Πολύ απλά γιατί η δημιουργικότητα απαιτεί καθαρό μυαλό, αποστασιοποιημένο από τη μιζέρια και απαλλαγμένο από τα προβλήματα της καθημερινότητας. Κι αυτό σε περιόδους ύφεσης μόνο εύκολο δεν είναι. Παρ’ όλα αυτά δεν είναι και ακατόρθωτο. Κι αυτό αποδείχθηκε περίτρανα στα φετινά Ελληνικά Βραβεία Γραφιστικής και Εικονογράφησης, τα ΕΒΓΕ 2009. Παρά την κρίση, υπήρξε σημαντική αύξηση των συμμετοχών, οι οποίες ξεπέρασαν τις 1500.

Φέτος δε, είχαμε μεγαλύτερη διασπορά των βραβείων, με 60 περίπου διαφορετικούς βραβευόμενους. Ακόμα και η ατμόσφαιρα που επικράτησε στην τελετή απονομής, εξέπεμπε μια αναζωογονητική αισιοδοξία, η οποία προσέδωσε άλλη βαρύτητα στο τελικό αποτέλεσμα. Να λοιπόν που αυτή τη φορά η δημιουργικότητα χρησιμοποιείται ως μέσο εξόδου από τη μιζέρια και όχι ως ιδιότητα που κινδυνεύει από αυτή. Αυτό ήταν μεταξύ άλλων, το μεγάλο κέρδος από τα ΕΒΓΕ 2009, αναλυτικό ρεπορτάζ για τα οποία μπορείτε να διαβάσετε στο παρόν τεύχος.

Η δημιουργικότητα όμως βρίσκεται παντού. Σαφώς βρίσκεται και στο internet. Κι αν διαφωνείτε μιλήστε με τους έλληνες web designers, οι οποίοι θα σας πουν ότι το διαδικτυακό μέλλον σε επίπεδο δημιουργικότητας φαντάζει πιο ελκυστικό από ποτέ. Aυτό ήταν και ένα βασικό συμπέρασμα που προέκυψε από ένα ευρύ αφιέρωμα που κάναμε στο web design, το οποίο θα βρείτε στις σελίδες μας. Ενδιαφέρουσες απόψεις καταθέτουν κορυφαία στελέχη του χώρου, όπως οι Χρήστος Λάτος, Νάσος Κιρατζόγλου, Μάριος Λινάκης, Γρηγόρης Παπαδόπουλος, Παναγιώτης Μπεκιάρης και Βάσω Ρωμανού.

Αέρας αισιοδοξίας όμως πνέει γενικότερα στο παρόν τεύχος. Αέρας που ενισχύεται και από μια μεστή και ουσιαστική συνέντευξη της Πάολας Χαϊδούλη, Brand Communication Manager της LG Electronics, η οποία… επιμένει ότι «Life’s Good»… always. Αφορμή για τη συνέντευξη στάθηκε η νέα διεθνής καμπάνια της LG, η οποία είναι βασισμένη στη νέα εταιρική ταυτότητα της εταιρείας. Η νέα καμπάνια αποτελεί την πρώτη προσπάθεια της LG να δημιουργήσει ένα ενοποιημένο μήνυμα για την παγκόσμια αγορά.

Το Brand Strategy από την άλλη, δηλώνει και πάλι «παρών», με ένα ακόμα άρθρο του John Farnell, Managing Partner της Mindscape, το οποίο έχει τίτλο «Εσωτερική διαχείριση της στρατηγικής Brand Positioning».

Τέλος, διαβάστε μια ακόμα ενδιαφέρουσα συνέντευξη, αυτή τη φορά με τον Εκδότη της εβδομαδιαίας οικονομικής εφημερίδας Χρήμα Τρίτη, Γιώργο Τασσιόπουλο, ο οποίος δίνει μια άλλη διάσταση της επιτυχίας του οικονομικού τύπου, αυτήν της ψύχραιμης πληροφόρησης που παρέχει, χωρίς κραυγές, χωρίς πανικό, χωρίς σκοπιμότητες. Και είναι αλήθεια ότι η ψύχραιμη πληροφόρηση μας λείπει. Γιατί φαίνεται τελικά ότι η καταστροφολογία πουλάει. Για ποικίλους λόγους…