Τα αποτελέσματα της έρευνας ανακοινώθηκαν στο αρνητικότερο περιβάλλον των τελευταίων ετών για τις εκδοτικές επιχειρήσεις. Ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζει η κατακόρυφη πτώση των διαφημιστικών εσόδων, η μείωση των κυκλοφοριών και -τώρα- η μείωση της αναγνωσιμότητας. Μια πρώτη ανάγνωση των στοιχείων δείχνει πτώση σε όλες τις κατηγορίες, εκτός από τον χώρο του δωρεάν Τύπου.

Στο συγκεκριμένο segment όλα τα έντυπα που συνεχίζουν με την υπάρχουσα μορφή τους έχουν σημειώσει άνοδο. Τη μεγαλύτερη άνοδο σημείωσαν το εβδομαδιαίο περιοδικό FAQ (13%), η City Press (11%) και η Athens Voice (10%). Ιδιαίτερα σημαντική άνοδο αναγνωσιμότητας είχε η Free Sunday (23%), η οποία όμως υπολογίζεται στις κυριακάτικες εφημερίδες και όχι στις δωρεάν.

Πτώση και τα «γερά χαρτιά»
Η πτώση των κυκλοφοριών στις κυριακάτικες εφημερίδες αποτυπώθηκε όπως αναμένονταν και στις αναγνωσιμότητες. Τη μεγαλύτερη πτώση είχαν το Πρώτο Θέμα (13%) και το Έθνος της Κυριακής (8%). Πτωτικά κινήθηκε τόσο το Βήμα της Κυριακής (6%), όσο και η Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία (2%). Αντίθετα, τη μεγαλύτερη άνοδο στον κυριακάτικο τύπο σημείωσε η Real News (6%), ενώ θετική είναι και η εικόνα για την Καθημερινή της Κυριακής, η οποία είδε την αναγνωσιμότητά της να αυξάνεται κατά 5%.

 Κυριακάτικες Εφημερίδες

 Α/Α  Εφημερίδες  Β10  Β10 Vs A10 (%)
 1  Το Βήμα  755  -6
 2  Πρώτο Θέμα  747  -13
 3  Ελευθεροτυπία  654  -2
 4  Έθνος  614  -8
 5  Καθημερινή  591  5
 6  Real News  458  6
 7  Free Sunday  374  23
 8  Espresso  279  -1

 Πηγή: Bari/Focus, Μάρτιος-Σεπτέμβριος 2010

 Ημερήσιες Εφημερίδες

 Α/Α  Εφημερίδες  Β10  Β10 Vs A10 (%)
 1  City Press  356  11
 2  Metro  318  4
 3  Tα Νέα  162  -5
 4  Έθνος  131  -7
 5  Ελευθεροτυπία  139  2
 6  Espresso  122  -2
 7  Καθημερινή  111  0
 8  Βήμα  51  9
 9  Μetropolis  140  –

 Πηγή: Bari/Focus, Μάρτιος-Σεπτέμβριος 2010

 Δωρεάν Εφημερίδες

 A/A  Eφημερίδες  Β10  Β10 Vs A10 (%)
 1  City Press  356  11
 2  Athens Voice  340  10
 3  Metro  318  4
 4  Lifo  298  3
 5  FAQ  171  13
 6  Metropolis  140  –
 7  Ελευθεροτυπία Εβδομάδα  –  –

 Πηγή: Bari/Focus, Μάρτιος-Σεπτέμβριος 2010

Στα ημερήσια φύλλα, τα σκήπτρα κρατούν και πάλι οι δύο δωρεάν εφημερίδες, η City Press και η Metro, με αύξηση 11% και 4% αντίστοιχα. Η πρώτη διαβάζεται καθημερινά από 356.000 αναγνώστες και η δεύτερη από 318.000. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η εφημερίδα Τα Νέα, ωστόσο η απόσταση από τις δύο πρώτες είναι πολύ μεγάλη, αφού η εφημερίδα του ΔΟΛ διαβάζεται καθημερινά από 162.000 αναγνώστες. Όπως προείπαμε, η εικόνα στα δωρεάν έντυπα είναι θετική, στο σύνολό της, αφού όλα τα έντυπά αύξησαν την αναγνωσιμότητά τους. Εκτός από τη City Press και τη Metro, αύξηση είχαν η Athens Voice κατά 10%, η Lifo κατά 3% και η FAQ κατά 13%.


Μικτή εικόνα στα εβδομαδιαία
Πτώση αλλά και άνοδο αναγνωσιμότητας είδαν οι εβδομαδιαίες εφημερίδες, γεγονός που δημιουργεί μια μικτή εικόνα για το συγκεκριμένο segment. Στην πρώτη τριάδα αναγνωσιμότητας συναντάμε δύο δωρεάν έντυπα, την Athens Voice, που είναι πρώτη με 10% αύξηση και 340.000 αναγνώστες και τη Lifo, που βρέθηκε στην τρίτη θέση, σημειώνοντας αύξηση 3%, με 298.000 αναγνώστες. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η εφημερίδα Τα Νέα του Σαββάτου, παρά το γεγονός ότι είχε πτώση 7%.

 Οικονομικές Εφημερίδες

 Α/Α  Εφημερίδες  Β10  Β10 Vs A10 (%)
 1  Ναυτεμπορική (ΣΑ)  63  -28
 2  Ημερησία (ΣΑ)  42  -5
 3  Κέρδος (ΣΑ)  31  -6

 Πηγή: Bari/Focus, Μάρτιος-Σεπτέμβριος 2010

 Εβδομαδιαίες Εφημερίδες

 Α/Α  Εφημερίδες  Β10  Β10 Vs A10 (%)
 1  Athens Voice  340  10
 2  Τα Νέα Σαββατοκύριακο  322  -7
 3  Lifo  298  3
 4  Eλευθεροτυπία του Σαββάτου  264  -3
 5  Χρυσή Ευκαιρία  225  9
 6  Κόσμος του Επενδυτή  208  -5
 7  Έθνος του Σαββάτου  173  -6
 8  FAQ  171  13
 9  Καθημερινή του Σαββάτου  140  -1
 10  Το Βήμα του Σαββάτου  80  21
 11  Ισοτιμία  48  –

 Π ηγή: Bari/Focus, Μάρτιος-Σεπτέμβριος 2010

 Aθλητικές Εφημερίδες

 Α/Α  Εφημερίδες  Β10  Β10 Vs A10 (%)
 1  Sportday  239  20
 2  Goal News  145  -6

 Πηγή: Bari/Focus, Μάρτιος-Σεπτέμβριος 2010

Πτωτική είναι η εικόνα και στις τρεις οικονομικές εφημερίδες της έρευνας, η οποία αφορά στις σαββατιάτικες εκδόσεις τους. Τη μεγαλύτερη πτώση είχε η Ναυτεμπορική, κατά 28%, ποσοστό που ήταν και το μεγαλύτερο σε όλη την έρευνα της Bari/Focus. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η μεγάλη αυτή πτώση οφείλεται στο γεγονός ότι πολλοί από τους πιστούς αναγνώστες της ιστορικής εφημερίδας ενημερώνονται πλέον από το ιδιαίτερα ποιοτικό, έγκυρο και αξιόπιστο site της. Μικρότερες απώλειες είχαν η Ημερησία και το Κέρδος, με πτώση 5% και 6%, αντίστοιχα.

Τέλος, εντελώς διαφορετική είναι η εικόνα στις δύο αθλητικές εφημερίδες της έρευνας. Η Sportday παρέμεινε πρώτη σε αναγνωσιμότητα με 239.000 αναγνώστες, αυξημένους κατά 20% σε σχέση με το προηγούμενο κύμα της έρευνας, ενώ η Goal News «έχασε» 6% από την προηγούμενη μέτρηση. Πλέον, διαβάζεται καθημερινά από 145.000 αναγνώστες, αριθμός ωστόσο πολύ μεγάλος για τα δεδομένα του αθλητικού τύπου.