Οι μεγαλύτερες προκλήσεις του marketing σήμερα είναι… να δρα σε ένα κόσμο που αλλάζει με καταιγιστικό ρυθμό, χωρίς να ξεχάσει το βασικό του σκοπό: να μεταφέρει την πραγματική αλήθεια, τις αξίες και την ψυχή της μάρκας που πρεσβεύει. Το marketing στην εποχή των μεγάλων αλλαγών που ζούμε είναι πιο πολύτιμο από ποτέ. Και πιο ενδιαφέρον από ποτέ!

Αυτό που βλέπω ως τη μεγαλύτερη τάση στην επικοινωνία σήμερα είναι… η παραγωγή. Παραγωγή περιεχομένου και παραγωγή εμπειριών. Διαφορετικό περιεχόμενο για κάθε διαφορετικό μέσο επικοινωνίας αναλογικό ή ψηφιακό, διαφορετικές εμπειρίες σε ένα μωσαϊκό καταναλωτών. Και όλα αυτά να συγκλίνουν σε ένα λογότυπο, μία μάρκα, μία ιδέα. Το ψηφιακό marketing συνεχίζει να εξελίσσεται και να γίνεται ωριμότερο ενώ, τολμώ να πω, τη διάδραση με τα brands την ελέγχουν πλέον οι καταναλωτές. Τα τελευταία χρόνια αναπτύσσονται τόσα νέα μέσα και εργαλεία χωρίς να χαθεί τίποτα από τα παλιά.

Μια δουλειά που ζήλεψα είναι… η τελευταία Χριστουγεννιάτικη καμπάνια του John Lewis με πρωταγωνιστή τον Elton John. Όλα τα όνειρα, η προσπάθεια, η πορεία, η «τρέλα» ενός ανθρώπου μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Ευτυχώς, κατευνάζει τη ζήλια μου η διαπίστωση ότι όλα τα robots του κόσμου, δεν θα μπορούσαν να αισθανθούν ούτε την 1η νότα από τη μουσική της. Αυτή είναι η δύναμη μιας καμπάνιας που έχει φτιαχτεί από ανθρώπους για τον άνθρωπο.

Οι δεξιότητες που θα πρέπει να έχει ο marketer του αύριο είναι… αδύνατον να βρεθούν σε ένα άνθρωπο. Οι τρομερές εξελίξεις στο περιβάλλον, στην τεχνολογία, στα μέσα και στην κοινωνία, έφεραν αντίστοιχα σημαντικές αλλαγές στο χώρο του marketing. Σήμερα απαιτείται εξειδίκευση με τόσο διαφορετικές δεξιότητες και γνώσεις που μπορούν να βρεθούν μόνο σε διαφορετικά άτομα με πολύ διαφορετικό προφίλ. Για τους επικεφαλής αυτών των ομάδων βλέπω να προεξέχουν η καινοτομία και η ενσυναίσθηση. Και το θάρρος φυσικά!

Εάν είχα το «μαγικό ραβδί του marketing» θα… τοποθετούσα τον άνθρωπο στο επίκεντρο κάθε marketing πλάνου, κάθε καμπάνιας, κάθε μέσου. Στο marketing πρωταγωνιστής ήταν και είναι ο άνθρωπος. Εξάλλου, σε μια πιο «ανθρώπινη» κοινωνία το marketing είναι πιο ουσιαστικό, έτσι δεν είναι;

Το κείμενο υπογράφει ο Κώστας Σταματάκης Chief Marketing & Customer Officer, Dixons SEE – Κωτσόβολος