Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για το marketing σήμερα είναι… πολλές. Η μεγαλύτερη, διαχρονικά, είναι πώς θα καλύψει τις διαρκώς εξελισσόμενες ανάγκες του καταναλωτή, σχεδιάζοντας ενέργειες που εξασφαλίζουν το καλύτερο δυνατό ROI. Από τη σκοπιά του δικού μου ρόλου, θα επικεντρωθώ σε κάποια από τα θέματα που επικεντρώνεται και το Global Media Charter της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων (WFA), όπως η διαφάνεια ως προς τη χρήση προσωπικών δεδομένων, η διαφάνεια σε όλο το εύρος διαφήμισης και το brand safety.

Η εξέλιξη που θα αλλάξει ριζικά την επικοινωνία στην ψηφιακή εποχή, είναι… η χρήση νέων τεχνολογιών, AI, IoT λύσεις και το 5G.

Το μέλλον της τηλεόρασης την επόμενη δεκαετία θα είναι… όχι και τόσο προβλέψιμο, γιατί το συγκεκριμένο μέσο θα έχει αλλάξει σημαντικά. Σίγουρα θα παράγεται local content κυρίως στον ειδησιογραφικό και αθλητικό τομέα, αλλά η σχέση του μέσου με τους παρόχους τεχνολογιών, περιεχομένου αλλά και με τη διαφημιστική αγορά, θα έχει μετεξελιχθεί. Ακόμα πιο σίγουρο είναι ότι το μέλλον και αυτού του μέσου θα έχει άμεση σχέση με το προσωποποιημένο περιεχόμενο.

Η εξέλιξη της τάσης του in-housing θα εξαρτηθεί από… το πόσο οι εταιρείες θα επενδύσουν σε εξειδικευμένο προσωπικό, σε συνεχή εκπαίδευση πάνω σε νέες τάσεις, αλλά και σε εργαλεία με τα οποία θα μπορούν να σχεδιάσουν τη στρατηγική του εκάστοτε τομέα όπου επιλέγουν in-house λύσεις.

Μια δουλειά που ζήλεψα είναι… η καμπάνια της Gillette «We believe: The Best Men Can Be» που θίγει το θέμα της τοξικής αρρενωπότητας που έχει υιοθετήσει η σύγχρονη κοινωνία και ενθαρρύνει τους άνδρες να δίνουν θετικό παράδειγμα στα νεαρά αγόρια που θα είναι οι άνδρες του αύριο. Πέρα όμως από την εξαιρετική καμπάνια, θεωρώ εξαιρετικό το γεγονός ότι η Gillette δωρίζει 1 εκατ. δολάρια ετησίως για διάστημα 3 ετών, σε φιλανθρωπικές οργανώσεις των ΗΠΑ, που επιδιώκουν τη μείωση της βίαιης συμπεριφοράς των ανδρών και βοηθούν τους νέους να αναπτύξουν καλύτερες κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες.

Εάν είχα το «μαγικό ραβδί»… θα επιστράτευα τις κατάλληλες νέες τεχνολογίες, το εξειδικευμένο προσωπικό και όποια άλλα χρήσιμα marketing resources, για να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν το μεγαλύτερο project διάσωσης του πλανήτη.

Το κείμενο υπογράφει η Βάσω Μαργέλου, Media & Budgeting Senior Manager, Fixed & Mobile Marketing Communications Strategy Division Fixed & Mobile, ΟΤΕ Group of Companies