Σε ένα κλίμα έντονου ανταγωνισμού, η επένδυση στην προϊοντική καινοτομία κρίνεται απαραίτητη, παράλληλα με την επένδυση στο κομμάτι της επικοινωνίας. Οι αλυσίδες καφέ ανταποκρίνονται στα ζητούμενα των καταναλωτών, με καινοτόμες γεύσεις, vegan και υγιεινές επιλογές, άρτια εξυπηρέτηση, παροχή μιας συνολικής εμπειρίας, καθώς και με δυναμική και συνεχή προβολή.

Οι καταναλωτές απαιτούν ποικιλία, υγιεινές επιλογές και εξατομίκευση, με τις αλυσίδες καφέ να απαντούν εγκαίρως και με επιτυχία. Έμφαση δίνεται στα πρωτότυπα ροφήματα, αλλά και στις διευρυμένες επιλογές φαγητού, στην εξυπηρέτηση, στην digital επαφή με τον καταναλωτή, στη διαφημιστική επικοινωνία.

Η στρατηγική των Everest για το 2020 επικεντρώνεται στην επικοινωνία και εκπαίδευση του καταναλωτικού κοινού στο νέο πρόγραμμα πιστότητας, το Bite Club, μας ενημερώνει η Λύδια Τούρλου, Group Brand Manager των Everest: «Το Bite Club αποτελεί το πρώτο οργανωμένο πρόγραμμα πιστότητας στην αγορά του coffee & snacking. Στόχος μας μέσα από το πρόγραμμα, είναι να επιβραβεύσουμε τους καταναλωτές μας, που από το 1965 στηρίζουν καθημερινά τα Everest, επιστρέφοντας έμπρακτα ένα σημαντικό τμήμα των ημερήσιων αγορών τους σε ευρώ».

Βασική προτεραιότητα είναι η διαρκής εξερεύνηση των αυξανόμενων αναγκών των καταναλωτών και η άμεση και εστιασμένη απάντηση στα ζητούμενά τους, μεσώ ενός απολύτως προσωποποιημένου προγράμματος επιβράβευσης, με παροχή προνομίων και δώρων, συνεχίζει η ίδια.

«Έχοντας τοποθετήσει τον πελάτη μας και το χαμόγελό του στην καρδιά του brand μας, η στρατηγική μας στη συνέχεια διαμορφώνεται με μεγάλη συνέπεια και συνέχεια», εξηγεί η Άννα Κολυβά, Marketing Director της Γρηγόρης: «Για τον Γρηγόρη, ο κάθε καφές είναι ξεχωριστός όσο και ο άνθρωπος που τον παραγγέλνει. Ουσιαστικά η στρατηγική μας θα συνεχιστεί σε αυτό τον άξονα, εστιάζοντας στην αγάπη και στη γνώση που έχουμε για τον καφέ του κάθε πελάτη μας, προσφέροντάς τον με το ζεστότερο χαμόγελο».

Βασικοί μοχλοί ανάπτυξης των Flocafe Espresso Room είναι η αφοσίωση στη δημιουργία μοναδικών προϊόντων για τους καταναλωτές και η επένδυση πάνω στην εξειδίκευση του προσωπικού πάνω στον μοναδικό κόσμο του καφέ, υπογραμμίζει ο Γιώργος Λαγός, Group Brand Manager των Goody’s-Flocafe. Αυτές οι δυο βασικές αρχές, οι οποίες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της φιλοσοφίας της εταιρείας, θα συνεχίσουν να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο και στο επόμενο διάστημα.

«Μέσα από τη συνεχή δημιουργία προϊοντικών επιλογών που όχι μόνο ανταποκρίνονται στις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού, αλλά ταυτόχρονα δημιουργούν και τις τάσεις της αγοράς θα συνεχίσουμε την αναπτυξιακή πορεία των Flocafe Espresso Room. Ταυτόχρονα, θα συνεχιστεί η αδιάλειπτη εκπαίδευση του προσωπικού των καταστημάτων μας πάνω στην μοναδική τέχνη του καφέ, έχοντας ως στόχο ο κάθε εργαζόμενος μας ξεχωριστά να αποτελέσει και έναν πρεσβευτή του οράματος μας προς τον τελικό καταναλωτή».

Στην προσφορά απαράμιλλης ποιότητας καφέ, στην καινοτομία, σε συνδυασμό με την άψογη εξυπηρέτηση και στο φιλικό περιβάλλον, φυσικό ή ψηφιακό, εστιάζει η στρατηγική των Starbucks μας λέει ο Στέφανος Αραβανής, Εμπορικός Διευθυντής της Μαρινόπουλος Εταιρεία Καφέ ΑΕΕ: «Η επικέντρωσή μας στις διαχρονικές μας αξίες παραμένει ίδια, αυτό που μεταβάλλεται και εξελίσσεται είναι οι τρόποι με τους οποίους το κάνουμε πράξη.

Παραδείγματος χάριν, μέσα στο 2019 ξεκινήσαμε να προσφέρουμε delivery υπηρεσίες σε συνεργασία με στρατηγικούς συνεργάτες, φθάνοντας συνολικά τα 10 καταστήματα μέχρι το τέλος του έτους, νούμερο που θα αυξηθεί μέσα στο 2020. Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια έχουμε επενδύσει σημαντικά στο ψηφιακό περιβάλλον σε διαφορετικούς τρόπους και μέσα, ώστε να έχουμε έναν ανοικτό δίαυλο επικοινωνίας με τους πελάτες μας. Τέλος, η επένδυση στον άνθρωπο αποτελεί ζωτικής σημασίας για εμάς και δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στη συνεχή εκπαίδευση και ανάπτυξη των εργαζομένων».

ΛΑΝΣΑΡΟΝΤΑΣ ΝΕΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΕ ΡΟΦΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΦΑΓΗΤΟ
Θέτοντας στο επίκεντρο την καινοτομία, την ποικιλία επιλογών, την τάση για πιο υγιεινή διατροφή, την εποχικότητα, οι αλυσίδες εμπλουτίζουν και ανανεώνουν διαρκώς τη γκάμα των προϊόντων τους. Πρωτότυπα ροφήματα, ευφάνταστοι συνδυασμοί γεύσεων, περισσότερες υγιεινές επιλογές διατροφής έρχονται να καλύψουν, ή ακόμα και να προλάβουν, τις μεταβαλλόμενες ανάγκες και απαιτήσεις των καταναλωτών. Φέτος τα Χριστούγεννα, τα Flocafe Espresso Room λανσάρουν νέα χριστουγεννιάτικα ροφήματα, τα οποία έχουν ως βάση καφέ ή σοκολάτα, για κατανάλωση εντός των καταστημάτων ή on the go.

Συγκεκριμένα, παρουσιάζουν το Sweet Santa Claus, έναν συνδυασμό σοκολάτας και φράουλας, με τριμμένο μπισκότο, το Apple Crumble, με άρωμα espresso, μήλο και κανέλλα, το Merry Chestnut, το οποίο συνδυάζει κάστανο με άρωμα espresso και bitter σοκολάτα, και το Choco tale, ένα ρόφημα με πλούσια σοκολατένια γεύση. Επιπλέον, τα Flocafe Espresso Room προσφέρουν στο καταναλωτικό κοινό τη δυνατότητα να επιλέξει εκτός από τις 3 υφιστάμενες ποικιλίες καφέ, ακόμα έναν 4ο καφέ ο οποίος καβουρδίζεται εντός των καταστημάτων.

Ο Γρηγόρης, μετά τους Vegan και Lacto Free καφέδες, συνεχίζει να επενδύει στα προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας, παρασκευασμένα με ξεχωριστά υλικά. Ενδεικτικά, λάνσαρε φέτος νέες σαλάτες και τορτίγιες, κουλούρι Θεσσαλονίκης με μαρμελάδα ρόδι και τυρί κρέμα, καθώς και vegan smoothies με φρέσκα φρούτα και ρόφημα αμυγδάλου, καρύδας, σόγιας ή ακόμη και Lacto Free Smoothie με φρούτα.

Με αφορμή την έναρξη της χριστουγεννιάτικης περιόδου, τα Starbucks παρουσιάζουν κλασικές και νέες επιλογές, όπως τη νέα Toasted Marshmallow Hot Chocolate, το νέο Vanilla Cardamom Latte και τα «παραδοσιακά» Toffee Nut Latte και Gingerbread Latte. Επιπλέον, διαθέτουν δύο ποικιλίες καφέ, τις Christmas Blend Espresso Roast και Christmas Blend, καθώς και εορταστικές προτάσεις δώρων, όπως γιορτινές κούπες, θερμός, κόκκινα επαναχρησιμοποιούμενα ποτήρια και στολίδια για το δέντρο. Παράλληλα, τα Starbucks λάνσαραν φέτος και νέες επιλογές φαγητού, όπως το all-day breakfast bagel, το Salami Napolitano Sandwich, το Vegan BBQ & Jackfruit Croissant και το Spinach & Feta Wrap.

Το άρωμα και τη γεύση της αυθεντικής φέτας, του έξτρα παρθένου ελαιόλαδου και της αρωματικής κρέμας ανέδειξαν φέτος τα Everest, μέσα από 3 νέες πίτες. Συγκεκριμένα, εμπλούτισαν τη γκάμα τους με τη Χειροποίητη Τυρόπιτα ταψιού, την Χειροποίητη Σπανακόπιτα ταψιού με φέτα ΠΟΠ και έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και την Αυθεντική Μπουγάτσα Κωνσταντινούπολης. Επίσης, λάνσαραν ολοκληρωμένο πρόγραμμα πιστότητας, προσκαλώντας τους καταναλωτές να γίνουν μέλη και να απολαμβάνουν με κάθε τους αγορά προνόμια και δώρα, καθώς και ανανεωμένο site και app, κίνηση ιδιαίτερα σημαντική καθώς θα οδηγήσει σε αύξηση της ικανοποίησης των πελατών και στην προσέλκυση νέων κοινών.


ΔΥΝΑΜΙΚΗ Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ
Ένα άλλο κομμάτι στο οποίο επενδύουν σημαντικά οι εταιρείες του κλάδου, είναι η επικοινωνία. Είτε αυτή αφορά κάποιο λανσάρισμα, ένα νέο κατάστημα ή μια γενική καμπάνια προβολής, οι αλυσίδες καφέ δεν υποτιμούν τη δύναμη της διαφημιστικής προβολής και της συνεχούς επαφής με το κοινό. Ενδεικτικό παράδειγμα ο Γρηγόρης, ο οποίος λάνσαρε φέτος την καμπάνια #eimastetoukafe, με κεντρικό μήνυμα «Ξέρουμε τον καφέ σου και πόσο σημαντικός είναι για εσένα. Αφού εσύ, όπως και εμείς, είμαστε του καφέ». Η συγκεκριμένη επικοινωνία είναι αφιερωμένη όχι απλά σε έναν Cappuccino ή ένα Freddo Espresso, αλλά στον καφέ των ανθρώπων που τον επισκέπτονται καθημερινά, καθώς για τον Γρηγόρη κάθε καφές είναι σημαντικός, όσο κι ο άνθρωπος που τον παραγγέλνει.

Βασικό σημείο επαφής του καταναλωτή με τα Everest είναι το convenience σε όλους τους άξονες και με όλους τους δυνατούς τρόπους, εξηγεί η Λύδια Τούρλου και τονίζει: «Φυσικά μία τόσο δυναμική μάρκα, που απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό, οφείλει να προσαρμόζει το βασικό της μήνυμα σύμφωνα με τις ανάγκες του εκάστοτε target group.

Γι’ αυτόν τον λόγο επενδύουμε στην επικοινωνία τόσο στα παραδοσιακά μέσα, όσο και στα digital/social media, στα οποία παρατηρείται και μεγάλη στροφή τα τελευταία χρόνια. Παράλληλα, μέσω της επένδυσης σε αυτά τα new media, μας δίνεται η δυνατότητα να αναπτύξουμε τη σχέση με τους καταναλωτές μας εκτός του φυσικού χώρου του καταστήματος, διατηρώντας άμεση επικοινωνία και αυξάνοντας το engagement με τους χρήστες».

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Στέφανος Αραβανής αναφέρει ότι στόχος των Starbucks είναι να υπάρχει μια ανοικτή και άμεση επικοινωνία με τους πελάτες μέσα και έξω από τα καταστήματα: «Τα δικά μας ψηφιακά Μέσα, όπως οι σελίδες μας στο Facebook και Instagram, καθώς και το πρόγραμμα πιστότητας My Starbucks Rewards, αποτελούν το πιο άμεσο κανάλι ενός ανοικτού διαλόγου και επιβράβευσης των πελατών μας αντίστοιχα. Μπορεί τα μέσα και τα κανάλια επικοινωνίας να αλλάζουν και να εξελίσσονται τεχνικά και όχι μόνο, αυτό που όμως μένει σταθερό είναι η άμεση και ανοικτή σύνδεση που επιθυμούμε να έχουμε με τους πελάτες μας».

Σύμφωνα με τον Γιώργο Λαγό, η επικοινωνία των Flocafe Espresso Room εστιάζεται σε 2 βασικούς πυλώνες. «Ο πρώτος πυλώνας αποτελεί την εξειδίκευση πάνω στο βασικό προϊόν της μάρκας το οποίο είναι ο καφές. Με τη συνεχή ανάπτυξη νέων και καινοτόμων προϊόντων καφέ, στηρίζουμε τη στρατηγική επικοινωνίας μας η οποία θέτει τα Flocafe Espresso Room ως την αλυσίδα που διαθέτει την απόλυτη εξειδίκευση στην κατηγορία του καφέ.

Ο δεύτερος πυλώνας, αφορά την κατηγορία του φαγητού/ brunch. Επικοινωνώντας τις προϊοντικές επιλογές στην κατηγορία του φαγητού/brunch καταφέρνουμε να απαντήσουμε ένα βασικό ζητούμενο του καταναλωτικού κοινού, το οποίο πλέον αποζητά μια συνολική εμπειρία από τα καταστήματα που επισκέπτεται, δημιουργώντας επικοινωνιακά μοντέλα τα οποία απαντούν ακριβώς την ανάγκη του κάθε καταναλωτή ξεχωριστά».

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕΣΩ FRANCHISING
Σημαντικό αριθμό επιχειρήσεων περιλαμβάνει η ευρύτερη αγορά των καταστημάτων (μεμονωμένων και αλυσίδων) που σερβίρουν καφέ στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία της τελευταίας έκδοσης της Κλαδικής Μελέτης που εκπονήθηκε από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της Icap. Η μελέτη επισημαίνει ότι η ουσιαστική ανάπτυξη των αλυσίδων café ξεκίνησε με την υιοθέτηση του θεσμού της δικαιόχρησης (franchising), ο οποίος έδωσε τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να επεκτείνουν το δίκτυο των καταστημάτων τους και να μετατραπούν σε οργανωμένες αλυσίδες με ενιαίο εμπορικό σήμα και εκτενή παρουσία πανελλαδικά.

Όπως επισημαίνει η μελέτη, ο αριθμός των απασχολούμενων ατόμων (εργαζομένων) της χώρας αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στην εξέλιξη της ζήτησης για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που προσφέρουν οι αλυσίδες café. Σημαντικό ρόλο διαδραματίζει επίσης και η γενικότερη οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών, που καθορίζει και την αγοραστική τους δύναμη. Επιπλέον, το μέγεθος και η εξέλιξη της τουριστικής κίνησης επιδρά ανάλογα στην εξέλιξη της ζήτησης.

Σύμφωνα με την Ελευθερία Παραμερίτη, Senior Consultant Οικονομικών Μελετών της Icap, η επιλεγόμενη στρατηγική ανάπτυξης και επέκτασης των δικτύων καταστημάτων, καθώς και ο βαθμός εφαρμογής του συστήματος franchising διαφέρουν ανάμεσα στις εταιρείες. Οι περισσότερες αλυσίδες καφέ αναπτύσσουν τα δίκτυά τους στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Ωστόσο, ορισμένες έχουν επεκτείνει τις δραστηριότητές τους και σε πόλεις της περιφέρειας, σε κλειστές αγορές, αλλά και στο εξωτερικό. Επιπλέον, τα τελευταία έτη, στην αγορά του καφέ (είτε «σερβιριζόμενου» είτε «take away»), έχουν μπει δυναμικά τα αρτοποιεία και τα ζαχαροπλαστεία (αλυσίδες και μεμονωμένα καταστήματα), εντείνοντας περισσότερο τον ανταγωνισμό.

Το δίκτυο καταστημάτων των αλυσίδων café έχει επεκταθεί τόσο στην Αττική όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα, κυρίως μέσω του θεσμού της δικαιόχρησης (franchising). Σύμφωνα με τα στοιχεία της πρωτογενούς έρευνας που πραγματοποίησε η Icap, το 86% περίπου των 1.347 καταστημάτων δώδεκα αλυσίδων café αναπτύσσονται με τη μέθοδο franchising.

Ειδικότερα, τα καταστήματα των αλυσίδων Coffee Island και Mikel καλύπτουν το 43% περίπου του συνόλου των καταστημάτων δώδεκα αλυσίδων café στην Ελλάδα. Οι συνολικές πωλήσεις των αλυσίδων café στη χώρα, παρουσίασαν μικρή αύξηση κατά 1,8% το 2018 σε σχέση με το 2017. Περαιτέρω άνοδος εκτιμάται και το 2019 με ρυθμό της τάξης του 2%.

Όσον αφορά στην ευρωπαϊκή αγορά, σημειώνεται ότι στην πρώτη δεκάδα με τις αλυσίδες καφέ με το εκτενέστερο δίκτυο καταστημάτων στην Ευρώπη βρίσκονται και 3 ελληνικές επιχειρήσεις, οι Coffee Island, Γρηγόρης και Everest. Ενδεικτικά, ο Γρηγόρης εγκαινίασε πρόσφατα νέα καταστήματα σε Βερολίνο και Βουκουρέστι, ενώ η Coffee Island συμπεριλήφθηκε στην ετήσια κατάταξη των Financial Times με τις 1.000 ταχύτερα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις στην Ευρώπη, με βάση τον ετήσιο ρυθμό αύξησης των εσόδων τους μεταξύ του 2014 και του 2017.


Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΓΟΡΑ ΚΑΦΕ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ
– Κάθε μέρα καταναλώνονται κατά μέσο όρο πάνω από 2,25 δισ. κούπες καφέ.
– Ο ετήσιος ρυθμός αύξησης της παγκόσμιας κατανάλωσης καφέ αντιστοιχεί σε 1,3%.
– Ο καφές είναι το δεύτερο πιο εμπορευματοποιημένο προϊόν διεθνώς. Το πρώτο είναι το αργό πετρέλαιο.
– Πάνω από το 50% των ανεξάρτητων coffee shops αποτυγχάνει μέσα στα πρώτα 5 χρόνια λειτουργίας του.
– Η Ευρώπη αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά κατανάλωσης καφέ, καθώς αντιπροσωπεύει το 30% της παγκόσμιας αγοράς.
– Τα άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών καταναλώνουν καφέ κυρίως μέσα στο σπίτι. Αντίθετα, οι περισσότεροι κάτω των 35 ετών καταναλώνουν καφέ σε καφετέριες ή άλλα μέρη εκτός σπιτιού.
Πηγή: foodtruckempire.com

Ο ΚΑΦΕΣ STARBUCKS ΣΤΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
Nestlé και Starbucks προχώρησαν σε συνεργασία, για να φέρουν τις ήδη υπάρχουσες ποικιλίες καφέ των καταστημάτων Starbucks, καβουρδισμένου, αλεσμένου σε ολόκληρους κόκκους και στιγμιαίου καφέ, σε νέες αγορές. Η νέα σειρά καφέ που δημιουργήθηκε διατίθεται σε σούπερ μάρκετ και σε μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες, φέρνοντας στο σπίτι τα ροφήματα καφέ Starbucks. Η συνεργασία περιλαμβάνει το λανσάρισμα των πρώτων καψουλών Starbucks, που έχουν αναπτυχθεί με την τεχνογνωσία καφέ και συστημάτων Nespresso και Nescafé Dolce Gusto.

ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΛΑΣΤΙΚΟ
Σε μια σημαντική κίνηση μείωσης του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος προχώρησε η αλυσίδα Everest, η οποία κατήργησε το πλαστικό καλαμάκι, αντικαθιστώντας το με καλαμάκι βιοδιασπώμενο, φιλικό προς στο περιβάλλον.

Από πλευράς του, ο Γρηγόρης λάνσαρε το καλαμάκι-μακαρόνι ως eco-friendly εναλλακτική στα πλαστικά καλαμάκια μιας χρήσης, λανσάροντας και θερμός με μεταλλικό καλαμάκι. Σύντομα στα καταστήματα Γρηγόρης θα διατίθεται και επαναχρησιμοποιούμενο ποτήρι μπαμπού, ενώ μείωσε σημαντικά και το ποσοστό πλαστικού στα ποτήρια του.

Η Starbucks υλοποιεί προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας και νερού, καθώς και προγράμματα ανακύκλωσης, ενώ κάνει χρήση πλαστικών ποτηριών από 50% ανακυκλωμένο PET (rPET) στην Ευρώπη και ανακυκλωμένων ινών στα χάρτινα ποτήρια. Παράλληλα, ενθαρρύνει τη χρήση των επαναχρησιμοποιούμενων ποτηριών και θερμός, επιβραβεύοντας τους πελάτες για αυτή την «πράσινη» επιλογή.

ΜΕ ΚΥΡΙΑΡΧΕΣ ΤΙΣ ΕΞΑΤΟMΙKΕΥΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
«Αυξημένη ζήτηση για πιο υγιεινές και vegan επιλογές»

«Αυτό που είδαμε την χρονιά που πέρασε είναι ότι η κατηγορία του Cold Brew συνολικά έχει αρχίσει να έχει αναγνωρισιμότητα γενικότερα στην αγορά και ειδικότερα στο δίκτυό μας, με ολοένα και περισσότερους καταναλωτές να επιλέγουν Cold Brew ροφήματα καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια αυξημένη ζήτηση πιο υγιεινών και vegan επιλογών από τους καταναλωτές.

Σε παγκόσμιο και όχι μόνο επίπεδο, έχει γίνει ακόμη πιο έντονη η ανάγκη για δράσεις που θα συμβάλλουν στη διασφάλιση της βιωσιμότητας του καφέ μέσα από ηθικές διαδικασίες καλλιέργειας και προσφοράς του πάντα με σεβασμό στο περιβάλλον. Η Starbucks πρωτοστατεί σε αυτό το πλαίσιο μέσω μιας πλειάδας πρωτοβουλιών για τη στήριξη των καλλιεργητών καφέ, καθώς και για
τον περιορισμό του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της».
Στέφανος Αραβανής, Εμπορικός Διευθυντής, Μαρινόπουλος Εταιρεία Καφέ ΑΕΕ

«Έντονη επιθυμία των καταναλωτών για εξατομικευμένες προτάσεις»
«Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο που αναδείχθηκε το 2019 είναι η έντονη επιθυμία των καταναλωτών για εξατομικευμένες προτάσεις τόσο στις επιλογές καφέ όσο και στα ροφήματα. Αυτό προϋποθέτει ότι για να προσφέρουμε ποικιλία επιλογών που ανταποκρίνονται σε διαφορετικά γούστα και ανάγκες έχουμε ήδη αφουγκραστεί τις ανάγκες της αγοράς. Καθώς αυτό είναι στο DNA του Γρηγόρη, προσθέσαμε στις ήδη υπάρχουσες επιλογές, καφέ vegan και lacto free ώστε να καλυφθούν οι νέες διατροφικές τάσεις οι οποίες φαίνεται ότι ήρθαν για μείνουν! Στο μέλλον θα συνεχίσουμε να εμπλουτίζουμε τη προϊοντική μας γκάμα σύμφωνα με τις νέες ανάγκες που προκύπτουν, κρατώντας πάντα φυσικά ψηλά το θέμα της ποιότητας του καφέ που διαχρονικά είναι πολύ σημαντικό».
Άννα Κολυβά, Marketing Director, Γρηγόρης

«Προσφορά συνολικών εμπειριών»
«Η κατηγορία του καφέ αποτελεί έναν από τους πιο ανταγωνιστικούς επιχειρηματικούς κλάδους στην Ελλάδα. Η συνεχής ανάπτυξη τόσο οργανωμένων αλυσίδων όσο και μεμονωμένων σημείων με εξειδίκευση στην κατηγορία του καφέ, έχει δημιουργήσει μια γενιά καταναλωτών οι οποίοι έχουν υψηλές απαιτήσεις και αρκετές γνώσεις για τα ροφήματα που καθημερινά καταναλώνουν. Για τα Flocafe Espresso Room, το βασικό όχημα διαφοροποίησης, αποτελεί η προσφορά συνολικών εμπειριών για τους καταναλωτές. Με απλά λόγια, η ανάπτυξη μοναδικών και πρωτοπόρων προϊόντων καφέ συνδυάζεται με έναν πλήρως ενημερωμένο κατάλογο φαγητού/brunch και μια σειρά από snacks και συνοδευτικών καφέ, τα οποία συμπληρώνουν άψογα την κάθε επιλογή που θα κάνει ακόμα και ο πιο απαιτητικός καταναλωτής».
Γιώργος Λαγός, Group Brand Manager, Goody’s-Flocafe

«Πρωταγωνιστής είναι πλέον το convenience»
«Το 2019 ήταν μία χρονιά που διαμόρφωσε κομβικές τάσεις στην αγορά του καφέ. Θεωρώντας δεδομένη την εξειδίκευση και τεχνογνωσία στην παρασκευή καφέ, ο νέος πλέον πρωταγωνιστής είναι το convenience, εστιάζοντας στο κομμάτι της διευκόλυνσης του καταναλωτή με ανάπτυξη του online ordering και του delivery απ’ όλους τους παίκτες της αγοράς. Επιπλέον, κομβική απόφαση στην επιλογή των καταναλωτών, είναι κατά πόσο οι εταιρείες που επιλέγονται εφαρμόζουν περιβαλλοντικά υπεύθυνες πρακτικές με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Τέλος, κάθε εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο, οφείλει πλέον να προσφέρει λύσεις που καλύπτουν τις ανάγκες του κοινού που έχει υιοθετήσει έναν πιο υγιεινό ή vegetarian/vegan τρόπο διατροφής, ένα κοινό το οποίο αυξάνεται με ραγδαίο ρυθμό».
Λύδια Τούρλου, Group Brand Manager, Everest