα πλέον καινοτόμα agencies της γερμανικής αγοράς επικοινωνίας και σε έναν από τους μεγαλύτερους σήμερα ανεξάρτητους ομίλους. Στη καριέρα του έχει ήδη αποσπάσει πολλά εθνικά και διεθνή βραβεία και συνδυάζει την εξειδίκευση σε Corporate Communication και Integrated Marketing.