Η τεχνολογία και το digital διαδραματίζουν ήδη σημαντικό ρόλο στην αγορά της ομορφιάς και αναμένεται να κυριαρχήσουν περαιτέρω, όσον αφορά στην επικοινωνία, το retail και την εμπειρία καταναλωτή. Οι σημαντικότερες τάσεις και προκλήσεις καταγράφηκαν στο Digital Beauty Forum.

Τη δυναμική, τις προοπτικές και τις δυνατότητες που προσφέρει το digital και η τεχνολογία εν γένει στην αγορά του beauty διερεύνησε για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά το Digital Beauty Forum. Σε μία εποχή που οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο του beauty επιχειρούν να διαμορφώσουν μία ουσιαστική digital στρατηγική σε όλες τις εκφάνσεις της δραστηριότητάς τους, αλλά και να αντιληφθούν το ROI που είναι άμεσα συνδεδεμένο με αυτή, το Digital Beauty Forum διοργανώθηκε την Τετάρτη 31 Μαΐου στο Maroussi Plaza από το Fashion Daily και το Marketing Week.

Στόχος του συνεδρίου ήταν να διερευνήσει όλα τα digital θέματα που απασχολούν σήμερα την αγορά του beauty, μέσα από τρεις διακριτές ενότητες, E-commerce & m-commerce, Content Marketing-Social Media- Influencer Marketing, Customer Experience- Omnichannel Experience- Personalisation. Διεθνείς και έλληνες ομιλητές από beauty brands, beauty retailers, consultants, δημοσιογράφοι, bloggers και digital influencers, μοιράστηκαν ιδέες, λύσεις και καλές πρακτικές, προκειμένου να βοηθήσουν την αγορά να αναπτύξει περαιτέρω τη στρατηγική της στον χώρο του digital, να αξιοποιήσει αποτελεσματικά τα social media και να βελτιστοποιήσει την εμπειρία καταναλωτή.

Content Marketers
H Sue Seel, Creative Collaborator, International Academic, Brand and Content Strategist- Lecturer, London College of Fashion, Fashion Business School μίλησε για τη νέα εποχή στην οποία έχει εισέλθει η αγορά του beauty χάρη στην επανάσταση που έχει φέρει το internet. Σε μία εποχή που νέα, niche brands, αναπτύσσονται χάρη στο internet και στο WOM, το content marketing αναδεικνύεται σε στρατηγικό σύμμαχο για τα brands. Στο πλαίσιο αυτό, τα beauty brands που επιτυγχάνουν στο content marketing, βρίσκονται μπροστά από τους καταναλωτές στην αρχή της διαδικασίας online έρευνας, συνδέονται αληθινά με το κοινό τους και προσφέρουν χρήσιμη πληροφορία σε όλα τα στάδια της αγοραστικής διαδικασίας. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στους «Best-in-class Content Marketers» στο Beauty Industry, αναλύοντας τα cases των Bobbi Brown, Chanel, Birchbox, L’Oreal, Maybelline και Aesop.

«Disrupting» στην αγορά ομορφιάς
Για τις 10 digital τάσεις που κάνουν «disrupt» το beauty industry μίλησε ο Minter Dial, ιδρυτής της συμβουλευτικής εταιρείας The Myndset και στέλεχος με μακρά θητεία στη L’Oreal διεθνώς. Ποιες είναι αυτές οι τάσεις; Το Augmented Reality που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από Make Up, Hair colour και Fashion brands, το Virtual Reality, το Mobile, το eLearning, τα Big Data Analytics και το Facial Recognition. Επίσης, ραγδαίες αλλαγές στον τομέα του beauty αναμένεται να δημιουργήσει το Internet Of Things, το Artificial Intelligence, το 3D Printing και το Self Driving. Ο Minter Dial εστίασε, παράλληλα, στη δυναμική των influencers σε Instagram και Facebook, σε λίγους ανθρώπους που έχουν τεράστια επιρροή στους followers τους, ενώ τέλος αναφέρθηκε στη δυναμική του online video για τα beauty brands, στο πλαίσιο των beauty tutorials.

Ομορφιά και mixed reality
O Jonathan Chippindale, CEO της Holition Augmented Reality, μέσα από παραδείγματα όχι μόνο από τον χώρο της ομορφιάς αλλά και από το luxury και το fashion, εξήγησε πώς το σημαντικότερο tech trend του 2017, το Mixed Reality, μπορεί να αξιοποιηθεί από τα brands προκειμένου να δημιουργήσουν τις δικές τους ψηφιακές ιστορίες. Ο Jonathan Chippindale αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα cases που εφαρμόζουν το Mixed Reality και εξήγησε όρους και τεχνολογίες όπως Anticipatory Intelligence & Blockchain, Data Harvesting & Visualisation, ChatBots & Robotics, Nanotechnology & Printed Electronics, Consumer Production & Peer to Peer Retail, Internet of Things & Implantables. Η σημαντικότερη συμβουλή που έδωσε στα brands, σε μία αγορά που η προσωπική επαφή των καταναλωτών με τη μάρκα είναι μείζονος σημασίας, είναι «Think Digital… Act Analogue».

Personalization
Ο Francesco Rizzotti, CEO & Founder της Hekate Cosmetics, εστίασε στις προκλήσεις για το R&D και το marketing ενός προσωποποιημένου προϊόντος περιποίησης προσώπου, όπως οι σειρές της Hekate. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά μίας συναρπαστικής και ταυτόχρονα απαιτητικής αγοράς, με έμφαση σε βασικές καταναλωτικές συμπεριφορές και τις μοναδικές ευκαιρίες που προσφέρονται. Επίσης, μίλησε για τη χρησιμότητα και την αξιοποίηση των social media και της ψηφιακής επικοινωνίας, καθώς επίσης για τις προκλήσεις στην παραγωγή και διανομή ενός προσωποποιημένου προϊόντος.

Loyalty monetization
O Πέτρος Γαρδικλής, Head of Digital Strategy και η Νανά Ιωακειμίδου Chief Commercial Officer της Generation Y – International eBusiness Experts, μίλησαν για τον τρόπο αξιοποίησης των digital εργαλείων, για την απόκτηση περισσότερων πελατών και περισσότερων συναλλαγών. Όπως είπαν χαρακτηριστικά, «πια δεν έχει να κάνει με το να πουλήσουμε περισσότερο, έχει να κάνει με το να κάνετε τους ανθρώπους να θέλουν να αγοράσουν περισσότερο από εσάς». Μέσα από τα cases studies της L’Erbolario και του online φαρμακείου 2happy.gr, μίλησαν για τη δημιουργία awareness και την ενίσχυση του engagement με άμεσο στόχο τη διατήρηση του πελάτη και το monetization της πιστότητας.

Ο ρόλος των Social Media στο Beauty Industry
Η Μαρίνα Γράψα, CS Director & Chief Analyst της Palo Services, παρουσίασε insights για τη σχέση του beauty industry με τα social media και τον τρόπο που αυτά διαμορφώνουν την αγορά. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Palo, σε σύγκριση με άλλες κατηγορίες, οι συζητήσεις για Make Up και Beauty κυριαρχούν στα social media, ενώ παράλληλα αναφέρθηκε στους Top 10 influencers στον τομέα του digital beauty.


Τα Αντηλιακά Προϊόντα στο online καλάθι
Η Κατερίνα Κονδυλάκη, Group Account Director και Co-Founder της Truberries, παρουσίασε τα στοιχεία έρευνας που πραγματοποίησαν οι εταιρείες Truberries και Convert Group, η οποία συνδύασε ευρήματα ποιοτικής έρευνας και e-retail data, για την αγορά του αντηλιακού στο online φαρμακείο. Μέσα από την έρευνα, προέκυψαν insights που φωτίζουν τη δυναμική της κατηγορίας και αναδεικνύουν χαρακτηριστικά που συμβάλλουν στην επιτυχία μάρκων και προϊόντων. Αναδεικνύοντας τα σημαντικά στοιχεία για τους καταναλωτές της κατηγορίας, αναφέρθηκε στην ανάγκη να βρίσκονται τα θέματα της επιδερμίδας σε προτεραιότητα, στη δημιουργία «ολιστικών» ιστοριών αναφορικά με εξειδικευμένες προϊοντικές σειρές και στην ανάγκη για συνεχή ανανέωση του τομέα.

Το ραγδαία ανερχόμενο κανάλι του φαρμακείου
Η Κωνσταντίνα Παπαγιαννοπούλου, Consumer Data Analyst της Convert Group μίλησε για τη δυναμική του καναλιού του online φαρμακείου για τον τομέα του beauty, που συνεχώς εξελίσσεται. Συγκεκριμένα, το 2016 ο τζίρος των online φαρμακείων ανήλθε σε 90 εκατ. ευρώ, με την κατηγορία της ομορφιάς να αντιστοιχεί στο 46%. Οι μηχανές αναζήτησης φαίνεται ότι επηρεάζουν κυρίως την αγοραστική απόφαση των καταναλωτών, οι οποίοι σε ποσοστό 78% είναι γυναίκες και 22% είναι άνδρες. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι ένα 25% χρησιμοποιεί κινητό τηλέφωνο και tablets, ενώ οι σημαντικότερες προϊοντικές κατηγορίες είναι το Anti-Age και το Suncare. Τέλος, τα brands με τη σημαντικότερη διείσδυση στο καλάθι του καταναλωτή του online φαρμακείου είναι Frezyderm, Korres, Apivita, Vichy, La Roche Posay, Avene, Bioderma, Medisei, Lierac και Nuxe.

Επένδυση στο συναίσθημα και Social Media
Στο πάνελ με θέμα «Tales on Social Media» συμμετείχαν οι Έφη Ανέστη, Beauty Ambassador, LadyLike.gr & Δημιουργός, Beauty Diaries, Δέσποινα Καμπούρη, Διευθύντρια, Queen, Ιωάννα Σαμαρά, Fitness & Lifestyle YouTuber/ Digital Influencer, Ζέτα Τσακούμη, Υπεύθυνη Επικοινωνίας, Δημοσιογράφος & Blogger και Μάρσια Χατζηγεωργίου, PR & Digital Manager της Estee Lauder Hellas. Το πάνελ ανέδειξε τη σημασία του native advertising και τον ρόλο των μαρκών στη συνεργασία με τους δημοσιογράφους και bloggers για τη δημιουργία του. Το περιεχόμενο, για να είναι αποτελεσματικό, πρέπει να είναι χρηστικό, να δημιουργεί όμορφες σκέψεις και να επενδύει στο συναίσθημα. Επίσης, μείζονος σημασίας είναι η εικόνα και οι βιωματικές εμπειρίες, χαρακτηριστικά στα οποία τα brands oφείλουν να επενδύσουν συστηματικά.

Η σημασία του Content και της εικόνας
Τις κύριες παρουσιάσεις του συνεδρίου πλαισίωσαν τέσσερα πάνελ, με τη συμμετοχή βασικών stakeholders της αγοράς ομορφιάς. Στη συζήτηση πάνελ με θέμα το Content Marketing συμμετείχαν οι Αντωνία Θωμοπούλου και Λένα Ιωαννίδου, Beauty Editors και Εκδότριες του Skingurus.gr, Κατερίνα Μαντά, Δημοσιογράφος και Αρχισυντάκτρια του The K-Magazine, Μάνια Μπούσμπουρα, Beauty Director & Publisher του IQ Beaute και Άννα Μαρία Παπίρη, Beauty & Welness Editor, Συγγραφέας και Υπεύθυνη Έκδοσης του Lifeguide.gr. Το πάνελ εστίασε στη σπουδαιότητα της δημιουργίας περιεχομένου σήμερα από τα Μέσα, και συγκεκριμένα στο content με άποψη και επιχειρήματα, που ξεφεύγει από το παραδοσιακό Δελτίο Τύπου. Παράλληλα, ανέδειξε τη σπουδαιότητα της άποψης και των αξιών του δημοσιογράφου που συνάδουν με αυτές της μάρκας. Σε γενικές γραμμές, τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν από το πάνελ έχουν να κάνουν με τη σημασία της εμπιστοσύνης μεταξύ μάρκας, δημοσιογράφου και κοινού, στην ανάγκη ο δημοσιογράφος να παραμένει πιστός στις αρχές του προκειμένου να διατηρεί τη σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό του και τέλος, στον σεβασμό στους αναγνώστες, προσφέροντάς του ποιοτικό και αντικειμενικό περιεχόμενο.

Ο ρόλος του φαρμακείου και τα luxury brands
Στο πάνελ που εστίαζε στις προοπτικές που δημιουργεί το ηλεκτρονικό εμπόριο για τα beauty brands συμμετείχαν οι Χαριτωμένη Βόντα, Content Manager, eshop Notos.gr, Παναγιώτης Γκεζερλής, CEO, Head of Consulting, Convert Group, Δήμητρα Καλδή, Marketing & Communications Director, The Body Shop Greece και Αναστάσιος Σπανίδης, CEO & Co-founder Generation Y – International eBusiness Experts. Ο τομέας του beauty κατέγραψε αύξηση 50-60% το 2016 στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ το 2017 αναμένεται ανάπτυξη 40%. Παράλληλα, ο τζίρος του beauty στην Ελλάδα για τα ελληνικά eshops διαμορφώνεται στα 60-70 εκατ. ευρώ. Το πάνελ ανέδειξε την ανάγκη κουλτούρας διαφοροποίησης από τις εταιρείες beauty, ως μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Παράλληλα, διερευνήθηκε η σχέση online και offline καταστήματος, και πώς μπορούν τα digital εργαλεία να ενισχύσουν τη σχέση του καταναλωτή και με το φυσικό κατάστημα, που συνεχίζει να κατέχει τη δική του σημαντική θέση στον τομέα του beauty. Τέλος, το πάνελ έδωσε έμφαση στην ανάγκη επένδυσης στο περιεχόμενο και δη στο περιεχόμενο με συναίσθημα, για την κατάκτηση του engagement, ενώ, τέλος, αναφέρθηκε και στον καθοριστικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το ηλεκτρονικό εμπόριο για την αγορά του luxury.

Εμπειρίες και προσωποποιημένη επικοινωνία
To πάνελ με θέμα το customer experience, φιλοξένησε τους Mαρία Κοράλη, Brand Director, Kerastase, Shu Uemura AoH, essie, Decleor, Carita, Κατερίνα Κιάσσου, MAC Brand General Manager Balkans και Θεόδωρο Οικονομάκη, Artistic Director, ikonomakis salons + VIP, CEO & Founder, ikonomakis.gr. Η ανάγκη δημιουργίας εμπειριών, με κλειδί την προσωποποιημένη επικοινωνία, αποτέλεσε το βασικό θέμα συζήτησης. Παράλληλα, το πάνελ εστίασε στον τρόπο που το online και το offline αλληλοσυμπληρώνονται για την προσφορά μίας ενιαίας εμπειρίας στους καταναλωτές. Τέλος, αναφέρθηκε στις ιδιαιτερότητες των millennials που καταναλώνουν περισσότερο χρόνο online παρά με το περιβάλλον τους και πώς το γεγονός αυτό επηρεάζει το customer experience που καλούνται να προσφέρουν τα brands.