Αυτό είναι το «μανιφέστο» της φετινής διοργάνωσης του CEO Summit που πραγματοποιείται από τον Τομέα Ηγεσίας της ΕΕΔΕ στις 22 Νοεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με θέμα «Doing More On Less. Η δυναμική του “less” και το μέρισμα της εμπιστοσύνης». Με αφορμή το CEO Summit 2011, ο Δημήτρης Α. Μαύρος, Πρόεδρος του Τομέα Ηγεσίας της ΕΕΔΕ, μιλάει στο Marketing Week για τις κοινωνικοοικονομικές ιδιαιτερότητες που διαμορφώνουν τη θεματολογία του φετινού συνεδρίου, εξηγεί τη σημασία του «Doing more on less» και του «Μερίσματος της Εμπιστοσύνης» στη δύσκολη εποχή που διανύουμε και σκιαγραφεί τα χαρακτηριστικά του νέου τύπου μάνατζερ, όπως θα προκύψει στη μετά κρίση εποχή.

«Το φετινό θέμα του CEO Summit δεν είναι μόνο το “On Less”. Εξίσου σημαντικό, αν όχι σημαντικότερο, είναι το “Μέρισμα της Εμπιστοσύνης” που αποτελεί αναπόσπαστο δομικό στοιχείο της βιώσιμης ελπίδας που αναζητούμε όλους τους τελευταίους μήνες», εξηγεί σχετικά με το θέμα του συνεδρίου ο Δημήτρης Α. Μαύρος και διευκρινίζει:

«Οι Έλληνες είμαστε υποχρεωμένοι να αποφύγουμε την πλάνη ότι είμαστε μπροστά σε μία απολύτως αδόμητη οικονομική στέπα με ανύπαρκτο οπλισμό. Είναι τεράστιο λάθος να εγκλωβιστούμε στη λογικοφανή σκέψη ότι είμαστε παγιδευμένοι να κάνουμε τα ίδια ή και περισσότερα πράγματα από εκείνα που κάναμε μέχρι πρότινος, με απείρως λιγότερα εφόδια λόγω των συνεπειών της κρίσης».

Marketing Week: Μπορείτε να μας αναπτύξετε το σκεπτικό πίσω από την επιλογή του θέματος αυτού για τη φετινή διοργάνωση;

Δημήτρης Α. Μαύρος: Το αιώνιο διακύβευμα στη χώρα, είτε για καλό είτε για κακό, ήταν πάντα η ποιοτική διάσταση και ποτέ η ποσοτική. Και στις μεγάλες νίκες λίγοι ήμαστε και με λίγα εφόδια, αλλά με μεγάλα ποιοτικά αποθέματα, και στις μεγάλες ήττες όπως τώρα, πάλι ποιοτικό είναι το θέμα, τόσο στη σκέψη όσο και στη δράση. Για άλλη μια φορά δεν έχει σημασία πόσα πράγματα θα κάνουμε αλλά πόσα πράγματα θα κάνουμε σωστά. Ας είναι και λίγα. Προτεραιότητες, προτεραιότητες, προτεραιότητες!

Ο μεγάλος όμως εχθρός της χώρας σήμερα είναι ο χρόνος μέσα στον οποίο θα γίνουν τα «λίγα αλλά ποιοτικά» και τίποτα δεν μπορεί να υλοποιηθεί γρήγορα και αποτελεσματικά αν δεν βγούμε όλοι από τη σπηλιά της καχυποψίας μας και δεν εκθέσουμε τις προσωπικές ή επιχειρηματικές μας οντότητες στο ρίσκο της αλληλοεμπιστοσύνης μεταξύ όλων των stakeholders. Η επιτάχυνση που προκαλεί η εμπιστοσύνη είναι αναμφισβήτητη. Είμαστε καταδικασμένοι λοιπόν ή να απολαύσουμε το «μέρισμα της εμπιστοσύνης» ή να καταβάλουμε τον «φόρο της εμπιστοσύνης».

Marketing Week: Ποιοι θα είναι οι βασικοί θεματικοί άξονες του CEO Summit 2011 και ποιοι ομιλητές θα συμμετάσχουν;

Δημήτρης Α. Μαύρος: Οι θεματικές μέγα-ενότητες του φετινού CEO Summit είναι δύο, «η δυναμική του Less» και το «Μέρισμα εμπιστοσύνης». Οι φετινοί ομιλητές είναι εξαιρετικά κεντραρισμένοι με ακρίβεια πάνω στα ζητούμενα του συνεδρίου τόσο σε επίπεδο τεχνογνωσίας όσο και σε επίπεδο επιστημονικού, κοινωνικού, πολιτικού και επιχειρηματικού πλατύ στέρνου που διαθέτουν.

Ο κορμός στηρίζεται σε τρεις κεντρικούς ομιλητές, τον Michael Kanazawa, Managing Director της Bedrock Consultants και ειδικό σε θέματα επιχειρηματικού μετασχηματισμού, στρατηγικής και ηγεσίας στη διάσταση του «On Less», τον Μίμη Ανδρουλάκη στη διάσταση της ένταξης του «Μερίσματος της Εμπιστοσύνης» στο τοπίο που έχει να αντιμετωπίσει ο τόπος και τον Domingo Cavallo, Υπουργό Οικονομικών της Αργεντινής, όταν η χώρα του βρισκόταν στην ίδια μοίρα με τη δική μας σήμερα, στη διάσταση του να αντιληφθούμε τις ενδεχόμενες χαμένες ευκαιρίες αν δεν πετύχουμε στα «Ποιοτικά Less» ή στο «Μέρισμα της εμπιστοσύνης».

Τέλος, θα υπάρξουν δύο πολύ μεγάλες εκπλήξεις συμμετοχής επιπλέον σημαντικών προσωπικοτήτων από τον χώρο της ελληνικής και ευρωπαϊκής, πολιτικής και οικονομικής σκηνής.

Marketing Week: Τι προσδοκάτε από τη φετινή διοργάνωση και τι μηνύματα θέλετε να περάσει;

Δημήτρης Α. Μαύρος: Κινητοποίηση, προτεραιοποίηση, αλληλοεμπιστοσύνη, αποδόμηση του πώς μπορούμε να κάνουμε στην πράξη την «ελπίδα» «βιώσιμη», αυτοπεποίθηση, ηγεσία.


Marketing Week: Πώς διαμορφώνεται ο ρόλος του Μάνατζερ στο σημερινό τοπίο και ποια θα είναι -κατά την άποψή σας- τα χαρακτηριστικά του «νέου τύπου Μάνατζερ», της μετά κρίσης εποχής;

Δημήτρης Α. Μαύρος: Είναι χάρισμα του D.N.A. μας στις δυσκολίες να λειτουργούμε με μεγαλύτερο ανάστημα απ’ ό,τι είναι το φυσικό μας. Είναι χάρισμα του D.N.A. μας να κάνουμε πάντα την ανάγκη φιλότιμο. Αυτήν τη φορά όμως δεν αρκεί μόνο το ανάστημα και το φιλότιμο… απαιτείται και οργανωμένο σχέδιο και οι έλληνες managers έχουν αποδείξει -και το αποδεικνύουν καθημερινά- ότι, υπό πίεση, μπορούν να διαθέτουν και τα τρία στοιχεία. Μπορούν να είναι Ηγέτες.

Marketing Week: Στο «μανιφέστο» του φετινού συνεδρίου αναφέρεται ότι «πρέπει ως χώρα να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο τις λίγες αλλά σημαντικές “βολές” που διαθέτουμε». Ποιες θεωρείτε ότι είναι αυτές οι «βολές» και με ποιον τρόπο πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει η «ρίψη» τους, με στόχο το βέλτιστο αποτέλεσμα;

Δημήτρης Α. Μαύρος: Η συμμετοχή όλων μας στο φετινό «leave smarter» CEO Summit, στόχος μας είναι να δώσει απαντήσεις.

Marketing Week: Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι προϋποθέσεις ή οι δικλείδες ασφαλείας που πρέπει να έχει μια εταιρεία για να μπορέσει να αντέξει τους κλυδωνισμούς της κρίσης; Η δημιουργικότητα είναι σίγουρα μία παράμετρος, αλλά πώς βλέπετε να ανταποκρίνονται μέχρι τώρα οι επιχειρήσεις;

Δημήτρης Α. Μαύρος: Η ελληνική επιχειρηματική κοινότητα σήμερα χωρίζεται σε δύο μεγάλα segments. Tους περισσότερο απαισιόδοξους (τάξη μεγέθους απαισιοδοξίας 65%) που αποτελούνται από δύο υποομάδες, τους «Τεχνοκράτες» (πληθυσμιακού μεγέθους 31%) και τους «Παραδοσιακούς» (14%) και τους λίγο λιγότερο απαισιόδοξους (τάξη μεγέθους απαισιοδοξίας 50%) που αποτελούνται από τις υποομάδες «Νεωτεριστές» (31%) και «Εξωστρεφείς» (24%). (σ.σ. Έρευνα του ΣΕΔΕΑ σε αντιπροσωπευτικό δείγμα επιχειρήσεων).

Μεγαλύτερο ενδιαφέρον όμως έχει ο επιχειρηματικός χάρτης όπως αυτός διαμορφώνεται από τις αξίες και τα δρομολογημένα μέτρα που συμπεριλαμβάνουν οι επιχειρήσεις στη στρατηγική τους. Είναι προφανές ότι οι περισσότερο απαισιόδοξοι (Τεχνοκράτες και Παραδοσιακοί) χρησιμοποιούν έννοιες όπως «Μείωση», «Πάγωμα», «Περιορισμός» και στην καλύτερη περίπτωση «Αναδιοργάνωση». Οι λιγότερο απαισιόδοξοι (Εξωστρεφείς και Νεωτεριστές) έχουν μεταξύ άλλων στην καρδιά του δικού τους «territory/εμβαδού» διαστάσεις όπως πιο στοχευμένη και ψηφιακή επικοινωνία, επιθετικές πωλήσεις, συνεργασίες/συνέργειες και δραστηριοποίηση σε άλλες αγορές.

Marketing Week: Ποια είναι η εκτίμησή σας για την επόμενη χρονιά για την αγορά; Ποιοι παράγοντες θα καθορίσουν τις εξελίξεις;

Δημήτρης Α. Μαύρος: Η μέγα-απόφασή μας να ανήκουμε στους «Αισιόδοξους» ή στους «Απαισιόδοξους».

CEO Summit 2011
Ο Τομέας Ηγεσίας της Ελληνικής Εταιρείας Διοικήσεως Επιχειρήσεων, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων & Βιομηχανιών, το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών και τη Λέσχη Επιχειρηματικότητας, διοργανώνει για 5η συνεχόμενη χρονιά στη χώρα μας το CEO Summit 2011, στις 22 Νοεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής με θέμα «Doing More On Less.

Η δυναμική του “less” και το μέρισμα της εμπιστοσύνης». To CEO Summit συγκεντρώνει κάθε χρόνο κορυφαία στελέχη που ηγούνται των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά (Διευθύνοντες Σύμβουλοι, Γενικοί Διευθυντές, Μέλη Διοικητικών Συμβουλίων, Ανώτατοι Κρατικοί Λειτουργοί και εκπρόσωποι της Πολιτικής Ηγεσίας του Τόπου), αποτελώντας ένα forum προβληματισμού, θέσεων και απόψεων επί επίκαιρων και εξόχως σημαντικών θεμάτων, τα οποία απασχολούν την ηγεσία των επιχειρήσεων.