Συγκρατημένα αισιόδοξοι εμφανίζονται οι επικεφαλής των μεγάλων επικοινωνιακών γκρουπ, καθώς βλέπουν τις επιδόσεις τους να ανακάμπτουν και να βρίσκονται πολύ κοντά στους στόχους τους για το 2011, παρά το γεγονός ότι η παγκόσμια οικονομία απέχει ακόμα από τη σταθεροποίηση. Ικανοποιημένοι εμφανίζονται οι αμερικανικοί όμιλοι IPG και Omnicom, ενώ ο -πάντα συγκρατημένος- Martin Sorrell του WPP εμφανίζεται διστακτικός. Παρόλ’ αυτά, αυξάνει τα κονδύλια για εξαγορές, με έμφαση στις νέες αγορές, τα Νέα Μέσα και το consumer insight.

Τέλος, ιδιαίτερα ικανοποιητικά είναι τα αποτελέσματα του Publicis Groupe, που υπερέβη τους στόχους του και συνεχίζει τη στρατηγική επιλογή επένδυσης στις ψηφιακές υπηρεσίες και το PR. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός, ότι ο Maurice Levy εμφανίζεται συνεπής στις ανακοινώσεις του προηγούμενου Φεβρουαρίου και μιλάει για την ανάγκη να δοθεί προτεραιότητα στα στελέχη του ομίλου.

WPP: Μετριοπαθής ο Sorrell, παρά το +37% στα προ φόρων κέρδη
Αύξηση 37% σημείωσαν τα προ φόρων κέρδη του WPP (JWT, Ogilvy & Mather, Y&R κ.ά.) το α’ εξάμηνο του 2011 σε σχέση με το περυσινό αντίστοιχο διάστημα, και διαμορφώθηκαν στα 334,3 εκατ. λίρες. Ο κύκλος εργασιών του αυξήθηκε κατά 6,1% και διαμορφώθηκε στα 4,71 δισ. λίρες. Οι τομείς με τις καλύτερες επιδόσεις ήταν οι διαφημιστικές υπηρεσίες και το media buying, τομείς οι οποίοι είναι και οι μεγαλύτεροι σε δραστηριότητα.

H ανάπτυξη στις Η.Π.Α. κατέβασε ταχύτητες, ωστόσο αντισταθμίστηκε από την ανέλπιστη ανάπτυξη 7% στη Μεγάλη Βρετανία, μία μικρή ανάπτυξη στη Δυτική Ευρώπη και μία σχετική ανάκαμψη στον υπόλοιπο κόσμο.

Πάντως, η εταιρεία διατηρεί τις προβλέψεις της για το σύνολο της χρονιάς με κάποια διστακτικότητα, καθώς τα έσοδα του Ιουλίου αναπτύχθηκαν με μικρότερο ρυθμό από τον αναμενόμενο. Τώρα ο όμιλος αναμένει ότι η ανάπτυξη συνολικά για τη χρονιά θα αγγίξει τα επίπεδα του πρώτου επταμήνου της χρονιάς, της τάξης του 5,9% .

Τέλος, το WPP ανακοίνωσε ότι θα ακολουθήσει μία πιο επιθετική στρατηγική εξαγορών, καθώς είχε περιορίσει τις σχετικές επενδύσεις μετά την εξαγορά της TNS. Πλέον το κονδύλι αυξήθηκε στα 400 εκατ. λίρες και θα αφορά σε μικρές και μεσαίου μεγέθους εταιρείες που εστιάζουν στις νέες αγορές, τα Νέα Μέσα και το consumer insight.

Omnicom Group: Ανάπτυξη από τις εκτός Η.Π.Α. αγορές
Το Omnicom Group Inc. (TBWA, BBDO, DDB κ.ά.) ανακοίνωσε καθαρά κέρδη ύψους 477 εκατ. δολαρίων για το α’ εξάμηνο, ενισχυμένα κατά 17,3% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2010. Αντίστοιχα, τα καθαρά κέρδη για το β’ τρίμηνο ενισχύθηκαν κατά 13,1% και διαμορφώθηκαν στα 275,1 εκατ. δολάρια, έναντι 243,3 εκατ. δολαρίων το β’ τρίμηνο του 2010.

Όσον αφορά στον κύκλο εργασιών α’ εξαμήνου, ενισχύθηκε κατά 11,4% διεθνώς και διαμορφώθηκε στα 6,639 δισ. δολάρια, έναντι 5,961 δισ. δολαρίων το α’ εξάμηνο του 2010. Στις Η.Π.Α., σημειώθηκε ανάπτυξη 5,8% έναντι 18,0% σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο κύκλος εργασιών του ομίλου διεθνώς αυξήθηκε κατά 14,7% και διαμορφώθηκε στα 3,487 δισ. δολάρια έναντι 3,041 δισ. δολαρίων το β’ τρίμηνο του 2010. Στις Η.Π.Α., η αύξηση διαμορφώνεται στο 7,8%, ενώ διεθνώς στο 22,7%.

Interpublic Group of Cos: Αισιοδοξία για το σύνολο του έτους
Αύξηση της τάξης του 9% σημείωσε ο κύκλος εργασιών του IPG (McCann Erickson, Lowe & Partners, DraftFCB κ.ά.) το α’ εξάμηνο του 2011, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, και διαμορφώθηκε στα 3,22 δισ. δολάρια.

Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών του ομίλου το β’ τρίμηνο του έτους αυξήθηκε κατά 8% και διαμορφώθηκε στο 1,74 δισ. δολάρια σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Τα λειτουργικά έσοδα του ομίλου διαμορφώθηκαν το α’ εξάμηνο στα 128,7 εκατ. δολάρια, έναντι 117,8 εκατ. δολαρίων το α’ εξάμηνο του 2010. Αντίστοιχα, για το β’ τρίμηνο διαμορφώθηκαν στα 174 εκατ. δολάρια, έναντι 177,2 εκατ. δολαρίων το β’ τρίμηνο του 2010.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του IPG Michael I. Roth, το α’ εξάμηνο, όλες οι γεωγραφικές περιοχές σημείωσαν οργανική ανάπτυξη, όπως επίσης και όλα τα μεγάλα διεθνή δίκτυα του ομίλου. Για το σύνολο του έτους, ο Roth δηλώνει αισιόδοξος ότι ο όμιλος θα επιτύχει τον στόχο της οργανικής ανάπτυξης του 4-5%, και θα επιτύχει επίσης λειτουργικό περιθώριο τουλάχιστον 9,5%, ενισχύοντας περαιτέρω την αξία για τους μετόχους του.


Publicis Groupe: Eπενδύσεις σε ανθρώπινο δυναμικό
Το Publicis Groupe (Publicis Worldwide, Leo Burnett, Saatchi & Saatchi κ.ά) ανακοίνωσε ανάπτυξη στα οργανικά έσοδα 7,1% το α’ εξάμηνο, έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2010. Αυτά διαμορφώθηκαν στα 2,7 δισ. ευρώ, παρόλο που τα προ φόρων έσοδα αυξήθηκαν κατά 3,2% λόγω εξαγορών και αύξησης δαπανών, στις οποίες περιλαμβάνεται επένδυση σε προσωπικό.

Ο κύκλος εργασιών ανήλθε το β’ τρίμηνο στο 1,4 δισ. δολάρια σημειώνοντας αύξηση 2,7% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας οργανική ανάπτυξη 7,6%.Τα προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν στα 321 εκατ. ευρώ, το α’ εξάμηνο, σημειώνοντας ανάπτυξη 3,2% έναντι του α’ εξαμήνου του 2010.

Στην ανακοίνωση του Publicis Groupe γίνεται και αναφορά στην Ελλάδα, όπου -όπως και στην Πορτογαλία- καταγράφεται πολύ αρνητική ανάπτυξη. Δυναμικά κινούνται η Γαλλία (11,9%), η Γερμανία (πάνω από 10%), η Ιταλία (7,7%) και οι χώρες της κεντρικής Ευρώπης (9,1%, με τη Ρωσία να ξεπερνάει το 20%).

Ο Maurice Levy, Chairman και CEO, εμφανίστηκε ιδιαίτερα ικανοποιημένος: «Η οργανική ανάπτυξη αυξήθηκε κατά το εξαιρετικό 7,6%, φέρνοντας τη συνολική ανάπτυξη αυτό το εξάμηνο στο 7,1%, ξεπερνώντας τις προβλέψεις μας. Αυτό επιβεβαιώνει την αξιοπιστία των στρατηγικών μας επιλογών».

Στόχος του ομίλου είναι να ενισχύσει τις δραστηριότητες digital -κάτι που επιβεβαιώθηκε με το πλούσιο σε εξαγορές α’ εξάμηνο. Επιπλέον, η Publicis ενίσχυσε την παρουσία της στη Μ. Βρετανία στο Digital και τις Δημόσιες Σχέσεις.

Σημαντικές οι απώλειες στην ελληνική αγορά το 2010
Τα αποτελέσματα των ελληνικών εταιρειών για το 2010 ήταν αρκετά αποθαρρυντικά, δεδομένου ότι σε επίπεδο μικτού κέρδους στην πρώτη εικοσάδα των διαφημιστικών εταιρειών, θετικό πρόσημο κατέγραψε η 20η στην κατάταξη (βάσει μικτού κέρδους) Frank και οριακά η Publicis. Οι απώλειες σε αρκετές περιπτώσεις ξεπέρασαν το 30% και άγγιξαν μέχρι και το 37%. Ανάλογη είναι η εικόνα και στον κύκλο εργασιών, όπου όλες οι εταιρείες κατέγραψαν αρνητικό πρόσημο. Σε αρκετές περιπτώσεις, παρατηρείται μείωση άνω του 50% και αγγίζει μέχρι και το 64%.

 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Α’ ΕΞΑΜΗΝΟΥ

 WPP  Αύξηση 37% στα προ φόρων κέρδη, ενίσχυση του κύκλου εργασιών κατά 6,1%.
 Omnicom Group  Στο +17,3% τα καθαρά κέρδη,
στο +11,4% ο κύκλος εργασιών.
 IPG  Αύξηση 9% στον κύκλο εργασιών, λειτουργικό περιθώριο 4%.
 Publicis Groupe  Οργανική ανάπτυξη 7,1%,
στο +3,2% τα προ φόρων κέρδη.