Με βασικά εργαλεία την ξεκάθαρη επικοινωνία, την τιμολογιακή πολιτική, τις επιπρόσθετες υπηρεσίες, την ενισχυμένη retail παρουσία, αλλά και την προσφορά ολοκληρωμένων προϊοντικών πακέτων, οι πάροχοι ενέργειας διεκδικούν την προσοχή και την προτίμηση του καταναλωτή. Από την πλευρά του, ο καταναλωτής έχει αρχίσει να ανακαλύπτει τους εναλλακτικούς παρόχους και τα οφέλη που αυτοί υπόσχονται, σε μια αγορά που έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά της ως προς το engagement και το brand awareness.

Η παροχή ενέργειας αποτελεί έναν ιδιαίτερα αναπτυσσόμενο κλάδο, με τις εταιρείες του χώρου να διεκδικούν δυναμικά ένα μερίδιο στην ελληνική αγορά. Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι στο 2ο τρίμηνο του 2018, ένα στα πέντε νοικοκυριά μεγέθους 151+ τμ. στράφηκαν σε εναλλακτικούς παρόχους ρεύματος, σύμφωνα με συνδρομητική έρευνα της Focus Bari που σκιαγραφεί το ενεργειακό προφίλ των νοικοκυριών πανελλαδικά. Η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας παραμένει μια «ρυθμισμένη» και στενά εποπτευόμενη αγορά, αν και έχει επιτευχθεί σημαντική πρόοδος τα τελευταία χρόνια προς την πλήρη απελευθέρωσή της, επισημαίνει η πρόσφατη κλαδική μελέτη «Προμηθευτές Ηλεκτρικής Ενέργειας» της ICAP Group.

Στον συγκεκριμένο κλάδο δραστηριοποιείται μικρός αριθμός επιχειρήσεων, ενώ σύμφωνα με στοιχεία της ΡΑΕ και του ΔΕΔΔΗΕ (μητρώο «Μάρτιος 2018»), 30 επιχειρηματικά σχήματα περίπου έχουν λάβει άδεια προμήθειας και εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας. Η εγχώρια κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας κυμαίνεται στα ίδια περίπου επίπεδα την εξαετία 2012-2017, με το μεγαλύτερο ποσοστό να καλύπτεται από την κατηγορία «Πελάτες Χαμηλής Τάσης» (αφορά κυρίως οικιακούς καταναλωτές). Σύμφωνα με την ICAP, ο χαμηλός, μέχρι στιγμής, βαθμός απελευθέρωσης παραμένει το σοβαρότερο πρόβλημα του κλάδου, ωστόσο, το μέλλον του τομέα της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας θεωρείται ευοίωνο. Εθνικό στόχο αποτελεί έως το 2020 (σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση), το μερίδιο της ΔΕΗ σε αξία να διαμορφωθεί σε επίπεδα χαμηλότερα του 50%.

ΤΟ «ΥΠΟ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ» ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Διανύουμε, συνεπώς, μια εποχή «διαμόρφωσης» του προφίλ του σύγχρονου καταναλωτή όσον αφορά στον κλάδο της ενέργειας.
Ο Έλληνας καταναλωτής ενέργειας δεν είναι τόσο ώριμος και εξοικειωμένος όσο οι πολίτες των χωρών της Δυτικής Ευρώπης, καθώς το δικαίωμα επιλογής του παρόχου του στην ενέργεια είναι νεοαποκτηθέν αγαθό στη χώρα μας επιβεβαιώνει ο Μάνος Εξαρχουλάκος, Διευθυντής Marketing και Επικοινωνίας της ΖeniΘ: «Περιγράφεται λοιπόν, ανάμεσα σε άλλα, ένας άνθρωπος που μπροστά στον καταιγισμό των συγκεχυμένων πληροφοριών που δέχεται σχετικά με τα ενεργειακά προϊόντα ή τις προσφορές, δυσκολεύεται να διακρίνει την πιο συμφέρουσα επιλογή παρόχου. Η εμπιστοσύνη, επίσης, είναι πολύ σημαντικό στοιχείο και πηγάζει από την εξειδίκευση, την εμπειρία, την ειλικρίνεια και μπορεί να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα κατά τη διαδικασία λήψης απόφασης και την εκτίμηση κόστους – οφέλους.

Επίσης, σημαντικό ρόλο παίζει για τον καταναλωτή μας το άμεσο οικονομικό όφελος που αποκομίζει κάποιος από την υιοθέτηση της κάθε πρακτικής εξοικονόμησης, καθώς και οι πολιτικές για τη βελτίωση της ενεργειακής εξοικονόμησης. Ταυτόχρονα, οι ψηφιακές υπηρεσίες έχουν αναδειχθεί σε βασικό χαρακτηριστικό που διαφοροποιεί τους παρόχους ενέργειας, ο αναλυτικός online λογαριασμός και η διαδικτυακή επιλογή προϊόντων βάσει των ενεργειακών αναγκών του εκάστοτε πελάτη. Πάντως, η γενική εικόνα είναι ότι ο χρήστης ενέργειας στην Ελλάδα βρίσκεται περισσότερο εγκλωβισμένος σε έναν κυκεώνα πληροφορίων για νέα προϊόντα, νέα πακέτα και συνεχείς προσφορές που είναι γεμάτες ασάφειες και ανομοιογενείς συγκρίσεις, παραπλανώντας τον και δημιουργώντας του ανασφάλεια».

Παράλληλα, σύμφωνα με την Τίνα Σπανομαρκίδη, Marketing Manager της nrg, ο σημερινός καταναλωτής έχει πολύ μεγαλύτερη γνώση της αγοράς ενέργειας, από ότι είχε 2 ή 3 χρόνια πριν. «Είναι γεγονός ότι εκτίθεται σε μεγάλο αριθμό διαφημιστικών μηνυμάτων και ελκυστικών προσφορών, σχεδόν από το σύνολο των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην αγορά και έχει πλέον τη δυνατότητα να συγκρίνει και να διαπιστώσει με μεγαλύτερη ευκολία ποιο είναι το πραγματικό του όφελος. Παρόλα αυτά, η αγορά μας δεν έχει φτάσει ακόμα σε στάδιο ωρίμανσης και είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι υπάρχει μια μεγάλη μερίδα καταναλωτών που δεν έχουν ξεκάθαρη εικόνα για τον τρόπο λειτουργίας της και τα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν μέσα από την αλλαγή παρόχου. Αυτό είναι ένα από τα ζητήματα στο οποίο αξίζει ακόμα να εστιάσουμε την προσοχή μας», συμπληρώνει η ίδια.

Η αγορά της ενέργειας φαίνεται περίπλοκη, γεγονός που πιθανώς να αποθαρρύνει τον μέσο καταναλωτή ως πεδίο έρευνας αγοράς, σημειώνει από την πλευρά της η Εμμανουέλα Σωτηροπούλου, Marketing Manager της Greek Environmental & Energy Network – GREEN. Και συνεχίζει: «Ωστόσο, ο καταναλωτής πλέον είναι πιο ενημερωμένος και σταδιακά διαφαίνεται η εξασθένιση της αρχικής δυσπιστίας του απέναντι στους ιδιωτικούς παρόχους. Η κατανομή ανάμεσα στους πλήρως ενημερωμένους καταναλωτές, που ερευνούν κάθε λεπτομέρεια και σε εκείνους που είναι πιθανώς αδιάφοροι, είναι ισομερής, ενώ πλέον είναι ελάχιστοι εκείνοι που δεν γνωρίζουν σχετικά με την αγορά ενέργειας. Ο σύγχρονος καταναλωτής ενημερώνεται και ερευνά, είναι πιο εκπαιδευμένος, αλλά δεν είναι πάντα έτοιμος να κάνει το πρώτο βήμα. Οι πάροχοι έχουν τον πρώτο ρόλο στην επικοινωνία».

ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ, ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ, ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ
Στην προσπάθειά τους να προσελκύσουν καταναλωτές, οι πάροχοι ενέργειας χρησιμοποιούν ως βασικό «εργαλείο» την τιμολογιακή πολιτική και την πραγματοποίηση προσφορών. Η ελκυστική τιμή, όμως, δεν είναι από μόνη της αρκετή για να επιτύχει κάποιος στην αγορά ενός τόσο βασικού και καθημερινής χρήσης αγαθού. Η πελατοκεντρική φιλοσοφία είναι από τα στοιχεία που «κερδίζουν» σύμφωνα με την Εμμανουέλα Σωτηροπούλου: «Αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο στοίχημα των παρόχων δεν είναι απλώς να επικοινωνήσουν ή να ενημερώσουν τον πελάτη, αλλά και να αποδείξουν ότι φέρουν την αξιοπιστία και τη σταθερότητα που χρειάζεται για να τους εμπιστευθούν. Η GREEN προσφέρει ασφάλεια στον καταναλωτή, υπολογίζοντας το ακριβές τελικό κέρδος του κάθε πελάτη ξεχωριστά και αναλύοντας λεπτομερώς τις χρεώσεις. Επιπλέον, ο καταναλωτής λαμβάνει οικονομικές λύσεις, custom προϊόντα και εξατομικευμένη εξυπηρέτηση, τη στιγμή που τα χρειάζεται. Διασφαλίζουμε την ικανοποίηση και την αφοσίωση του πελάτη, επενδύοντας στη συνολική εμπειρία του και έτσι καταγράφουμε ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά πιστών πελατών».

Είναι δεδομένο ότι ο καταναλωτής σε μεγάλο βαθμό έχει τη δυνατότητα να συγκρίνει και να αξιολογήσει την τιμολογιακή πολιτική και τις εκάστοτε προσφορές των παρόχων ενέργειας, επιβεβαιώνει η Τίνα Σπανομαρκίδη. Και συνεχίζει: «Σε κάθε περίπτωση όμως, το επόμενο διάστημα, εκτός από τις ολοκληρωμένες υπηρεσίες ενέργειας, οι επιπρόσθετες υπηρεσίες, τα προγράμματα επιβράβευσης και η ποιότητα εξυπηρέτησης που θα λαμβάνει ο καταναλωτής, στο σύνολό της, είναι εκείνα τα στοιχεία που θα αποτελέσουν σημαντικό κριτήριο επιλογής παρόχου ενέργειας. Σε μια αγορά που ακόμα ωριμάζει, σπουδαιότερος στόχος και από την προσέλκυση του πελάτη θα πρέπει να είναι η πιστότητά του στην εταιρεία που επέλεξε αρχικά».

Σύμφωνα με τον Μάνο Εξαρχουλάκο, το πιο σημαντικό είναι η έμφαση στην εξυπηρέτηση του καταναλωτή, να διευκολύνεται με κάθε τρόπο ώστε να είναι άμεση, εύκολη, απλή, γρήγορη από το σημείο που τον βολεύει. «Εξίσου σημαντική είναι η ειλικρίνεια – η βάση της εμπιστοσύνης – ότι αυτό που του υπόσχεσαι θα του παρέχεις, χωρίς τα μικρά γράμματα, και η σαφήνεια. Σημαντικές ωστόσο είναι και οι πρόσθετες υπηρεσίες που δίνουν μεγαλύτερη αξία στον πελάτη, στηρίζοντάς τον έμπρακτα στα οικογενειακά του έξοδα – δείχνοντάς του ότι το πραγματικό όφελος που μπορεί να έχει σε κάθε περίπτωση δεν θα είναι στην τιμή της κιλοβατώρας, αλλά σε μια σειρά αξιόπιστων, ποιοτικών και καινοτόμων υπηρεσιών».

ΝΕΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ, ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑΤΑ
H Watt+Volt διευρύνει τις δραστηριότητές της και προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να αποκτήσουν φυσικό αέριο για να καλύψουν τις ενεργειακές τους ανάγκες, στο σπίτι ή την επιχείρησή τους. Παράλληλα, απευθυνόμενη σε επαγγελματίες και επιχειρήσεις που αναζητούν εξατομικευμένες λύσεις για την αύξηση της ενεργειακής απόδοσης της εγκατάστασής τους, δημιούργησε το οικοσύστημα smarteverything, μια ολοκληρωμένη end-to-end υπηρεσία PaaS (Platform as a Service) για ανάπτυξη λύσεων Internet of Things (ΙοΤ). Η υπηρεσία smarteverything αξιοποιεί το σύνολο της τεχνολογίας αιχμής IoT και προσφέρει λύσεις καταγραφής και παρακολούθησης δεδομένων για τις ανάγκες του κτιρίου, της βιομηχανίας, της αγροτικής καλλιέργειας έως και μιας ολόκληρης πόλης. Μεταξύ άλλων, καλύπτει ανάγκες Ηλεκτρισμού, Φυσικού Αερίου, Νερού, Φωτισμού-Οδοφωτισμού και Parking.

Η nrg λάνσαρε νέα συνδυαστικά προγράμματα ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, με σκοπό όπως επισημαίνει τη μεγιστοποίηση του οφέλους του τελικού καταναλωτή. Πρόκειται για την πρώτη κίνηση της nrg μετά και την ένταξή της στον όμιλο Motor Oil, με την εξαγορά του 90% από τον όμιλο. Τα νέα προγράμματα συνδυάζονται με προωθητικές ενέργειες που αντιστοιχούν σε υψηλά ποσοστά έκπτωσης. H Elpedison εγκαινίασε πρόσφατα το πρώτο αυτόνομο κατάστημά της στην Κηφισιά, το οποίο έρχεται να προστεθεί στα 150 σημεία παρουσίας της εταιρείας στην Ελλάδα, μέσω του δικτύου καταστημάτων των συνεργαζόμενων αλυσίδων Public, MediaMarkt, Electronet και Φως, καθώς και στα σημεία εξυπηρέτησης της εταιρείας που λειτουργούν σε Καλλιθέα, Λάρισα και Θεσσαλονίκη. Στο κατάστημα, οι πελάτες μπορούν να εξυπηρετηθούν για όποιο ενεργειακό θέμα τους απασχολεί σχετικά με το ηλεκτρικό ρεύμα ή το φυσικό αέριο.

Η ZeniΘ προσφέρει το Energy Saving Toolkit, μια εφαρμογή που δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να εξοικονομεί ενέργεια και χρήματα σε ετήσια βάση, ανάλογα με τα προγράμματα που χρησιμοποιεί. Πρόκειται για μια δωρεάν εφαρμογή που φιλοξενείται στην ιστοσελίδα της ZeniΘ και επιτρέπει στους καταναλωτές να συγκρίνουν τα συστήματα θέρμανσης και παραγωγής ζεστού νερού, τα συστήματα φωτισμού και τους λαμπτήρες που χρησιμοποιούν και ποια μπορούν να επιλέξουν εναλλακτικά ανάλογα με τις ανάγκες τους. Παράλληλα, η ΖeniΘ λανσάρει το νέο προϊόν Power Home Student που απευθύνεται σε φοιτητές σε όλη την Ελλάδα. Το συγκριτικό πλεονέκτημα του συγκεκριμένου προϊόντος ηλεκτρικής ενέργειας είναι ότι προσφέρει εκτός από τη χαμηλή χρέωση ενέργειας, δύο μήνες δωρεάν πάγιο (για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο), διευκολύνοντας έτσι τους φοιτητές κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

To Φυσικό Αέριο – Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας εγκαινίασε πρόσφατα το πρώτο κατάστημα της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη. Το Φυσικό Αέριο – Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας προσφέρει μια ολιστική ενεργειακή εμπειρία, μέσα από συνδυαστικά προϊόντα και υπηρεσίες για φυσικό αέριο και ηλεκτρικό ρεύμα. Τη νέα, ανανεωμένη, εταιρική του ιστοσελίδα www.desfa.gr εγκαινίασε ο Διαχειριστής του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ), στο πλαίσιο της διαρκούς αναβάθμισης των δομών του.

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΕΚΕ
Ενεργό δράση και στο κομμάτι της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης έχουν αρχίσει να αναλαμβάνουν οι πάροχοι ενέργειας.
Ένα σχετικό παράδειγμα είναι το πιλοτικό κοινωνικό πρόγραμμα της Mytilineos «Είμαι Μέσα», ο τριετής κύκλος του οποίου ολοκληρώθηκε πρόσφατα. Το πρόγραμμα υλοποιείται από το 2016 σε συνεργασία με την Ένωση «Μαζί για το Παιδί» και είχε ως βασικό σκοπό να συμβάλλει στην αντιμετώπιση του φαινομένου της σχολικής διαρροής. Το «Είμαι Μέσα» «αγκάλιασε» παιδιά ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, Β’ & Γ’ Γυμνασίου από σχολεία της 7ης Σχολικής Κοινότητας του Δ. Αθηναίων, που εμφάνιζαν υψηλό κίνδυνο σχολικής διαρροής, εξαιτίας οικονομικών και οικογενειακών προβλημάτων, με στόχο τα παιδιά αυτά να παραμείνουν στο σχολικό πλαίσιο. Σε καθημερινή βάση, το πρόγραμμα περιλάμβανε ενισχυτική διδασκαλία, ψυχολογική υποστήριξη και προσφορά ενός υγιεινού γεύματος.

Επιπλέον, η Mytilineos εγκαινίασε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών για την υποστήριξη του 9ου Θερινού Σχολείου Νεανικής Επιχειρηματικότητας (YES program). Στο πλαίσιο της συνεργασίας, η Mytilineos προσέφερε συνολικά 15 υποτροφίες σε μαθητές Λυκείου όλων των τάξεων. Από την πλευρά της, η ΖeniΘ, στο πλαίσιο της δέσμευσής της να στηρίζει τις περιοχές από τις οποίες ξεκίνησε τη δράση της 18 χρόνια πριν, τη Θεσσαλονίκη και τη Θεσσαλία, ολοκλήρωσε ένα πρόγραμμα στήριξης οργανισμών παιδικής πρόνοιας που βρίσκονται στις περιοχές αυτές, μέσω του Μη Κερδοσκοπικού Σωματείου «Δεσμός». Η ΖeniΘ στήριξε 5 οργανισμούς που στηρίζουν με τη σειρά τους καθημερινά 145 παιδιά, καλύπτοντας ανάγκες σε ηλεκτρονικό και οικιακό εξοπλισμό. Η ΔΕΠΑ παρέδωσε πέντε διφασικούς απινιδωτές με εξωτερικό βηματοδότη, για την κάλυψη επειγουσών αναγκών του Γενικού Νοσοκομείου Αθηνών «Η Ελπίς», κίνηση η οποία συμβάλει στην πλήρη κάλυψη των σχετικών αναγκών του νοσοκομείου.

ΠΛΗΘΩΡΑ ΝΕΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ, ΜΕ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΚΛΑΔΩΝ
Το τελευταίο διάστημα παρατηρούνται πολλές συνέργειες παρόχων ενέργειας, με εταιρείες άλλων κλάδων, με στόχο την προσφορά περισσότερων υπηρεσιών στον καταναλωτή, αλλά και την ευκολότερη προσέγγιση και εξυπηρέτησή του. Τα οφέλη που προκύπτουν από τέτοιες συνέργειες αγγίζουν πρωτίστως τον ίδιο τον καταναλωτή, αφού του δίνεται πρόσβαση σε μια σειρά από υπηρεσίες με μεγάλη ευκολία και αξιοπιστία, σημειώνει η Τίνα Σπανομαρκίδη, ενώ η Εμμανουέλα Σωτηροπούλου επισημαίνει ότι ένας πάροχος εξασφαλίζει έτσι ακόμα περισσότερα σημεία προσέγγισης και εξυπηρέτησης, αλλά και τη διαρκή ενίσχυση της θέσης του στην αγορά.

– Η ΕΛΙΝΟΙΛ και o Ήρων προχώρησαν σε στρατηγική συνεργασία για την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου στην ελληνική αγορά. Ο Ήρων θα προμηθεύει την ΕΛΙΝΟΙΛ με ηλεκτρική ενέργεια και φυσικό αέριο, τα οποία στην συνέχεια η ΕΛΙΝΟΙΛ θα διαθέτει στους πελάτες της.

– Η ΑΧΑ συνεργάζεται με τη ZeniΘ, εταιρεία προμήθειας φυσικού αερίου και ηλεκτρικού ρεύματος, και μαζί προσφέρουν τη νέα Υπηρεσία 24/7 Home Emergency. Οι δύο εταιρείες, μέσα από αυτή τη συνεργασία, παρέχουν για έναν ολόκληρο χρόνο δωρεάν τεχνική βοήθεια στους πελάτες της ZeniΘ, είτε αυτή αφορά στην κατοικία, είτε στον επαγγελματικό τους χώρο.

– Ο Χρυσός Οδηγός, καλωσορίζοντας την nrg στον όμιλο της Motor Oil, προχώρησε στη σύναψη στρατηγικής συνεργασίας μαζί της. Μέσω του πανελλαδικού του δικτύου, ο Χρυσός Οδηγός διαθέτει τα προγράμματα παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, αλλά και φυσικού αερίου της nrg, τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε οικιακό επίπεδο.

– Σε στρατηγική συνεργασία για την ηλεκτρική ενέργεια προχώρησαν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία με τη ΝΕΑ ΠΑΣΕΓΕΣ. Τα ΕΛΤΑ, μέσω αυτής της συνεργασίας, εισέρχονται και στον αγροτικό τομέα, παρέχοντας ρεύμα στον αγροτικό πληθυσμό με έκπτωση 20% και χωρίς ποινή διακοπής συμβολαίου για τους πελάτες-αγρότες.

– Η Elpedison συνεργάζεται για τη διάθεση των προγραμμάτων της με τα δίκτυα καταστημάτων των αλυσίδων Public, MediaMarkt, Electronet και Φως.

– Στο πλαίσιο συνεργασίας, τα καταστήματα Wind καθώς και το ευρύτερο δίκτυο πωλήσεων της Wind Ελλάς διαθέτουν στους καταναλωτές τα προγράμματα προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας του ομίλου Ήρων.

ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Η εμπιστοσύνη θέλει χρόνο και κόπο για να επιτευχθεί»
«Είμαστε ξεκάθαροι τόσο στις προϊοντικές όσο και στην corporate επικοινωνία μας, στηριζόμενοι πάνω στον άξονα αξιοπιστία και καινοτομία, στοιχεία που βασίζονται στην τεχνογνωσία και τη διεθνή, αλλά και εγχώρια εμπειρία μας στην ενεργειακή αγορά. Στηρίζεται, επίσης, πάνω στον άξονα εμπιστοσύνη – που στη ZeniΘ χτίσαμε με τους πελάτες μας από το 2000 μέχρι και σήμερα, που συνεχίζεται και την οποία φροντίζουμε να ανταμείβουμε. Έχουμε επίσης επενδύσει στην ψηφιακή διαδραστική επικοινωνία με τους πελάτες μας μέσω της ιστοσελίδας μας zenith.gr, της πλατφόρμας myZeniΘ αλλά και της παρουσίας σε όλα τα social media, για τη διευκόλυνσή τους και την άμεση ψηφιακή εξυπηρέτησή τους και έχουμε δημιουργήσει καινοτόμες υπηρεσίες και προϊόντα βασισμένα στις ανάγκες τους.

Η αξιοπιστία σ’ έναν πάροχο είναι πολύ σημαντικό στοιχείο σε μία αγορά που έχει πληγεί, μετά τα παλιότερα φαινόμενα που έχουν δημιουργήσει ανασφάλεια στον καταναλωτή και μάλιστα για ένα αγαθό που είναι ζωτικό τόσο για το νοικοκυριό όσο και για την επιχείρηση. Η εμπιστοσύνη θέλει χρόνο και κόπο για να επιτευχθεί. Ωστόσο είναι ένα στοίχημα που κερδίζουμε καθημερινά καθώς λειτουργεί και το word of mouth των εκατοντάδων χιλιάδων πελατών μας αλλά και η φήμη της εταιρείας που καταγράφεται εξαιρετικά θετικά σε όλες τις σχετικές έρευνες».
Μάνος Εξαρχουλάκος, Διευθυντής Marketing και Επικοινωνίας, ΖeniΘ

«Μιλάμε στον καταναλωτή με τον τρόπο που επιθυμεί ο ίδιος»
«Η επικοινωνία της nrg είναι πλέον ξεκάθαρα 360ο. Τόσο μέσα από πλήρη ATL και BTL επικοινωνία, στοχεύουμε στην προσέγγιση του καταναλωτή μέσα από όλα τα διαθέσιμα κανάλια, με στόχο πάντα να του μιλάμε με τον τρόπο που επιθυμεί ο ίδιος και πάντα ανάλογα με το μέσο το οποίο χρησιμοποιούμε. Η ευκολία ή η δυσκολία προσέγγισής του έγκειται ξεκάθαρα στο μήνυμα, το ύφος και τον τόνο φωνής που έχει επιλέξει μια μάρκα να χρησιμοποιήσει. Η nrg είναι ο μόνος πάροχος ενέργειας που από την πρώτη στιγμή της επικοινωνίας της χρησιμοποίησε ένα 100% φιλικό και προσιτό στον καταναλωτή τόνο φωνής και του απευθύνθηκε με χιουμοριστικό ύφος, μιλώντας σε μια γλώσσα που την καταλαβαίνει και του κινεί τον ενδιαφέρον. Η έμφαση που δίνουμε στην nrg στην ποιότητα της εξυπηρέτησης είναι κάτι που βγαίνει ξεκάθαρα και στην επικοινωνία μας, αφού όλη κινείται γύρω από τη σχέση που δημιουργούμε με τους πελάτες μας, μια σχέση που πλέον είναι Υπερπαραγωγή!».
Τίνα Σπανομαρκίδη, Marketing Manager, nrg

«Επενδύουμε στην ουσιαστική επικοινωνία, θέτοντας τον καταναλωτή στο επίκεντρο»
«Η GREEN συμβαδίζει με τη digital εποχή της εξατομίκευσης, προσεγγίζοντας και επικοινωνώντας ανθρώπινα με τον καταναλωτή στα κανάλια που εκείνος επιλέγει. Επενδύουμε κυρίως στο digital marketing, αλλά και στα παραδοσιακά κανάλια, σχεδιάζοντας μία ολοκληρωμένη εμπειρία για τον καταναλωτή από το σημείο γνωριμίας έως την καθημερινή εξατομικευμένη εξυπηρέτησή του ως πελάτη. Φροντίζουμε να προσφέρουμε εξίσου υψηλό επίπεδο υπηρεσιών και άμεση επικοινωνία και εξυπηρέτηση σε όλα τα σημεία επαφής και στα κανάλια διανομής. Αποδίδουμε την υψηλή αποτελεσματικότητα της στρατηγικής μας στο ότι επενδύουμε στην ουσιαστική επικοινωνία, θέτοντας τον καταναλωτή στο επίκεντρο».
Εμμανουέλα Σωτηροπούλου, Marketing Manager, GREEN

ΠΡΩΤΟΤΥΠΕΣ ΚΑΜΠΑΝΙΕΣ ΓΙΑ «ΚΑΘΑΡΗ» ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ
Nrg:
H νέα καμπάνια της nrg, μετά την εξαγορά της από τη Motor Oil, είναι στον «αέρα» με δύο νέες ταινίες. Η πρώτη, μια cοrporate ταινία, μιλά για τη σιγουριά που μπορεί να νιώθει ο καταναλωτής, ξέροντας ότι πίσω από την nrg βρίσκεται μια μεγάλη ενεργειακή δύναμη, η Motor Oil. Η δεύτερη, μια χιουμοριστική/προϊοντική ταινία, παρουσιάζει έναν πελάτη της nrg, σαν ήρωα μιας κινηματογραφικής υπερπαραγωγής, γιατί τώρα πια, η σχέση του με την nrg δεν είναι μια απλή σχέση. Είναι μια σχέση που του τα δίνει όλα, είναι υπερπαραγωγή.
Η καμπάνια, την οποία υπογράφει η FCB Gnomi, «τρέχει» και οnline, στο ραδιόφωνο και στον Τύπο.

Φυσικό Αέριο: Με νέα καμπάνια βρίσκεται στον «αέρα» η Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας (πρώην Φυσικό Αέριο Αττικής), με την υπογραφή της DDB Athens. Πρωταγωνιστές είναι ένας σκύλος και μια γάτα, με την καμπάνια να περιλαμβάνει 3 διαφορετικά τηλεοπτικά σποτ και διάφορα digital υλικά σε YouTube και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. 
ZeniΘ: Ένα κερδισμένο στοίχημα για τη ZeniΘ που βασίζεται στην εμπιστοσύνη, περιγράφει το τελευταίο τηλεοπτικό σποτ της εταιρείας. Το σποτ που φέρει τον τίτλο «Το στοίχημα» και προβάλλεται στο YouTube, στα social media και στο zenith.gr ως ταινία μικρού μήκους, περιγράφει ένα «ποδοσφαιρικό στοίχημα» που κερδίζεται χάρη στην εμπειρία, στην ομαδικότητα, αλλά κυρίως στην αξία της εμπιστοσύνης. Το σποτ αποτελεί αναφορά τόσο στην κεντρική φιλοσοφία της ZeniΘ, που είναι η εμπιστοσύνη, όσο και στη χορηγία στην Εθνική Ομάδα Ποδοσφαίρου.
Το σποτ επιμελήθηκε η Ogilvy Action.

Volton: Η Volton λάνσαρε φέτος τηλεοπτικό σποτ για βοηθήσει τους καταναλωτές να κάνουν οικονομία στο ρεύμα. Στην ταινία, βλέπουμε την προσωποποίηση της Volton, τον «άνθρωπο της Volton» να «φροντίζει» για την οικονομία στο ρεύμα, όντας δίπλα στους καταναλωτές. «Γιατί η Volton παρέχει πρώτα και πάνω απ’ όλα, ρεύμα εμπιστοσύνης».
Η ταινία φέρει την υπογραφή της Soho Square.