Για να είμαστε δίκαιοι, η αλήθεια είναι ότι η έρευνα αγοράς διεκδικούσε πάντα για τον εαυτό της τον ιδανικό εκείνο χρόνο που επιτρέπει τα ποιοτικά αποτελέσματα και insights. Με τους πελάτες να ζητούν όλο και πιο γρήγορες απαντήσεις, η έρευνα αγοράς προσπάθησε να ανταποκριθεί συμπιέζοντας στο μέγιστο δυνατό τις παραδοσιακές της μεθόδους. Ωστόσο, τι θα γινόταν εάν αντ’ αυτού, υιοθετούσε νέες, τεχνολογικά ενδυναμωμένες προσεγγίσεις;

Το νέο οπλοστάσιο των ερευνητών, περιλαμβάνει δυνατότητες όπως online και mobile panels, ή ακόμη και gamification. Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, οι ερωτώμενοι των panels μιας έρευνας δεν είναι πλέον διατεθειμένοι να δαπανήσουν πάνω από 3 λεπτά σε ένα ερωτηματολόγιο, ενώ ένα μεγάλο ποσοστό, συμπληρώνει τα ερωτηματολόγια αυτά μέσα από το κινητό τηλέφωνο. Η τεχνολογία, κάνει σήμερα δυνατό το τεστάρισμα διαφημιστικού δημιουργικού υλικού σε παγκόσμια κλίμακα και μπορεί να μειώσει το χρόνο δοκιμής διαφημιστικών μηνυμάτων από εβδομάδες, σε σχεδόν πραγματικό χρόνο. Σύμφωνα με τον Steven Handy, Marketing Director της InCrowd, η real-time έρευνα αγοράς μπορεί πλέον να εκμηδενίσει τον «παραδοσιακό» χρόνο των 4-6 εβδομάδων, που ήταν απαραίτητος για την παροχή απαντήσεων και πληροφοριών. «Σε μια εποχή όπου οι marketers είναι αναγκασμένοι να αποφασίζουν όλο και πιο γρήγορα, δεν υπάρχει η δυνατότητα να εξασφαλίζουν στη διαδικασία τους αυτό το χρόνο, αναμένοντας να συμπληρωθεί και να αναλυθεί η έρευνα», επισημαίνει. Στην real-time έρευνα αγοράς, οι απαντήσεις είναι διαθέσιμες σε ώρες ή και σε λεπτά, δίνοντας τη δυνατότητα άμεσης λήψης ενημερωμένων αποφάσεων.

Είναι όντως έτσι; Και ποιοι είναι οι ενδεχόμενοι κίνδυνοι; Σύμφωνα με μελετητές της έρευνας αγοράς, η δυσπιστία γύρω από τις νέες, real-time μεθόδους και την αποτελεσματικότητά τους, οφείλεται κυρίως στην έλλειψη εις βάθους γνώσης γύρω από αυτές, στη συνήθεια, ή και στο φόβο της αποτυχίας.  Η T. Benn, λέει χαρακτηριστικά: «Το εύρος των καταναλωτικών επιλογών και ο αριθμός των καναλιών που οι καταναλωτές έχουν σήμερα στη διάθεσή τους, δεν μας αφήνει περιθώρια να αντισταθούμε στην αλλαγή. Για άλλη μια φορά, βρισκόμαστε μπροστά σε ένα δίλημμα τύπου “εξέλιξη ή εξαφάνιση”».