Πιο συγκεκριμένα, ο Αύγουστος «έκλεισε» για το Gazzetta με 77.111.903 pageviews  σε desktop και mobile συσκευές, καθώς και με 109.797.418 pageviews σε iOS & Android apps (πηγή: AT Internet), αριθμοί που τοποθετούν το portal στην κορυφή ανάμεσα στα αθλητικά διαδικτυακά Μέσα. O Γιάννης Καποδίστριας, Διευθύνων Σύμβουλος της Liquid Media μίλησε στο Marketing Week για την σημαντική αυτή εξέλιξη, αλλά και για τους λόγους που την δημιούργησαν.

Marketing Week: Ποια ποιοτικά χαρακτηριστικά εκτιμάτε ότι έδωσαν στο Gazzetta την πρωτιά του Αυγούστου; Και υπό ποιες προϋποθέσεις θεωρείτε ότι η πρωτιά αυτή μπορεί να έχει και συνέχεια, σταθεροποιώντας το gazzetta στην πρώτη θέση των διαδικτυακών μέσων;
Γιάννης Καποδίστριας:
To Gazzetta.gr δεν πήγε διακοπές! Συνέχισε να καλύπτει πρωτογενώς, πλήρως και άμεσα την ειδησεογραφία του Αυγούστου, που ήταν γεμάτη σημαντικά γεγονότα. Οι Ολυμπιακοί αγώνες του Ρίο ήταν φυσικά η διοργάνωση που κατέκλυσε το ενδιαφέρον του κοινού. Όσο και αν ενδεχομένως ακούγεται αυτονόητο, το Gazzetta.gr ήταν το μοναδικό ελληνικό διαδικτυακό μέσο με απεσταλμένο στους Ολυμπιακούς αγώνες που κάλυψε το μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός μέσα και γύρω από τους αγωνιστικούς χώρους και όχι απλά παρακολουθώντας τους από άλλα διεθνή media.

Ο απεσταλμένος μας, Δήμος Μπουλούκος, ταξίδεψε στη Βραζιλία για αυτόν το σκοπό, ενώ παράλληλα το Gazzetta TV μετέδιδε ανελλιπώς βίντεο με πρωτογενές και αποκλειστικό ρεπορτάζ από το Ρίο, συνεντεύξεις των Ελλήνων ολυμπιονικών και όλων των πρωταγωνιστών των αγώνων. Συγχρόνως το gazzetta.gr είχε ολοκληρωμένο ρεπορτάζ και άποψη για όλα τα αθλητικά τεκταινόμενα, τις μεταγραφές, τις εξελίξεις στο ελληνικό ποδόσφαιρο και φυσικά όλη την ειδησεογραφία για τα διεθνή πρωταθλήματα στα οποία ακούστηκε το πρώτο σφύριγμα. Παράλληλα, οι αναγνώστες μας έβρισκαν στο Gazzetta πλήρη πολιτική ενημέρωση, αλλά και πολλά θέματα για το αυτοκίνητο, τη διασκέδαση κ.λπ. Μοναδική προϋπόθεση το Gazzetta να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί είναι να παραμείνει συνεπές στην άριστη προσπάθεια που κάνουν καθημερινά οι συντάκτες και οι τεχνικοί του τα τελευταία 8 χρόνια, ώστε να είναι πάντα μπροστά στο περιεχόμενο αλλά και τεχνολογικά.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ωστόσο η πορεία του gazzetta και στα mobile devices. Ποια είναι η εικόνα εκεί και πώς την σχολιάζετε;
Είναι σαφές πως η κατανάλωση της πληροφορίας μετακινείται από τις desktop και laptop, στις κινητές συσκευές, δηλαδή σε τηλέφωνα και tablets. Άλλωστε η αναλογία της επισκεψιμότητας στο Gazzetta είναι συντριπτικά υπέρ των mobile devices. Έτσι, στρατηγική μας είναι, να βελτιστοποιούμε την εμπειρία του επισκέπτη/αναγνώστη ως μοναδικό κριτήριο, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα το γεγονός ότι ακόμη δεν ανακοινώνεται επίσημα η επισκεψιμότητα σε native applications. Μέσα από επενδύσεις για την τεχνολογική ανάπτυξη των εφαρμογών μας, δίνουμε τη δυνατότητα στους φίλους του Gazzetta να ενημερώνονται με τον τρόπο που αυτοί επιθυμούν, ακόμη κι αν αυτό δεν αντανακλάται ακόμη στις επίσημες μετρήσεις.  Είναι χαρακτηριστικό ότι το Gazzetta κατετάχθη πρώτος ελληνικός ιστότοπος τον Αύγουστο στις πιστοποιημένες από την OJD, μετρήσεις της ΕΝΕΔ με 77 εκατ. προβολές σελίδων, ενώ στα mobile apps κατέγραψε 170 εκατ. pageviews.

Με τα ζητούμενα που θέτουν η τεχνολογία και οι ανάγκες των χρηστών – ανάγκες που αλλάζουν διαρκώς και σε μεγάλο βαθμό-, ποιες θεωρείτε ότι είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις για το Gazzetta;
Όπως λέτε σωστά, οι τεχνολογικές δυνατότητες και απαιτήσεις εξελίσσονται διαρκώς. Αυτό που ο επισκέπτης μας αντιλαμβάνεται ως πρωτοποριακό σήμερα, του φαίνεται δεδομένο, ακόμη και ξεπερασμένο σε πολύ μικρό χρονικά διάστημα. Πρωταρχικό μας μέλημα είναι να παρακολουθούμε συνεχώς τις εξελίξεις, έτσι ώστε το προϊόν που παραδίδουμε στο κοινό – αλλά φυσικά και στους διαφημιζόμενους στα μέσα μας -, να είναι συνεχώς πρωτοπόρο τεχνολογικά.

Το μεγάλο ζητούμενο για το διαδίκτυο παραμένει η αύξηση των διαφημιστικών εσόδων και η ανάπτυξη του ιδανικού εμπορικού μοντέλου, που να φέρνει έσοδα και να κάνει απόσβεση στις σημαντικές επενδύσεις των sites. Πόσο κοντά θεωρείτε ότι βρισκόμαστε σε αυτό το στόχο και από τι θα εξαρτηθεί η επίτευξή του εν ευθέτω χρόνο; Tι δείχνει η εμπειρία του Gazzetta;
Είναι γεγονός πως η διαφημιστική επένδυση στο διαδίκτυο από τους διαφημιζόμενους δεν είναι η αναλογούσα και θα παραμείνει ακόμα σε χαμηλά επίπεδα για τα επόμενα χρόνια σε σχέση με τα υπόλοιπα μέσα, αλλά και σε σχέση με την ανάπτυξη και την διείσδυση του διαδικτύου στα κοινά – στόχος. Το εμπορικό μοντέλο είναι απλό και αποτελείται από τρεις άξονες. O πρώτος αφορά στην τέλεια τεχνολογική υποστήριξη των site και τη γνώση του εμπορικού τμήματος για τις τεχνολογικές δυνατότητες, ώστε να επιτυγχάνονται οι στόχοι κάθε καμπάνιας (π.χ. view abillity, cpc, ctr κ.λπ.). Ο δεύτερος αφορά στην ανάπτυξη του native advertising και στο να είμαστε proactive στις νέες τεχνολογιες για αύξηση εσόδου (π.χ. πλατφόρμες για να πουλάμε το αδιάθετο iventory, mobile apps κ.λπ.). Τέλος, ο τρίτος άξονας έχει να κάνει με το άριστο client service. Η Liquid Media τα εφαρμόζει με επιτυχία σε όλα τα site που εκπροσωπεί.

Είπε….
Το Gazzetta.gr ήταν το μοναδικό ελληνικό διαδικτυακό μέσο με απεσταλμένο στους Ολυμπιακούς αγώνες που κάλυψε το μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός μέσα και γύρω από τους αγωνιστικούς χώρους και όχι απλά παρακολουθώντας τους από άλλα διεθνή media. Tο Gazzetta κατετάχθη πρώτος ελληνικός ιστότοπος τον Αύγουστο στις πιστοποιημένες από την OJD, μετρήσεις της ΕΝΕΔ με 77 εκατ. προβολές σελίδων, ενώ στα mobile apps κατέγραψε 170 εκατ. pageviews. H διαφημιστική επένδυση στο διαδίκτυο από τους διαφημιζόμενους δεν είναι η αναλογούσα και θα παραμείνει ακόμα σε χαμηλά επίπεδα για τα επόμενα χρόνια σε σχέση με τα υπόλοιπα μέσα, αλλά και σε σχέση με την ανάπτυξη και την διείσδυση του διαδικτύου στα κοινά – στόχος.

Το εμπορικό μοντέλο είναι απλό και αποτελείται από τρεις άξονες.
O πρώτος αφορά στην τέλεια τεχνολογική υποστήριξη των site και τη γνώση του εμπορικού τμήματος για τις τεχνολογικές δυνατότητες, ώστε να επιτυγχάνονται οι στόχοι κάθε καμπάνιας (π.χ. view abillity, cpc, ctr κ.λπ.). Ο δεύτερος αφορά στην ανάπτυξη του native advertising και στο να είμαστε proactive στις νέες τεχνολογιες για αύξηση εσόδου (π.χ. πλατφόρμες για να πουλάμε το αδιάθετο iventory, mobile apps κ.λπ.). Τέλος, ο τρίτος άξονας έχει να κάνει με το άριστο client service.