Η διοργάνωση του 2010 θα διεξαχθεί την Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών από τον Τομέα Ηγεσίας της ΕΕΔΕ, σε συνεργασία με τον ΣΕΒ, το ΙΟΒΕ και τη Λέσχη Επιχειρηματικότητας.

Ο τίτλος του φετινού συνεδρίου «Βιώσιμη Ελπίδα. Δημιουργώντας το μέλλον και όχι προβλέποντάς το» εξακολουθεί να προσελκύει το ενδιαφέρον όλων, αφού προϊδεάζει για ιδιαίτερα ριζοσπαστικές τοποθετήσεις των ομιλητών. Κι αν σκεφθεί κανείς ότι στους ομιλητές θα είναι και ο καθηγητής του Insead, Ilian Mihov, μιας παγκόσμιας σημασίας και κύρους οικονομική προσωπικότητα, καταλαβαίνει ότι το ενδιαφέρον αυτό δεν είναι τυπικό, αλλά ουσιαστικό.

Ο Γιώργος Πίττας, Διευθύνων Σύμβουλος της Α. Πίττας Μελισσοκομική Εταιρεία, με την ιδιότητα του Προέδρου της φετινής οργανωτικής επιτροπής του CEO Summit 2010, έζησε και ζει από κοντά τις διεργασίες του και είχε να μας πει αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία όχι μόνο για το συνέδριο, αλλά και για το τι θα πρέπει να αναμένουμε από εδώ και στο εξής στο επιχειρείν της χώρας μας.

Marketing Week: Ο τίτλος της φετινής διοργάνωσης αναφέρεται στην ανάγκη καλλιέργειας «Βιώσιμης Ελπίδας», επισημαίνοντας τον βασικό στόχο, ο οποίος πρέπει να είναι η δημιουργία του μέλλοντος και όχι απλά η πρόβλεψή του. Πόσο ρεαλιστικός είναι αυτός ο στόχος στην παρούσα οικονομική και κοινωνική συγκυρία;

Γιώργος Πίττας: Αυτό είναι το διακύβευμα της φετινής διοργάνωσης. Καταλήξαμε σε αυτήν τη θεματική επειδή πιστεύουμε ότι στην παρούσα, πολύ δύσκολη οικονομικά και κοινωνικά συγκυρία, πρέπει να προταθούν νέες κατευθύνσεις σκέψεων και δράσεων που θα αφυπνίσουν την ελληνική δημιουργικότητα. Μην ξεχνάτε ότι είμαστε ηγέτες και Μάνατζερ που λειτουργούμε αντιμετωπίζοντας καθημερινές προκλήσεις. Και γι’ αυτό ακριβώς πιστεύουμε ότι δεν υπάρχουν αδιέξοδα εκεί που διαχέεται γνώση, εμπειρία και καλές πρακτικές.

Marketing Week: Τι προσδοκάτε από τη φετινή διοργάνωση και τι μηνύματα θέλετε αυτή να περάσει;

Γιώργος Πίττας: Προσδοκούμε να αποτελέσει ένα από τα σημεία αναφοράς που χρειάζεται η Ελλάδα σήμερα για να στηριχθεί και να αφυπνίσει την ελληνική δημιουργικότητα. Τα μηνύματα είναι ελπίδα, βιωσιμότητα, επαναπρογραμματισμός, ανάπτυξη.

Marketing Week: Ποιοι θα είναι οι βασικοί θεματικοί άξονες του CEO Summit 2010;

Γιώργος Πίττας: Σε πρώτη φάση, οι βασικοί θεματικοί άξονες αφορούν σε πλαίσιο, άξονες και στρατηγικές που αναδεικνύουν ευκαιρίες βιώσιμης σκέψης και δράσης. Στη συνέχεια, θα αναζητήσουμε και θα αναλύσουμε καλές πρακτικές και ευρηματικές ενέργειες που φωτίζουν τον δρόμο προς την ελπίδα.

Marketing Week: Θα δούμε και φέτος ενδιαφέροντες ομιλητές;

Γιώργος Πίττας: Οι προσωπικότητες των ομιλητών γενικά, αλλά ιδιαίτερα φέτος, πιστεύω ότι αποτελούν εγγύηση για μια ουσιαστική και χρήσιμη προσέγγιση. Αυτό σημαίνει ότι περιμένουμε πολύ σημαντικές συζητήσεις που θα προκύψουν μεταξύ των ομιλητών και των συνέδρων. Ειδικότερα ο καθηγητής του Insead, Ilian Mihov αποτελεί μιας παγκόσμιας σημασίας και κύρους, οικονομική προσωπικότητα.


Marketing Week: Η οικονομική κρίση δοκιμάζει τις αντοχές της ελληνικής επιχειρηματικότητας. Πώς αυτή έχει αντεπεξέλθει μέχρι στιγμής στα προβλήματα;

Γιώργος Πίττας: Οι συμμετέχοντες στο σεμινάριο, κατά συντριπτική πλειοψηφία αντιπροσωπεύουν επιχειρήσεις που αντιστέκονται στο πολύ δυσμενές σημερινό περιβάλλον με τις δικές τους πρακτικές και τις δικές τους δυνάμεις. Η κρίση όμως δεν είναι βραχυπρόθεσμη και σε πολλά σημεία της έχει χαρακτηριστικά που δεν έχουν συναντηθεί ούτε απαντηθεί από άλλες οικονομικές κρίσεις του παρελθόντος. Για τους λόγους αυτούς προτείναμε ως θεματολογία του φετινού συνεδρίου τη «Βιώσιμη Ελπίδα», ώστε να δοθούν εφόδια και δύναμη στις επιχειρήσεις για την επιτυχή συνέχιση της προσπάθειας.

Marketing Week: Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι προϋποθέσεις που πρέπει να έχει μια εταιρεία για να μπορέσει να αντέξει τους κλυδωνισμούς της κρίσης; Και εν τέλει, υπάρχει κάποια κοινή συνταγή ή κάθε περίπτωση είναι διαφορετική;

Γιώργος Πίττας: Αυτές είναι οι απαντήσεις που αναζητούνται και ελπίζω να προκύψουν από το συνέδριο. Και είναι αυτές που δημιουργούν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τα συμπεράσματά του.

Marketing Week: Κάθε κρίση πρέπει να αφήνει πίσω της γνώση και εμπειρίες. Η κρίση που βιώνουμε σήμερα τι πιστεύετε ότι θα αφήσει ως παρακαταθήκη στους έλληνες Μάνατζερ; Ποιο θα είναι το μοντέλο του «μετά την κρίση Μάνατζερ»;

Γιώργος Πίττας: Έχει γίνει πλέον απ΄ όλους αποδεκτό ότι σήμερα η χώρα μας βρίσκεται σε κομβικό κοινωνικό και οικονομικό σημείο. Το οικονομικό μοντέλο στο οποίο στηρίχθηκε τις τελευταίες δεκαετίες έφθασε σε αδιέξοδο. Ειδικότερα, οι CEO’s και οι Μάνατζερ έπρεπε να λειτουργούν σε ένα περιβάλλον όπου στρεβλές αντιλήψεις είχαν ενοχοποιήσει το κέρδος, την επιχειρηματικότητα και το δικαίωμα στη δημιουργία.

Σήμερα επιχειρείται στροφή προς ορθότερες, κοινωνικά δίκαιες και εφαρμόσιμες οικονομικές αρχές, με παράλληλο επαναπροσδιορισμό των αξιών της κοινωνίας μας. Οι επιχειρήσεις πρέπει να εκμεταλλευθούν την ευκαιρία και να αποδείξουν αφενός την τεράστια συμβολή τους στην οικονομία και αφετέρου να προβάλλουν τη σημαντικότητά τους αυτή, στην κοινή γνώμη. Με την εφαρμογή αυτής ακριβώς της αντίληψης θα προκύψει το μοντέλο του «μετά την κρίση Μάνατζερ».

Marketing Week: Σίγουρα κάθε πρόβλεψη για το μέλλον είναι επισφαλής. Ωστόσο, ως αίσθηση και ως ένστικτο αν θέλετε, πώς βλέπετε να κυλάει η επόμενη χρονιά για την αγορά; Ποιοι παράγοντες θα καθορίσουν τις εξελίξεις;

Γιώργος Πίττας: Αυτό που θεωρώ σίγουρη εξέλιξη είναι η ριζική αλλαγή του περιβάλλοντος. Η ταχύτητα αλλαγής του εξαρτάται από τις πολιτικές και κοινωνικές εξελίξεις που συντελούνται σε παγκόσμιο επίπεδο. Όσον αφορά στη χώρα μας, αναμένεται και αποτελεί κοινή διαπίστωση ότι η επόμενη χρονιά θα είναι δύσκολη οικονομικά, αφού η ύφεση θα συνεχισθεί. Εκείνο όμως που προσδοκούμε από το συνέδριο είναι να πεισθούμε όλοι ότι δεν πρέπει να προβλέπουμε απλά το μέλλον, αλλά να φροντίσουμε να το δημιουργούμε μόνοι μας, με τις δικές μας ενέργειες και προληπτικές δράσεις.

CEO Summit: Αισίως 4 διοργανώσεις
Η φετινή διοργάνωση του CEO Summit είναι η τέταρτη, εξέλιξη που δείχνει ότι έχει πλέον καθιερωθεί ως θεσμός στον χώρο του Μanagement. Μεταξύ των φετινών ομιλητών, εκτός από τον καθηγητή του Insead, Ilian Mihov, αναμένεται να είναι ο Ιωάννης Αρτινός, Διευθύνων Σύμβουλος της Vivartia, ο Σπύρος Δεσύλλας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Unilever Hellas, ο Γιώργος Λιαροκάπης, Πρόεδρος του CEC European Managers, ο Κωνσταντίνος Μίχαλος, Πρόεδρος του ΕΒΕΑ, ο Αριστείδης Μπελλές, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Νηρεύς, αλλά και Πρόεδρος της Λέσχης Επιχειρηματικότητας, ο Απόστολος Ταμβακάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας, ο Πλούταρχος Σακελλάρης, Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, καθώς και ο Γιάννης Στουρνάρας, Καθηγητής στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Μεγάλος χορηγός της φετινής διοργάνωσης είναι η Coca-Cola 3E και χορηγοί οι εταιρείες Ederned, Randstad, SCA, Sprint. «Η κοινωνία εκφράζει απαισιοδοξία, η αγορά κινείται στην αβεβαιότητα, εμείς όμως ως ηγέτες πρέπει να δώσουμε το στίγμα μας. Οφείλουμε να δημιουργήσουμε το μέλλον και όχι απλά να το προβλέπουμε» επισημαίνει από την πλευρά του ο Πρόεδρος της ΕΕΔΕ, Κωνσταντίνος Λαμπρινόπουλος, στο εισαγωγικό του σημείωμα για το CEO Summit 2010. Περισσότερες λεπτομέρειες για τη φετινή διοργάνωση στο web site, www.ceosummit-eede.gr.