Ιδιαίτερα αυξημένο ήταν το ενδιαφέρον του κοινού για πρακτικές και εφαρμογές που δεν απαιτούν μεγάλο budget, αλλά έχουν μεγάλο αντίκτυπο. Ποια ήταν όμως κάποια από τα βασικά συμπεράσματα του συνεδρίου;

1. Η καλύτερη στρατηγική για να έχουν απήχηση οι αναρτήσεις στο facebook είναι να βασίζονται σε περιεχόμενο τόσο καλό που να θέλουν οι χρήστες να το μοιραστούν με τους φίλους τους. «Καλό» είναι συνήθως το περιεχόμενο που προκαλεί συναισθήματα όπως η χαρά, η συγκίνηση, η νοσταλγία, η αναγνώριση, η έμπνευση και η περιέργεια.

2. Το νούμερο ένα θέμα για το οποίο θέλουν να μιλούν οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι άλλο από το «εγώ». Βασικός στόχος των περισσότερων ανθρώπων στα social media είναι το «να δείξω στον κόσμο ποιος είμαι στ’ αλήθεια». Ένα έξυπνο brand θα βρει τρόπους να αξιοποιήσει τη συνθήκη αυτή.

3. Το YouTube αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης μετά το Google. Ο αριθμός των ξενοδοχείων που ανεβάζουν βίντεό τους στο YouTube αυξήθηκε κατά 232%  τον τελευταίο χρόνο. Ωστόσο, το status των περισσότερων ξενοδοχείων στο YouTube θα μπορούσε να περιγραφεί ως «brand-jacked». Κι αυτό σημαίνει ότι είναι πολύ πιθανότερο το όποιο βίντεο να το έχει ανεβάσει κάποιο ΟΤΑ ή πελάτης, παρά η ίδια η επιχείρηση.

4. Το πρόβλημα με τα περισσότερα brands στα social media είναι ότι δεν μπαίνουν στη διαδικασία να αφηγηθούν μία ιστορία αλλά βιάζονται να περάσουν στο στάδιο της πώλησης. Θα πρέπει όμως να αντιληφθούμε ότι μιλάμε για social και όχι για sales media και ότι ο ρόλος ενός brand δεν είναι να πουλήσει, αλλά να βοηθήσει τους καταναλωτές να κάνουν τις σωστές αγοραστικές επιλογές.

5. Το Instagram αποτελεί ιδανική πλατφόρμα για να αφηγηθείς μια ιστορία –ειδικά για το κοινό των millennials, αρκεί το ύφος της επικοινωνίας να είναι ανεπιτήδευτο και απλό.

6. Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι συνηθισμένοι να ακολουθούν οδηγίες για το τι και προς πρέπει να κάνουν. Μία ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να συνοδεύεται από ένα call for action, που να καθοδηγεί το κοινό σε δράση.

7. Πολλές από τις σκηνές της καθημερινότητας ενός ξενοδοχείου προσφέρονται για ένα βίντεο ικανό να προσελκύσει το ενδιαφέρον του κοινού και να δημιουργήσει επιθυμία να το επισκεφτείς. Με εξοπλισμό ένα smartphone και ένα απλό τρίποδα μπορεί, για παράδειγμα, κανείς να βιντεοσκοπήσει πλάνα από το πρωινό και τους κοινόχρηστους χώρους, μικρές συνέντευξη με πελάτες ή το προσωπικό. 

8. Τα σχόλια στο TripAdvisor αποτελούν υλικό που μπορεί να βοηθήσει ένα ξενοδοχείο να βελτιώσει το σύνολο της εμπειρίας του πελάτη: από την κράτηση, μέχρι το πρωινό και το check out.  Κι αυτή είναι γνώση που πρέπει να διαχέεται σε όλο το προσωπικό, ώστε να προσπαθούν όλοι να κάνουν τον πελάτη να νιώθει ότι εξυπηρετείται με σεβασμό και εκτίμηση.

9. Όσον αφορά τα hashtags, συνίσταται η συνδυαστική χρήση πολύ εξειδικευμένων και πολύ γενικών hashtags. Αξίζει να φτιάξει κανείς μερικές λίστες από hashtags ανάλογα με το περιεχόμενο που αναρτά συνήθως και να τα έχει έτοιμα για χρήση σύμφωνα με τις ανάγκες της κάθε επιμέρους ανάρτησης.  

10. Η εξοικείωση μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης με τα social media περιλαμβάνει πολλά στάδια. Αρχικά, μπορεί να αναθέσει το σχετικό project εξωτερικά σε κάποιον εξειδικευμένο συνεργάτη. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να έχει και η ίδια μια ξεκάθαρη στρατηγική και κριτήρια σχετικά με το τι επιδιώκει. Επίσης, εφόσον οι ανάγκες για επικοινωνία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι αυξημένες, η επιχείρηση θα πρέπει να φροντίσει να αναπτύξει εσωτερικά προσωπικό ικανό να τη διαχειριστεί.

Το ενδιαφέρον του κοινού διατηρήθηκε αμείωτο μέχρι την ολοκλήρωση του συνεδρίου με ένα πρακτικό workshop για τη δημιουργία βίντεο με βασικό εξοπλισμό ένα smartphone. Το Social Media in Tourism Conference διοργάνωσε το περιοδικό Hotel&Restaurant της BOUSSIAS. Χορηγός του συνεδρίου ήταν το Κέντρο Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας Εξέλιξη και υποστηρικτής η Zoottle.

Για να κατεβάσετε τις παρουσιάσεις των ομιλητών του συνεδρίου, επισκεφτείτε την ιστοσελίδα
www.socialtourismconference.gr

Είπαν…

«Τα βίντεο, οι λίστες και τα κουίζ είναι τρία είδη αναρτήσεων που λειτουργούν πολύ καλά στο facebook»
Peter Minkjan, Founder Likeconomics

«Το instagram είναι η πλατφόρμα που παρουσιάζει το μεγαλύτερο engagement απ’ ότι οποιοδήποτε άλλη, ξεπερνώντας κατά πολύ το facebook»
Kaspar Strandskov, CEO Engineroom

«Ακόμα και οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που αναθέτουν τη διαχείριση των social media εξωτερικά, θα πρέπει να έχουν πολύ ξεκάθαρη άποψη σχετικά με το ποιους στόχους θέλουν να πετύχουν μέσα από τα social media και ποια κριτήρια χρησιμοποιούν για την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων»
Παναγιώτης Γκεζερλής, Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος του προγράμματος Digital Marketing in Hospitality του Κέντρου Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας Εξέλιξη

«Ένα ταξίδι δεν ξεκινά με την άφιξη, ούτε τελειώνει με την αναχώρηση. Σημαντικό μέρος της ταξιδιωτικής εμπειρίας είναι η επικοινωνία μέσα από τα social media στην οποία οι επιχειρηματίες του τουρισμού πρέπει να λειτουργούν σαν οικοδεσπότες»  
Πάνος Βατσής, SVP Global Brands McCann EMEA

«Βρείτε τι είναι αυτό που κάνει το ξενοδοχείο σας μοναδικό και επικοινωνήστε το στα social media με μεγάλη συχνότητα και καλή ποιότητα»
Vincent Ramelli, CEO Wihp Hotels

«Τα ξενοδοχεία που απαντάνε στο 40% των reviews χρηστών του TripAdvisor έχουν αξιολόγηση επιπέδου 4.05»
Michael Kessler, VP of Sales ReviewPro

«Η τεχνική του video tour είναι πολύ αποτελεσματική για την παρουσίαση ενός ξενοδοχείου ή μίας βίλας, μιας δραστηριότητας ή ενός προορισμού. Επιπλέον , προσφέρει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σχέση την πλειοψηφία των επιχειρήσεων που παρουσιάζονται μόνο μέσα από φωτογραφίες και κείμενο»
Nigel Camp, Ιδρυτής Devilboy Productions

«Μέσω της εφαρμογής της Zoottle για δωρεάν πρόσβαση στο δίκτυο internet, το Porto Carras απέκτησε μέσα σε έναν χρόνο τα στοιχεία ηλεκτρονικής επικοινωνίας 15.000 πελατών» 
Γαβριήλ Ευσταθίου, Senior account manager,  Zoottle 

Ένα παιχνίδι στο Internet που έφερε διάθεση για καλοκαιρινές διακοπές μέσα στα Χριστούγεννα και που αύξησε το reach κατά 300% στο facebook παρουσίασε η Σαλώμη Πνευματικού, Marketing Manager, Celestyal Cruises

Καμπάνιες με εντυπωσιακά χαμηλό budget αλλά τεράστια ανταπόκριση στα social media παρουσίασε η Ντέμπορα Ζωγοπούλου, PR & Corporate Communications Specialist of Travelplanet24|Tripsta|airtickets®

Κατά την ανακαίνισή του, το ξενοδοχείο Plessas Palace άνοιξε διάλογο με τους πελάτες του στα social media και ακολούθησε τις προτάσεις τους σχετικά, όπως παρουσίασε η Πηγή Πλέσσα, CEO Plessas Palace Hotel

Ο Γιάννης Γιάτας, ο Δαμιανός Ερωτοκρίτου, ο Γιώργος Καψάσκης και ο Δημήτρης Μαυρογιάννης, φοιτητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, παρουσίασαν την εφαρμογή OhMyGreece, μια σειρά από Emojis με θέμα το φαγητό, τον πολιτισμό, τον ήλιο και τη θάλασσα, που ανέπτυξαν για την προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στο πλαίσιο διαγωνισμού της Marketing Greece