Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, η προσήλωση αυτή αποτυπώνεται μεταξύ άλλων και από 4 σημαντικές παραμέτρους:
1. Για 20 χρόνια μέσα από τις κινητές μονάδες προληπτικής ιατρικής της ΑΙΜ παρέχεται δωρεάν προληπτικός έλεγχος σε σχολεία όλης της χώρας.
2. Για 12 χρόνια λειτουργεί το τμήμα διατροφής της εταιρείας, το οποίο συνεργάζεται με επιστημονικούς και ιατρικούς φορείς για την ενημέρωση του κοινού σε θέματα υγείας και διατροφής.
3. Για 35 χρόνια οι εργαζόμενοι και οι οικογένειές τους δραστηριοποιούνται μέσω του φιλανθρωπικού ομίλου της Unilever (ΟΦΕ), συμβάλλοντας έτσι στην ανακούφιση άπορων οικογενειών.
4. Για 12 χρόνια εφαρμόζεται από την εταιρεία ένα πρωτοποριακό σύστημα τηλεθέρμανσης, εξασφαλίζοντας δωρεάν θέρμανση σε σχολικό συγκρότημα που στεγάζει 2500 μαθητές.

Ανάμεσα στις πρωτοβουλίες που καταγράφονται στον Κοινωνικό Απολογισμό για το 2008 είναι η συνεχής παρουσία της εταιρείας στο Διεθνές Σχολικό Πρόγραμμα Τέχνης της Unilever, η συνεργασία του Βιτάμ με το Word Food Programme του ΟΗΕ και του Dove με τη μη κερδοσκοπική οργάνωση «Ανάσα», για την καταπολέμηση της ανορεξίας και βουλιμίας στα νέα κορίτσια.

Σχολιάζοντας τον Κοινωνικό Απολογισμό 2008 της Eλαΐς-Unilever, ο Διευθυντής Επικοινωνίας και ΜΜΕ της εταιρείας, Γρηγόρης Αντωνιάδης, τόνισε μεταξύ άλλων: «Για όλους εμάς που εργαζόμαστε στην Ελαΐς-Unilever, η συνέχιση της προσπάθειας για την αύξηση του “κοινωνικού μας μερίσματος” όχι μόνο αποτελεί δέσμευση και υποχρέωση, ως υπεύθυνοι πολίτες αυτής της χώρας, αλλά και σημαντική στρατηγική επιλογή για τη μακροπρόθεσμη κερδοφόρο ανάπτυξη της εταιρείας».

Ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία
Για το 2008 ο κύκλος εργασιών της Unilever διεθνώς ανήλθε σε 40, 5 δισ. ευρώ, με το λειτουργικό της κέρδος να φθάνει στα 7,1 δισ. ευρώ. Ο ρυθμός οργανικής ανάπτυξης πωλήσεων ανήλθε την περασμένη χρονιά σε 7,4%. Η εταιρεία απασχολεί διεθνώς 174.000 εργαζόμενους σε 100 χώρες που δραστηριοποιείται. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα κορυφαία διευθυντικά στελέχη της ανήκουν σε 20 διαφορετικές εθνικότητες. Το 2008 προσέφερε 91 εκατ. ευρώ σε τοπικές κοινότητες σε όλο τον κόσμο, ενώ επένδυσε 927 εκατ. ευρώ σε έρευνα και ανάπτυξη.

Περνώντας στα ποιοτικά στοιχεία, επισημαίνονται μεταξύ άλλων τα εξής:
1. Η εταιρεία πρώτη καθιέρωσε εσωτερικό πρόγραμμα αξιολόγησης όλων των κατηγοριών τροφίμων της, θεσπίζοντας διατροφικά κριτήρια, αυστηρότερα από τις όποιες τοπικές ισχύουσες διατάξεις.
2. Τα τελευταία 4 χρόνια μείωσε τα κορεσμένα λιπαρά κατά 48.370 τόνους, τη ζάχαρη κατά 37.000 τόνους και το αλάτι κατά 3.340 τόνους.
3. Έφερε και στη χώρα μας τα παγωτά Ben & Jerry’s, τα οποία είναι γνωστά όχι μόνο για την ποιότητά τους, αλλά και για την ενεργό κοινωνική τους δράση.
4. Από το 2003 ξεκίνησε την αντικατάσταση των ψυγείων της Algida με ψυγεία φιλικά προς το περιβάλλον.
5. Αύξησε τη συμπύκνωση του Skip, ώστε να χρησιμοποιεί μικρότερα μεγέθη συσκευασιών.
6. Πήρε θέση στο επίμαχο θέμα της καλλιέργειας φοινικέλαιου, η επέκταση της οποίας σε κάποιες χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας συμβάλλει στην καύση και αποψίλωση παρθένων δασών.

Το 2008 η εταιρεία λάνσαρε 30 νέους κωδικούς στην ελληνική αγορά. Στην αγορά τροφίμων λάνσαρε τον Βιολογικό Ζωμό και το «Σπιτικό» Ζωμό Ψυγείου, τις σούπες Knorr με βάση σπιτικές συνταγές και τη σειρά Knorr Quick Snack Gourmet, το Knorr Vie Kidς για τα παιδιά, το Becel pro-activ με κάλιο για τη φροντίδα της αρτηριακής πίεσης, τη Hellmann’s Ketchup Light με μόνο 9 θερμίδες ανά κουταλιά, χωρίς συντηρητικά, και το Lipton Linea, πράσινο τσάι δύο φορές πιο πλούσιο σε κατεχίνες, που ενισχύουν το μεταβολισμό και αυξάνουν τις καύσεις.

Όσον αφορά στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής λάνσαρε την οδοντόβουρτσα Aim Styletech με design του γνωστού ιταλικού οίκου Pinifarina, την οδοντόκρεμα Aim White Now για λεύκανση με ένα βούρτσισμα, τις σειρές Axe, Dark Temptation, Skin Contact και Axe Dry, το γυναικείο σαμπουάν Ultrex, το Rexona Girl Fun Spirit και Tropical Power, αποσμητικά Dove Go Fresh, κρεμοντούς Supreme Cream Oil και Dove Intensive για πολύ ξηρές επιδερμίδες.

Τέλος, όσον αφορά στα προϊόντα οικιακής φροντίδας και υγιεινής, η Ελαΐς-Unilever λάνσαρε την Klinex 4 σε 1 χωρίς χλώριο με ισχυρούς απολυμαντικούς παράγοντες, το Skip με νέα σύνθεση με μικροκάψουλες φρεσκάδας, το Casoline συμπυκνωμένο μαλακτικό για άρωμα που διαρκεί και τη σειρά σπρέι Cif Power Cream για το μπάνιο και την κουζίνα. Στα παραπάνω λανσαρίσματα πρέπει να προστεθούν τόσο οι νέοι κωδικοί των παγωτών Ben & Jerry’s, όσο και της Algida.

Η Ελαΐς-Unilever Hellas για το 2008 σημείωσε κύκλο εργασιών 624,6 εκατ. ευρώ, δραστηριοποιείται σε 26 κατηγορίες προϊόντων με περίπου 1000 κωδικούς. Η εταιρεία είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής των super markets σε αξία πωλήσεων, ενώ τα προϊόντα της βρίσκονται σε 35 διαφορετικά σημεία μέσα σε αυτά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα, η εταιρεία επέστρεψε στην κοινωνία το 25% του τζίρου της το 2008. Περισσότερα από 220.000 παιδιά σε όλη την Ελλάδα έχουν κάνει δωρεάν προληπτικό έλεγχο χάρη στις κινητές οδοντιατρικές μονάδες ΑΙΜ, ενώ περισσότερα από 7.500 παιδιά από σχολεία όλης της χώρας έχουν λάβει μέρος στο Διεθνές Σχολικό Πρόγραμμα Τέχνης της Unilever, από το 2005 μέχρι σήμερα. Τέλος, μέσω της συμμαχίας με το Παγκόσμιο Πρόγραμμα Σίτισης του ΟΗΕ (WFP), το Βιτάμ και η Ελαΐς-Unilever Hellas έχουν προσφέρει πάνω από 1.140.000 σχολικά γεύματα σε παιδιά του αναπτυσσόμενου κόσμου.


Στις 100 πιο αειφόρες εταιρείες παγκοσμίως η Unilever
Σπύρος Δεσύλλας, Πρόεδρος Eλαΐς-Unilever Hellas

Προλογίζοντας την έκδοση του Κοινωνικού Απολογισμού 2008, ο Σπύρος Δεσύλλας, Πρόεδρος της Ελαΐς-Unilever δήλωσε μεταξύ άλλων τα εξής: «Μέλημά μας είναι η καινοτομία, η κερδοφορία και η ανταγωνιστικότητα να βρίσκονται σε αρμονία με το υπεύθυνο επιχειρείν, την αειφόρο ανάπτυξη και την ενεργό κοινωνική δράση. Ο σταθερός προσανατολισμός μας σε θέματα αειφόρου ανάπτυξης, αλλά και κοινωνικής ευθύνης για μακρό χρονικό διάστημα καθιέρωσε τη Unilever ως μια από τις 100 πιο αειφόρες εταιρείες παγκοσμίως στη λίστα Corporate Knights & Innovest Strategic Value Advisors.

Το γεγονός ότι για 10η συνεχή χρονιά η Unilever καταλαμβάνει την πρώτη θέση στο δείκτη Dow Jones για την αειφορία μεταξύ των βιομηχανιών τροφίμων, επιβραβεύει το έργο μας και μας ενθαρρύνει να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας για έναν καλύτερο κόσμο. Μέσα από την ανάλυση του περιβαλλοντικού “αποτυπώματος” των προϊόντων μας και την απαρέγκλιτη προσήλωση στην αποστολή μας, προχωρούμε συστηματικά στην ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων τα οποία συμβάλλουν στην καθιέρωση νέων διατροφικών προτύπων και στην εξέλιξη των συνθηκών προσωπικής φροντίδας και υγιεινής, σε συνδυασμό με την προστασία του περιβάλλοντος και την αειφόρο ανάπτυξη».

Trends: Περισσότεροι από 25 κοινωνικοί απολογισμοί το 2008
Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε ολοένα και περισσότερες προσπάθειες εταιρειών να δημοσιοποιούν εκθέσεις ή ολοκληρωμένους Απολογισμούς προκειμένου να παρουσιάσουν τη στρατηγική που ακολουθούν, τις δράσεις που πραγματοποιούν, την πρόοδο που σημειώνουν σε καθ’ έναν από τους τομείς της Κοινωνικής Υπευθυνότητας και τους στόχους που θέτουν. Μέσα από αυτήν την προσπάθεια για τη δημιουργία τέτοιων εκδόσεων, οι εταιρείες μπορούν να διαπιστώσουν εσωτερικά το βαθμό ωριμότητας στον οποίο βρίσκονται σχετικά με την Εταιρική Κοινωνική Υπευθυνότητα, να βρουν τα «δυνατά» και «αδύνατα» σημεία τους, τις περιοχές που μπορούν να βελτιώσουν και παράλληλα να διαμορφώσουν ένα «εργαλείο διαλόγου» με τους κοινωνικούς τους εταίρους. Υπολογίζεται ότι το 2008 δημοσιεύθηκαν περισσότεροι από 25 Κοινωνικοί Απολογισμοί.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2010 θα επιβάλει με ειδικό νομοθέτημα την έκδοση Κοινωνικού Απολογισμού βάσει διεθνών δεικτών, στις εταιρείες που είναι εισηγμένες στα διεθνή χρηματιστήρια. Το ίδιο συμβαίνει και με δείκτες όπως ο Dow Jones Sustainability Index και o FTSE 4 Good, οι οποίοι «απαιτούν» τη συνέπεια στα θέματα ΕΚΕ αλλά και την έκδοση Απολογισμών.