Με αφορμή το λανσάρισμα του Clickatlife.gr, το Marketing Week συνομίλησε με τον Γιάννη Λιώτο, Εμπορικό Διευθυντή της «Π.Αθανασιάδης & Σία-Η Ναυτεμπορική», για τους στόχους του νεοσύστατου site, για τις απαιτήσεις των ελλήνων χρηστών, για την ανταπόκριση των διαφημιζόμενων, για το «σερφάρισμα» μέσω κινητού τηλεφώνου, για την ανανεωμένη εικόνα της Ναυτεμπορική, για το μέλλον του Τύπου στην Ελλάδα…

Marketing Week: Πριν λίγες εβδομάδες έκανε πρεμιέρα το Clickatlife.gr. Πώς και αποφάσισε ένα brand το οποίο έχει ταυτιστεί κυρίως με την οικονομία και τις επιχειρήσεις, να επεκταθεί στον χώρο της ψυχαγωγίας και του ευ ζην;

Γιάννης Λιώτος: Στην «Π.Αθανασιάδης & Σία-Η Ναυτεμπορική» είμαστε πριν από όλα μια εταιρία Μedia. Διαθέτουμε τη μεγαλύτερη ελληνική καθημερινή οικονομική εφημερίδα, το μεγαλύτερο αμιγώς ενημερωτικό site, το οποίο δεν στηρίζεται σε αναδημοσίευση ύλης εφημερίδας, ένα mobile ενημερωτικό site με 20.000 μηνιαίους μοναδικούς χρήστες και ένα iPhone app με 27.000 downloads.

Η εταιρική μας ανάπτυξή βασίζεται στην εξέλιξη των υπαρχόντων, αλλά και στη δημιουργία νέων media brand. Έχουμε μια σημαντική τεχνογνωσία στον χώρο του Διαδικτύου από το 1996 την οποία και συνεχώς αξιοποιούμε και εξελίσσουμε. Διαγνώσαμε ότι ο χώρος της ψυχαγωγίας παρέχει στο Διαδίκτυο αξιόλογες δυνατότητες ανάπτυξης τόσο σε επίπεδο επισκεψιμότητας, όσο και σε εμπορικό επίπεδο.

Με βάση όλα αυτά στήσαμε το project στις αρχές του 2010, δουλέψαμε για 10 μήνες και δημιουργήσαμε ένα σύγχρονο και χρηστικό site με μια δυνατή συντακτική ομάδα αποκλειστικά για το νέο site. Πιστεύουμε ότι παρουσιάσαμε ένα προϊόν αντάξιο της εμπειρίας μας αλλά και των απαιτήσεων της αγοράς και των χρηστών του Internet.

Δεν θεωρούμε ότι η πολύχρονη δραστηριότητά μας -86 χρόνια- στον χώρο της οικονομίας και της ενημέρωσης μας εμποδίζει να μπούμε σε νέες αγορές, από τη στιγμή που αυτές αντιμετωπίζονται με την απαιτούμενη προσοχή και προετοιμασία. Μια σύγχρονη εταιρεία οφείλει να έχει ανοικτές τις κεραίες της χωρίς περιορισμούς και ταμπέλες.

Marketing Week: «Τέχνη, Ζωή, Ευεξία». Τα έχει πια όλα αυτά μεγάλη ανάγκη ο Έλληνας;

Γιάννης Λιώτος: Δεν επιλέξαμε τυχαία το συγκεκριμένο motto για το Clickatlife. Η τέχνη μας βγάζει από την καθημερινή μιζέρια και μας βοηθά να αποδράσουμε έστω και εικονικά, η ζωή, δηλαδή η ψυχαγωγία, μας αποφορτίζει και μας αναζωογονεί συναισθηματικά και η ευεξία μας δίνει την απαραίτητη ενέργεια για τις καθημερινές μικρές ή μεγάλες μάχες.

Πιστεύουμε ότι και τα τρία αποτελούν στοιχεία αυτού που έχει ανάγκη ο σύγχρονος άνθρωπος και που, εν κατακλείδι, μας γεμίζουν με την κατάλληλη αισιοδοξία που είναι σε όλους μας απαραίτητη. Αυτήν την αίσθηση άλλωστε αποπνέει και ο σχεδιασμός αλλά και τα χρώματα που επιλέξαμε για το Clickatlife. Ξεκούραστο, φιλικό και αισιόδοξο.


Marketing Week: Τι θεωρείτε ότι είναι αυτό που επιθυμεί και απαιτεί ο μέσος έλληνας χρήστης από sites τύπου Clickatlife;

Γιάννης Λιώτος: Πιστεύουμε ότι το βασικό ζητούμενο είναι η έγκυρη και χρηστική πληροφόρηση που θα τον βοηθήσει να αξιοποιήσει όσο το δυνατόν καλύτερα τον ελεύθερο χρόνο του. Η πληροφόρηση θα πρέπει να παρέχεται μέσα από ένα απολύτως λειτουργικό και καθαρό περιβάλλον που θα επιτρέπει στον αναγνώστη να αντλήσει γρήγορα την πληροφορία που τον ενδιαφέρει, ενώ η πρόσβαση μέσω του κινητού καθώς και η ύπαρξη γεοκωδικοποιημένης πληροφορίας -τι υπάρχει κοντά μου και όχι γενικά στην περιοχή μου- είναι πια προαπαιτούμενα από την πλευρά των χρηστών.

Marketing Week: Και ποιος είναι ο πρώτος στόχος που θέσατε;

Γιάννης Λιώτος: Στόχος μας είναι να καλύψουμε ικανοποιητικά τις παραπάνω ανάγκες, έτσι ώστε το Clickatlife να γίνει καθημερινή συνήθεια του κοινού στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.

Marketing Week: Μπορεί 1 στους 2 Έλληνες να συχνάζει πια στο Διαδίκτυο, όμως οι διαφημιζόμενοι, άλλος λιγότερο και άλλος περισσότερο, εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν με δυσπιστία το Μέσο. Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι μπορεί το Clickatlife.gr να αποτελέσει την εξαίρεση;

Γιάννης Λιώτος: Είναι γεγονός ότι οι διαφημιζόμενοι δεν έχουν αγκαλιάσει το Μέσο στο βαθμό που το έχει κάνει ο χρήστης. Οι λόγοι είναι πολλοί και δεν είναι της παρούσης να τους αναλύσουμε. Αυτό δεν σημαίνει φυσικά ότι δεν υπάρχουν επιτυχημένα εμπορικά sites -ανάμεσα σε αυτά και το Νaftemporiki.gr– ή ότι η αγορά δεν αναπτύσσεται.

Σχετικά με το εγχείρημα του Clickatlife, γνωρίζουμε ότι θα είναι δύσκολο σε μια ιδιαίτερα δυσοίωνη εποχή. Πιστεύουμε, όμως, ότι πάντα υπάρχει προοπτική για τα ποιοτικά προϊόντα όπως το Clickatlife όπως ακόμη ότι ο χώρος στον οποίο αποφασίσαμε να μπούμε έχει κενό από πλευράς Μedia.

Θεωρούμε ότι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Clickatlife όπως, ο πρωτότυπος σχεδιασμός, το δυνατό περιεχόμενο με την καθημερινή συνεχή ανανέωσή του (ένα νέο θέμα ανά 15-20 λεπτά) περιεχομένου, η ποικιλία της ύλης (11 θεματικές ενότητες) και η ταυτόχρονη κάλυψη Αθήνας και Θεσσαλονίκης (είμαστε το μοναδικό site με αυτήν την κάλυψη), έχουν δημιουργήσει ένα προϊόν που δεν θα αγνοηθεί από την αγορά. Ήδη τα πρώτα σχόλια είναι εξαιρετικά θετικά.

Marketing Week: Βοηθά, φαντάζομαι, και το καλό προηγούμενο που έχετε δημιουργήσει με το Naftemporiki…

Γιάννης Λιώτος: Σίγουρα, τα εχέγγυα της καλής δουλειάς που έχουμε κάνει τόσα χρόνια στο Naftemporiki.gr αποτελούν εγγύηση για τους πελάτες μας αλλά και για τους επισκέπτες του site. Μένει φυσικά να δούμε και τι θα πουν οι χρήστες. Για να τους προσελκύσουμε, επικοινωνούμε το site με μια σημαντική καμπάνια που περιλαμβάνει μετρό, free press, Internet και συνεχείς διαγωνισμούς-κληρώσεις δώρων. Τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα είναι αισιόδοξα.


Marketing Week: Δημιουργήσατε και τη mobile εκδοχή του Clickatlife. Κρίνοντας και με βάση το Naftemporiki.gr, εκτιμάτε ότι θα αυξηθεί ραγδαία στο εγγύς μέλλον το «σερφάρισμα» μέσω κινητού τηλεφώνου;

Γιάννης Λιώτος: Πολιτική μας είναι να επενδύουμε σε όλες τις σύγχρονες πλατφόρμες επικοινωνίας. Ήδη το naftemporiki.gr/mobile έχει μέσο όρο 20.000 μοναδικών χρηστών ανά μήνα. Θεωρούμε ότι το κινητό αποτελεί έναν προνομιακό χώρο για sites όπως το clickatlife, η mobile (m.clickatlife.gr) εκδοχή του οποίου δίνει στους χρήστες των κινητών τη δυνατότητα εφόσον το κινητό τους έχει gps να βλέπουν τα δεδομένα που αφορούν σε διευθύνσεις στον χάρτη. Ωστόσο, δεν προσδοκούμε ραγδαία αύξηση του «σερφαρίσματος» στο εγγύς μέλλον.

Marketing Week: Η συνέντευξη αφορά πρωτίστως στο Clickatlife, όμως δεν θα μπορούσα να μην σας ζητήσω να κάνετε και ένα σχόλιο για την ανανεωμένη εικόνα της Ναυτεμπορικής. Τι προσβλέπετε με αυτήν την κίνηση;

Γιάννης Λιώτος: Η Ναυτεμπορική είναι η παλαιότερη ελληνική οικονομική και επιχειρηματική εφημερίδα. Παράλληλα είναι και η μεγαλύτερη σε αναγνωσιμότητα με 63.000 αναγνώστες (σύμφωνα με την Bari Focus που αποτελεί και το μοναδικό κοινό σημείο αναφοράς για την αγορά των οικονομικών). Είναι η πρώτη εφημερίδα που δημιούργησε κλειδωμένο περιεχόμενο στο Ιnternet αποκλειστικά για τους συνδρομητές της, με πλήθος αποκλειστικά προνόμια τα οποία και συνεχώς εμπλουτίζει.

Είναι ένα έντυπο που συνεχώς βελτιώνεται και αναβαθμίζει το περιεχόμενό του. Θεωρούμε, λοιπόν, εκ των ων ουκ άνευ ότι θα πρέπει συνεχώς να εξελισσόμαστε παρακολουθώντας τις εξελίξεις και παρέχοντας στις χιλιάδες των πιστών συνδρομητών και αναγνωστών μας το καλύτερο. Ειδικά σε εποχές που η αγορά δυσκολεύει.

Αυτό είναι και το νόημα της τελευταίας ανανέωσης της εφημερίδας μετά την οποία ο αναγνώστης μας κρατά στα χέρια του μια σύγχρονη και ελκυστική σχεδιαστικά εφημερίδα με ανανεωμένη ύλη και ακόμη πιο πλούσιο περιεχόμενο. Μια εφημερίδα για την οποία έχει έναν ακόμη λόγο να παραμείνει αναγνώστης της.

Φυσικά αυτό που εσείς είδατε αποτελεί μόνο τη μία πλευρά της προσπάθειάς μας. Η άλλη είναι η καθημερινή συνεχής προσπάθεια παροχής στους συνδρομητές μας όλο και περισσότερων εξειδικευμένων χρηστικών υπηρεσιών, τις οποίες απολαμβάνει και μέσω του κλειδωμένου περιβάλλοντος στο Naftemporiki.gr.

Marketing Week: Πείτε μου κάτι τελευταίο: ποιο προβλέπετε ότι θα είναι το (όχι και τόσο μακρινό) μέλλον του Τύπου στην Ελλάδα;

Γιάννης Λιώτος: «Κάνε με προφήτη να σε κάνω πλούσιο» λέει μια παροιμία. Υπάρχουν πολλοί άλλοι με μεγαλύτερη εμπειρία και γνώση για να σας απαντήσουν σε αυτό. Επειδή όμως τίθεται το ερώτημα πιστεύω ότι οι εφημερίδες έχουν μπει σε μια βαθιά κρίση για την οποία οι ίδιες εργάστηκαν τα τελευταία χρόνια.

Νομίζω ότι στο κοντινό μέλλον θα οδηγηθούμε σε μείωση τίτλων και ότι θα επιβιώσουν -θα είναι λίγες- αυτές που έχουν κάτι διαφορετικό και μοναδικό να προσφέρουν στον αναγνώστη. Δεν πιστεύω ότι είναι ένα προϊόν που θα εκλείψει. Όμως, θα γίνει πιο εξειδικευμένο ως προς το περιεχόμενο αλλά και το κοινό που θα απευθύνεται, ενώ διαφαίνεται ότι θα προστεθούν και νέα κανάλια διανομής της υπάρχουσας ύλης (π.χ. tablet pc).

Τέλος, πιστεύω ότι σύντομα θα κληθούν να αντιμετωπίσουν πολύ σοβαρά το κλείδωμα του περιεχομένου τους στο Internet ή να βρουν εναλλακτικούς τρόπους χρέωσής του.