Στο 13,4% η πτώση της δαπάνης στα επιβατικά, στο 221,3% η αύξηση στα 4Χ4
Την ίδια στιγμή βέβαια, στην υποκατηγορία των αυτοκινήτων 4Χ4, η διαφημιστική δαπάνη εμφανίζεται το ίδιο διάστημα αυξημένη και μάλιστα κατά το εντυπωσιακό ποσοστό του +221,3%, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2013. Από το 2007 έως το 2013 η πτώση της δαπάνης στα επιβατικά αυτοκίνητα έφτασε το 74%, ενώ στην κατηγορία των 4Χ4 η πτώση ήταν ισοπεδωτική, φθάνοντας το 94,1%. Ίσως έτσι εξηγείται η απότομη αύξηση της δαπάνης στην υποκατηγορία αυτή το διάστημα Ιανουάριος-Μάρτιος 2014.
Όσον αφορά στις πωλήσεις επιβατικών, στην πρώτη 5άδα το διάστημα αυτό βρέθηκαν η Toyota (με 1.858 ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 11,2%), η Nissan (με 1.656 ταξινομήσεις και μερίδιο 10%), η Opel (πωλήσεις 1.595 μονάδες, 9,6% μερίδιο), η VW (1.532 μονάδες, 9,2% μερίδιο) και Citroen (1.058 μονάδες, 6,4% μερίδιο). Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς ωστόσο, είναι θέμα χρόνου η δαπάνη στο σύνολο της αγοράς να περάσει σε θετικό πρόσημο.
ΕΞΕΛΙΞΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗΣ ΔΑΠΑΝΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ: ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2007-2013 | ||||
Έτος | Επιβατικά αυτοκίνητα | Μεταβολή (%) | Αυτοκίνητα 4Χ4 | Μεταβολή (%) |
2007 | 126.171.259 | 31.551.725 | ||
2008 | 133.609.077 | +5,8 | 34.779.199 | +10,2 |
2009 | 89.314.958 | -33,1 | 16.638.005 | -52,1 |
2010 | 74.353.127 | -16,7 | 7.971.799 | -52 |
2011 | 61.951.213 | -16,6 | 3.147.682 | -60,5 |
2012 | 44.985.268 | -27,3 | 1.702.213 | -45,9 |
2013 | 32.693.464 | -27,3 | 1.854.076 | +8,9 |
Α’ τρίμηνο 2014 (Α’ τρίμηνο 2013) |
7.731.225 (8.928.228) | -13,4 | 577.448 (179.677) |
+221,3 |
Πηγή: MediaServices. Ποσά σε ευρώ