Πρόκειται για μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία του ΣΕΤΕ, τόσο όσον αφορά στο περιεχόμενό της, όσο και στον τρόπο που θα προσπαθήσει να καλύψει τους στόχους της, ο σημαντικότερος των οποίων είναι η ανάδειξη και καθιέρωση της ελληνικής γαστρονομίας ως ενός από τους βασικούς λόγους επιλογής της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού. Εκτός από τον όμιλο PRC Group – The Management House, την προσπάθεια συνδράμουν η Advocate/Burson-Marsteller, η οποία χειρίζεται τη δημοσιότητα, αλλά και η Spot JWT, η οποία έχει επιμεληθεί τα δημιουργικά της καμπάνιας. Για τη νέα αυτή πρωτοβουλία του ΣΕΤΕ, μιλήσαμε με τον Γενικό Διευθυντή του, Γιώργο Δρακόπουλο.

Daily Fax: Πριν μιλήσουμε για την καμπάνια κ. Δρακόπουλε, θα ήθελα να μας αναφέρετε δύο λόγια για το έργο «Η Γαστρονομία στο Μάρκετινγκ του Ελληνικού Τουρισμού», το οποίο παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον. Κυρίως διότι πρόκειται για μια οργανωμένη πρωτοβουλία σε ένα ενδιαφέρον segment του τουρισμού – τον γαστρονομικό -, ο οποίος στο παρελθόν δεν είχε αναδειχθεί όσο θα όφειλε. Τι πραγματεύεται το έργο;
Γιώργος Δρακόπουλος:
Σκοπός της συγκεκριμένης μελέτης, η οποία εκπονήθηκε από το ΣΕΤΕ το 2009, ήταν να ενσωματωθεί η γαστρονομία στον εθνικό σχεδιασμό τουριστικού μάρκετινγκ, ώστε στα επόμενα τρία με πέντε χρόνια να αποτελέσει έναν από τους τρεις πρώτους λόγους για τους οποίους οι τουρίστες, Έλληνες και ξένοι, επιλέγουν τη χώρα μας ως τόπο διακοπών.

Σύμφωνα με την μελέτη, προκειμένου να υλοποιήσουμε αυτό το σκοπό, θα πρέπει πρώτα από όλα η γαστρονομία να ενσωματωθεί ως ένα ξεχωριστό προϊόν στο χαρτοφυλάκιο του ελληνικού τουρισμού. Στη συνέχεια, η προβολή της γαστρονομίας θα πρέπει να βασισθεί σε ένα σχέδιο μάρκετινγκ που έχει τρία στάδια: τη διαμόρφωση ενός γαστρονομικού χαρτοφυλακίου, την ανάπτυξη ενός γαστρονομικού brand και την προώθησή του μέσω του κατάλληλου επικοινωνιακού προγράμματος.

Daily Fax: Η συνεργασία σας και μάλιστα με pro-bono συνεισφορά, με τον όμιλο PRC Group – The Management House πως προέκυψε;
Γιώργος Δρακόπουλος:
Αποφασίσαμε να μην βάλουμε ούτε τον σκοπό μας, ούτε την μελέτη στο συρτάρι και ξεκινήσαμε πρόσφατα συνεργασία με τον όμιλο PRC Group – The Management House. Θεωρούμε πως εν μέσω ενός δύσκολου οικονομικού, πολιτικού και κοινωνικού περιβάλλοντος η χώρα δεν έχει άλλη επιλογή εκτός της συνένωσης δυνάμεων και της δημιουργίας συμμαχιών. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να έχουμε αποτελέσματα.

Ο όμιλος PRC Group – The Management House και ο ΣΕΤΕ έχουν βρεθεί να κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση, αυτή της βελτίωσης της εικόνας της χώρας μας, ο καθένας στον τομέα και την αγορά του. Ήταν λοιπόν φυσικό επακόλουθο να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να χρησιμοποιήσουμε, με κοινό πλάνο, τα δυνατά μας σημεία προς την επίτευξη του στόχου μας.

Daily Fax: Ιδιαίτερα ευρηματική είναι ωστόσο και η πρωτοβουλία σας να δημιουργήσετε καμπάνια για την ανεύρεση οικονομικών πόρων που θα στηρίξουν την υλοποίηση του έργου αυτού. Ποιοι είναι οι στόχοι που έχετε θέσει, τι αποτελέσματα αναμένετε και τι δείχνουν οι πρώτες επαφές;
Γιώργος Δρακόπουλος:
Αντιλαμβάνεστε ότι οι μελέτες για να πάρουν σάρκα και οστά και να υλοποιηθούν πρέπει να χρηματοδοτηθούν. Στόχοι της καμπάνιας είναι η ενημέρωση δυνητικών χορηγών για τα πακέτα χρηματοδότησης, καθώς και η αφύπνιση των ενδιαφερόμενων κοινών σχετικά με τη δυναμική που έχει η ελληνική γαστρονομία για τον ελληνικό τουρισμό, την οικονομία της χώρας και για την κοινωνία. Αναμένουμε ότι θα είμαστε σε θέση να πιάσουμε τους στόχους που έχουμε θέσει στις αρχές του 2013 και να ξεκινήσουμε την υλοποίηση της μελέτης.

Daily Fax: Η καμπάνια ανεύρεσης οικονομικών πόρων για την υλοποίηση του έργου υποστηρίζεται ήδη από τους partners του ΣΕΤΕ, Aegean Airlines και Eurobank. Τι είδους βοήθεια προσφέρουν;
Γιώργος Δρακόπουλος:
Με τις Aegean Airlines και Eurobank έχουμε αναπτύξει μια στρατηγικής σημασίας συμμαχία, η οποία μετρά ήδη αρκετά χρόνια. Πέραν της οικονομικής ενίσχυσης που προσφέρουν σε όλες τις ενέργειες του ΣΕΤΕ, οι δύο συνεργάτες του Συνδέσμου συμβάλλουν και στην επιβεβαίωση του γεγονότος ότι τα προγράμματα του ΣΕΤΕ έχουν κύρος και πάνω από όλα συμβάλλουν ουσιαστικά στη βελτίωση του ελληνικού τουρισμού.

Daily Fax: Πιστεύετε ότι το timing της επένδυσης στην γαστρονομία είναι το ιδανικό; Για ποιους λόγους;
Γιώργος Δρακόπουλος:
Ναι, θεωρούμε ότι τώρα είναι το σωστό timing. Η έρευνα όπως σας είπα έχει εκπονηθεί το 2009, αλλά ξεκινάμε την ανεύρεση χρηματοδότησης τώρα, διότι έχει καταστεί σαφές πως μόνο με εξωστρεφή χαρακτηριστικά, προγράμματα και ιδέες η χώρα μας θα είναι σε θέση να ξεπεράσει την σημερινή κρίση. Ο ελληνικός τουρισμός παρέμεινε ανθεκτικός και φέτος, παρά τις αντίξοες συνθήκες που αντιμετωπίσαμε τους πρώτους μήνες του έτους, την πτώση των κρατήσεων λόγω της παρατεταμένης εκλογικής διαδικασίας και της συνεχόμενης αρνητικής δημοσιότητας από όλα τα διεθνή ΜΜΕ.

Το θετικό τελικό αποτέλεσμα των 16 εκατομμυρίων διεθνών αφίξεων, μας αποδεικνύει ότι η Ελλάδα παραμένει ένας από τους καλύτερους και πιο αγαπητούς τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως. Με αυτά τα αποτελέσματα ως βάση, θεωρούμε ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για την υλοποίηση του πλάνου της γαστρονομίας, ενισχύοντας περαιτέρω την οικονομία της χώρας και συμβάλλοντας δυναμικά στην ενδυνάμωση της εμπειρίας των τουριστών. 

Daily Fax: Ξέρετε, έχω την αίσθηση ότι από ευρηματικές ιδέες δεν έπασχε ποτέ ο ελληνικός τουρισμός και όλοι όσοι ασχολούνταν μαζί του, άμεσα ή έμμεσα. Το πρόβλημα ήταν στο να υλοποιηθούν αυτές οι ιδέες, στρατηγικά και ορθολογικά. Και με συνέπεια. Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι αυτή τη φορά, ο στόχος θα επιτευχθεί;
Γιώργος Δρακόπουλος:
Το έργο «Η Γαστρονομία στο Μάρκετινγκ του Ελληνικού Τουρισμού», δεν είναι μια ευρηματική ιδέα, αλλά μια εκτεταμένη και τεκμηριωμένη μελέτη με αρχή, μέση και τέλος και πολύ περισσότερο με συγκεκριμένα σημεία αναφοράς και προόδου. Το μόνο που λείπει είναι η χρηματοδότηση του πλάνου για την έναρξη της υλοποίησης. Η συμμαχία του ιδιωτικού κλάδου και ο θεσμικός ρόλος του ΣΕΤΕ θα επιτύχουν τον στόχο.

Δημήτρης Γ. Μαύρος, Πρόεδρος του Ομίλου PRC Group – The Management House: «Να αναδείξουμε τομείς που η χώρα έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα»
Ο Πρόεδρος του Ομίλου PRC Group – The Management House, Δημήτρης Γ. Μαύρος σχολιάζοντας την πρωτοβουλία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Ο Όμιλος PRC Group είναι παρών, για να στηρίξει με τη δημιουργικότητα, το ταλέντο και την τεχνογνωσία των στελεχών του, τη σημαντική αυτή θεσμική προσπάθεια του ΣΕΤΕ. Στην εποχή κρίσης που διανύουμε, είναι καθήκον όλων μας να αναδείξουμε νέες πρωτοβουλίες που μπορούν να δημιουργήσουν μια δυναμική προοπτική για τη χώρα μας στους τομείς όπου ήδη κατέχει ένα υπαρκτό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα».

Όπως αναφέρουν τα στελέχη του ΣΕΤΕ, η ολοκληρωμένη αυτή μελέτη ενεργειών μάρκετινγκ που εκπονήθηκε, θέτει ένα χρονικό ορίζοντα τριετίας για την ανάδειξη και καθιέρωση της ελληνικής γαστρονομίας ως ενός από τους βασικούς λόγους επιλογής της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού. Η καμπάνια ανεύρεσης οικονομικών πόρων για την υλοποίηση του έργου αυτού παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για ένα μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων που συνδέονται με το αντικείμενο της γαστρονομίας, έμμεσα ή άμεσα. Χορηγοί κλαδικής επικοινωνίας της καμπάνιας είναι το Daily Fax, το Marketing Week και το Hotel & Restaurant της BOUSSIAS.