Ομιλία του Λευτέρη Κιοσέ, Γενικού Διευθυντή του ΙΕΛΚΑ, στο Convenience Retailing Conference
Τα τελευταία χρόνια παρουσιάζονται με όλο και μεγαλύτερη ένταση δύο σημαντικές καταναλωτικές τάσεις.

Η πρώτη αφορά στην αναζήτηση εκ μέρους των καταναλωτών της ευκολίας, της ταχύτητας και της άνεσης στην πραγματοποίηση των αγορών τους. Η δεύτερη αφορά στη μεγαλύτερη έμφαση που δίνουν στην εξοικονόμηση χρημάτων, ακόμα και αν αυτή απαιτεί να ξοδέψουν περισσότερο χρόνο στην αναζήτηση προσφορών και καλύτερων τιμών. Ειδικότερα, ο έλληνας καταναλωτής πραγματοποιεί σήμερα κατά μέσο όρο 4 επισκέψεις την εβδομάδα στο σούπερ μάρκετ (μια εκ των οποίων είναι για το «κυνήγι» προσφορών και εκπτώσεων), οι οποίες όμως είναι συντομότερες συγκριτικά με το παρελθόν.

Αγοράζει συνολικά 650 φορές τον χρόνο τρόφιμα και ξοδεύει 170 ώρες τον χρόνο για τις αγορές ταχυκίνητων προϊόντων (FMCG). Αυτές τις 170 ώρες προσπαθεί να τις μειώσει με διάφορους τρόπους. Τα παραπάνω στοιχεία, που προκύπτουν από τις σχετικές έρευνες του ΙΕΛΚΑ, προσφέρουν πληροφορίες για το περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιούνται οι επιχειρήσεις του κλάδου.

Όμως, είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν πότε ο καταναλωτής δίνει έμφαση στην άνεση και πότε στην οικονομική αξία των αγορών και, κυρίως, αν η αναζήτηση ευκολίας είναι ένα πρόσκαιρο φαινόμενο, μία μόδα της εποχής, ή μία αλλαγή νοοτροπίας, η οποία θα πρέπει να ενσωματωθεί και στην αρχιτεκτονική των καταστημάτων. Το συγκεκριμένο ζήτημα θα αναλυθεί στο πλαίσιο της ομιλίας του Λευτέρη Κιοσέ, Γενικού Διευθυντή του ΙΕΛΚΑ, στο συνέδριο «Convenience Retailing Conference» (www.convenienceretailingconference.gr), που διοργανώνεται στις 30 Ιανουαρίου από τα περιοδικά σελφ σέρβις και Marketing Week.