Προς υπεράσπισή μας, θα πω ότι, έχοντας τραβήξει αρκετούς λαγούς από αρκετά καπέλα, μάλλον έχουμε υπερεκτιμήσει τον εαυτό μας. Και προς μομφή μας, θα πω αφενός ότι πληρωνόμαστε για να συνεχίζουμε να βγάζουμε λαγούς από καπέλα, αφετέρου ότι μερικές φορές ο λαγός μπορεί κάλλιστα να βγει και από κάποιο άλλο καπέλο.

Ναι, έχουμε ανθρώπους που ξέρουν να γράφουν. Όμως οι δικοί μας γραφιάδες, οι copy, είναι ατακαδόροι –είναι άνθρωποι που έχουν μάθει να σκέφτονται πώς να πουν τα περισσότερα δυνατά πράγματα με τις λιγότερες δυνατές λέξεις. Και παρότι το συγκεκριμένο ταλέντο (και ικανότητα) κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητο είναι, δεν είναι –μόνο- αυτό που απαιτείται στα social networks. Ok, ίσως στο Twitter, όμως ακόμα κι εκεί, αν μιλάμε για πραγματική υποστήριξη ενός brand, τα ευφυολογήματα ενός copy, όσο ευφυή και αν είναι, δεν μπορούν να στηρίξουν μια παρουσία.

(Ξανά)έλεγα της προάλλες για τους καλούς (παλιούς) δημοσιογράφους: όπως έμαθα εγώ τις εφημερίδες, ο δημοσιογράφος πήγαινε στην εφημερίδα κατά τις 10:00 το πρωί, έφτιαχνε έναν καφέ και τον έπινε επί ένα πεντάωρο περίπου –κατά τη διάρκεια αυτού του πενταώρου, διάβαζε εφημερίδες, έβλεπε τηλεόραση, μιλούσε στα τηλέφωνα και με συναδέλφους και, γενικά, μάθαινε τα πάντα για τα πάντα. Και στη συνέχεια, άρχιζε να γράφει και έγραφε ως τις 12:00 τη νύχτα, με τον καφέ να έχει γίνει ποτό –κι όταν τελείωνε, πήγαινε σε κάποιο μπαρ για να συνεχίσει να επικοινωνεί και να μαθαίνει πράγματα που θα έγραφε την επόμενη μέρα.

Αυτό ακριβώς πρέπει να έχει και ένας υπεύθυνος Social Media: δεν μπορεί να είναι μόνο ένας ατακαδόρος, ούτε μπορεί να είναι μόνο κάποιος που περνάει όλη του τη μέρα στο Facebook (γιατί τότε είναι απλώς geek). Πρέπει να είναι κάποιος που καταλαβαίνει το brand και που μπορεί να χτίσει πραγματικές σχέσεις μεταξύ αυτού και του χρήστη. Και αυτό θα γίνει με το να γίνει «μούρη» μέσα στο κοινωνικό δίκτυο του brand, με το να έχει λόγο, με το να διαβάζει και να ενημερώνεται, με το να βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με το brand, ώστε να αναπροσαρμόζει κάθε κίνηση και κάθε συζήτηση προς όφελός του. Δεν είναι απλό και δεν γίνεται από τη μια στιγμή στην άλλη. Όμως είναι πραγματικότητα και όσο πιο γρήγορα το καταλάβουμε άπαντες οι της αγοράς, τόσο καλύτερα. Τα Social Media είναι ένας ακόμα χώρος που παράγεται πλέον περιεχόμενο –ας αποκτήσουν κι αυτά τους δικούς τους content producers.

(*) Πάντα με χαιρετισμούς στο θείο Νώντα