Στο 13,4% η πτώση της δαπάνης στα επιβατικά, στο 221,3% η αύξηση στα 4Χ4

Την ίδια στιγμή βέβαια, στην υποκατηγορία των αυτοκινήτων 4Χ4, η διαφημιστική δαπάνη εμφανίζεται το ίδιο διάστημα αυξημένη και μάλιστα κατά το εντυπωσιακό ποσοστό του +221,3%, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2013. Από το 2007 έως το 2013 η πτώση της δαπάνης στα επιβατικά αυτοκίνητα έφτασε το 74%, ενώ στην κατηγορία των 4Χ4 η πτώση ήταν ισοπεδωτική, φθάνοντας το 94,1%. Ίσως έτσι εξηγείται η απότομη αύξηση της δαπάνης στην υποκατηγορία αυτή το διάστημα Ιανουάριος-Μάρτιος 2014.

Όσον αφορά στις πωλήσεις επιβατικών, στην πρώτη 5άδα το διάστημα αυτό βρέθηκαν η Toyota (με 1.858 ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 11,2%), η Nissan (με 1.656 ταξινομήσεις και μερίδιο 10%), η Opel (πωλήσεις 1.595 μονάδες, 9,6% μερίδιο), η VW (1.532 μονάδες, 9,2% μερίδιο) και Citroen (1.058 μονάδες, 6,4% μερίδιο). Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς ωστόσο, είναι θέμα χρόνου η δαπάνη στο σύνολο της αγοράς να περάσει σε θετικό πρόσημο.

ΕΞΕΛΙΞΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗΣ ΔΑΠΑΝΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ: ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2007-2013
Έτος Επιβατικά αυτοκίνητα Μεταβολή (%) Αυτοκίνητα 4Χ4 Μεταβολή (%)
2007 126.171.259   31.551.725  
2008 133.609.077 +5,8 34.779.199 +10,2
2009 89.314.958 -33,1 16.638.005 -52,1
2010 74.353.127 -16,7 7.971.799 -52
2011 61.951.213 -16,6 3.147.682 -60,5
2012 44.985.268 -27,3 1.702.213 -45,9
2013 32.693.464 -27,3 1.854.076 +8,9
Α’ τρίμηνο 2014
(Α’ τρίμηνο 2013)
7.731.225 (8.928.228) -13,4 577.448
(179.677)
+221,3

Πηγή: MediaServices. Ποσά σε ευρώ