Το 52% της παγκόσμιας διαφημιστικής δαπάνης αναμένεται να αντιπροσωπεύει η διαδικτυακή διαφήμιση μέχρι το 2021, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις της Zenith.

To γεγονός αυτό θα σημάνει την υπέρβαση του ορίου του 50% για πρώτη φορά, καθώς φέτος το ποσοστό αυτό βρίσκεται στο 47%, ενώ πέρυσι διαμορφώθηκε στο 44%. Ωστόσο, ο ρυθμός ανάπτυξης πέφτει με γοργούς ρυθμούς, δεδομένου ότι η αγορά διαδικτυακής διαφήμισης ωριμάζει. Αν και το internet ad spend ενισχύθηκε κατά 17% το 2018, η Zenith προβλέπει ότι το αντίστοιχο ποσοστό θα είναι μόλις 12% για το 2019 και 9% το 2021.

Η ανοδική πορεία της digital διαφήμισης οδηγείται από τα αλληλοεπικαλυπτόμενα κανάλια του online video και των social media, τα οποία αναμένεται να αναπτυχθούν κατά 18% και 17% αντίστοιχα σε ετήσια βάση μέχρι το 2021. Την ίδια στιγμή, τα διαφημιστικά έσοδα για έντυπες εφημερίδες και περιοδικά, υπολογίζεται μόλις στα 70 δισ. δολάρια για φέτος, λιγότερο από το μισό των 164 δισ. δολαρίων που σημείωσε το 2007, οπότε και καταγράφηκε η κορύφωσή του.

Τα έσοδα της παραδοσιακής τηλεόρασης βαίνουν επίσης μειούμενα, με τις εκτιμήσεις να τα τοποθετούν στα 180 δισ. δολάρια το 2021, από τα 184 δισ. το 2018. Άλλα παραδοσιακά Μέσα ωστόσο αποδεικνύονται περισσότερο «υγιή»: για τα ραδιοφωνικά έσοδα διαφαίνεται αύξηση 1%, 4% για το out-of-home και 12% για το cinema σε ετήσια βάση. Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι το cinema αντιπροσωπεύει ακόμα μόλις το 0,8% του συνολικού ad spend. (Πηγή: Marketingweek.com)