Μπορεί να φανεί απλοϊκό, αλλά μία αντίστοιχη φράση χρειάζεται σήμερα η αγορά της ψηφιακής διαφήμισης -δηλαδή οι εκδότες, οι διαφημιζόμενοι και οι διαφημιστές- για να αντιμετωπίσει τον «ελέφαντα» στο δωμάτιο και να κερδίσει το ενδιαφέρον του καταναλωτή: «It’s the Value Exchange Stupid!».

Ο ελέφαντας στο δωμάτιο: Από το Ad-Blindness στο Ad-Blocking. Ο ελέφαντας που διαρκώς μεγαλώνει είναι η αδιαφορία του κόσμου (ad-blindness) που πλέον φτάνει σε επίπεδο δυσφορίας και καταλήγει να οδηγεί τους καταναλωτές στο να μπλοκάρουν τις διαφημίσεις (ad-blocking). Σύμφωνα με την πρώτη έρευνα για το Ad Blocking στην Ελλάδα που έκανε η εταιρεία TailWind:

– 19,66% των χρηστών του Internet έχει εγκατεστημένο λογισμικό ad-blocking. Το ποσοστό είναι μικρότερο από το αναμενόμενο αλλά σε συνδυασμό με τα ποιοτικά στοιχεία δημιουργεί ανησυχία. 
– 71% λέει ότι το κάνει για να σταματήσει τις ενοχλητικές διαφημίσεις.
– 47,7% από αυτούς που δεν έχουν ad-blocking, σκέφτεται να τοποθετήσει στο επόμενο 3μηνο.

What’s in it for me? Τι θα έκανε τους καταναλωτές λοιπόν να αλλάξουν στάση προς τη διαφήμιση; Μα φυσικά το να «δουν» την αξία της. Ο CMO του 2020 πρέπει να πορεύεται με 3 βασικές αρχές:

Α)
Η διαφήμιση πρέπει να πάψει να είναι ενοχλητική. Υπνοβατούμε τα τελευταία 20 χρόνια στην καταστροφή της αγοράς μας, θυσιάζοντας την εμπιστοσύνη του κόσμου στο βωμό ευκαιριακού κέρδους ως εκδότες και λάθος metrics ως διαφημιζόμενοι και διαφημιστές.  

Β)
Η διαφήμιση πρέπει να αντιμετωπίζει τους καταναλωτές ως ενήλικες. Μία πλειάδα εκδοτών πλέον (π.χ. FT, Forbes, Business Insider, Wired, WSJ, NY Times κλπ) εξηγεί στους επισκέπτες τη σχέση διαφήμισης και δωρεάν περιεχομένου και τους ζητάει να απενεργοποιήσουν το ad-blocking ή να αποκτήσουν συνδρομή για να συνεχίσουν να έχουν πρόσβαση στο περιεχόμενο. Η πλειοψηφία το κάνει.

Γ)
Η διαφήμιση πρέπει να εξυπηρετεί τη στρατηγική του κάθε brand όντας χρηστική ή/και διασκεδαστική. Βασιζόμενη σε insights, πρέπει να καλύπτει μία πρακτική ή συναισθηματική ανάγκη και να μιλάει στον καθένα μας προσωπικά αλλιώς, όπως έλεγε και ένας μεγάλος της διαφήμισης, «θα περάσει σαν καράβι τη νύχτα». 

* Η πλήρης έρευνα “Ad-Blocking in Greece” βρίσκεται εδώ: http://tailwindemea.net/AdBlockingGreece/