Marketing Week - 8ο Συνέδριο Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ: Έμφαση στο τρίπτυχο Αξία, Καινοτομία, Προσαρμογή

Σάββατο, 25 Ιανουαρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

8ο Συνέδριο Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ: Έμφαση στο τρίπτυχο Αξία, Καινοτομία, Προσαρμογή

13 Δεκεμβρίου 2011 | 10:53 Γράφει ο Δημήτρης  Κορδεράς Topics: Φαρμακοβιομηχανία

«Αξία – Καινοτομία – Προσαρμογή» είναι το θέμα που πραγματεύεται το 8ο Συνέδριο Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ που διοργανώνει η Ελληνική Εταιρεία Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ. Το συνέδριο, που διεξάγεται κάθε δύο χρόνια, θα πραγματοποιηθεί στο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, στις 1,2 και 3 Φεβρουαρίου 2012.

Όπως και στις προηγούμενες διοργανώσεις, έτσι και στη φετινή θα συμμετάσχουν καταξιωμένοι εκπρόσωποι από τη φαρμακευτική βιομηχανία και το φαρμακευτικό Μάρκετινγκ, την Πολιτεία, τους συλλόγους ασθενών, την ιατρική κοινότητα και τη διεθνή αγορά. Στην τελική ευθεία προς το συνέδριο, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τους Προέδρους της οργανωτικής επιτροπής, Ιωάννη Βλόντζο και Γιώργο Μουτουσίδη. Η συζήτηση ξεκίνησε από το συνέδριο, ωστόσο επεκτάθηκε και σε μια σειρά σημαντικών ζητημάτων που απασχολούν σήμερα τον φαρμακευτικό κλάδο.

Marketing Week: Όπως πολύ σωστά έχετε επισημάνει κι εσείς σε σχετικές δηλώσεις σας, το 8ο Συνέδριο Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ διεξάγεται σε μια εποχή έντονων αλλαγών σε κάθε επίπεδο, οικονομικό, πολιτικό, κοινωνικό. Εκτιμάτε ότι αυτό το δεδομένο μπορεί υπό προϋποθέσεις να ενισχύσει τη δυναμική του συνεδρίου, αλλά και εν τέλει, την επιτυχία του; Ποιες είναι αυτές οι προϋποθέσεις;

Κατά τη διάρκεια της τελευταίας διετίας στη χώρα μας η φαρμακευτική βιομηχανία υπέστη σοβαρές επιπτώσεις από την οικονομική κρίση. Οι άνθρωποι του φαρμακευτικού Μάρκετινγκ επωμίστηκαν ένα σοβαρό μερίδιο ευθύνης στην προσπάθεια των εταιρειών να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες. Η δραστική περικοπή δαπανών, που ήταν εκ των πραγμάτων αναγκαστική, για τις περισσότερες εταιρείες, έφτασε σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και σε απώλεια θέσεων εργασίας και πάντως άλλαξε σημαντικά τον τρόπο σκέψης και λειτουργίας των τμημάτων Μάρκετινγκ. Και το τοπίο δεν ξεκαθάρισε ακόμα.

Το περιβάλλον εξακολουθεί να είναι αβέβαιο και η πιθανότητα για νέα μέτρα, με δυσάρεστες επιπτώσεις, δεν μπορεί να αποκλειστεί. Κατά συνέπεια, το ενδιαφέρον των ανθρώπων του φαρμακευτικού Μάρκετινγκ για το τι θα συμβεί στο άμεσο μέλλον είναι κάτι περισσότερο από δεδομένο. Αυτό και μόνο είναι αρκετό για να ενισχύσει τη δυναμική του συνεδρίου, τόσο σε επίπεδο συμμετοχής, όσο και σε επίπεδο προβληματισμού και ανοιχτής συζήτησης, στοιχείων που σε μεγάλο βαθμό εξασφαλίζουν την επιτυχία του κάθε συνεδρίου.

Marketing Week: Οι τρεις βασικές λέξεις που ξεχωρίζουν στον προσδιορισμό της φετινής διοργάνωσης είναι οι λέξεις «Αξία», «Καινοτομία», «Προσαρμογή». Θα θέλαμε να μας αναλύσετε το σκεπτικό σας.

Τα τελευταία χρόνια η επικέντρωση της σκέψης και των αποφάσεων των υγειονομικών αρχών σε πολλές χώρες, αφορά κυρίως στην τιμή των φαρμάκων και όχι στο συνολικό κόστος της φαρμακευτικής αγωγής. Στη χώρα μας, ειδικά κατά την περίοδο της κρίσης, αυτή η επικέντρωση έφτασε στην κορύφωσή της.

Παρά το ότι το φάρμακο αποτελεί μόνο το 20% των συνολικών δαπανών υγείας, έγινε στην πράξη ο κύριος στόχος των μέτρων, με αλλεπάλληλες μειώσεις τιμών τα τελευταία δύο χρόνια. Όμως αυτό είναι μια μονομερής αντιμετώπιση, εν πολλοίς άδικη, γιατί αγνοεί μια άλλη σπουδαία παράμετρο. Το τι πραγματικά προσφέρει το «φάρμακο», δηλαδή την «αξία» του.

Στο συνέδριο, διακεκριμένοι ομιλητές από την ιατρική κοινότητα, τις ενώσεις ασθενών και τη βιομηχανία, θα εστιάσουν τις εισηγήσεις τους ακριβώς σ’ αυτήν την παράμετρο, στη διαχρονική «αξία» του φαρμάκου, στο τι έχει προσφέρει εδώ και δεκαετίες τόσο στην εξάλειψη ασθενειών και στην αύξηση του προσδόκιμου επιβίωσης, όσο και κυρίως στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους.

Ωστόσο, είναι βέβαιο, ότι οι προσπάθειες για τη μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης θα συνεχιστούν. Είναι κατά συνέπεια αναγκαίο να αλλάξει ο τρόπος σκέψης και λειτουργίας τόσο των φαρμακευτικών εταιρειών, κυρίως σε επίπεδο ερευνητικής δραστηριότητας, όσο και του φαρμακευτικού Μάρκετινγκ, σε επίπεδο στρατηγικών και λειτουργίας. Η μεν φαρμακευτική βιομηχανία θα πρέπει να επικεντρωθεί σε καινοτόμες θεραπευτικές προτάσεις, το δε φαρμακευτικό Μάρκετινγκ να επινοήσει και να βάλει σε εφαρμογή καινοτόμες θεραπευτικές προσεγγίσεις.

Θα πρέπει με άλλα λόγια, οι φαρμακευτικές εταιρείες και το φαρμακευτικό Μάρκετινγκ να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, να αναλύσουν κριτικά τις νέες απαιτήσεις, να διερευνήσουν διεξοδικά τις ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν στο νέο περιβάλλον και να προσαρμόσουν κατάλληλα τις πρακτικές τους. Αυτό λοιπόν το σκεπτικό προσδιορίζει τις λέξεις «αξία», «καινοτομία», «προσαρμογή», που άλλωστε αποτελούν και τους κύριους θεματικούς άξονες του συνεδρίου.

Marketing Week: Στο πλαίσιο του φετινού συνεδρίου, θα πραγματοποιηθεί και ο διαγωνισμός «Αριστεία Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ» για την περίοδο 2009-2011. Ποιες είναι οι κατηγορίες των βραβείων και ποιος ο απώτερος στόχος του θεσμού;

Θα υπάρχουν βραβεύσεις για τρεις κατηγορίες αριστείων: καλύτερης επικοινωνιακής εκστρατείας για προϊόντα ευρείας συνταγογράφησης, προϊόντα εξειδικευμένης αγοράς, ενημέρωση κοινού. Ο στόχος του θεσμού είναι να αναγνωρίζει και να επιβραβεύει τις πλέον αποτελεσματικές και παραγωγικές, άρα επιτυχημένες, στρατηγικές Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας, τόσο σε επίπεδο εταιρειών όσο και κυρίως σε επίπεδο στελεχών.

Με αυτόν τον τρόπο  προβολής των επιτευγμάτων των ανθρώπων του φαρμακευτικού Μάρκετινγκ, ενθαρρύνεται η δημιουργική άμιλλα και τα στελέχη του φαρμακευτικού Μάρκετινγκ απολαμβάνουν την ικανοποίηση μιας πλατιάς αναγνώρισης, αφού εκτός από την κρίση της επιτροπής αριστείων στην τελική φάση, το κοινό, δηλαδή οι συνάδελφοί τους από όλες τις εταιρείες, βλέπουν τη δουλειά τους και αποφασίζουν για τη βράβευσή τους.

Όπως και στις προηγούμενες διοργανώσεις, έτσι και στη φετινή θα συμμετάσχουν καταξιωμένοι εκπρόσωποι από τη φαρμακευτική βιομηχανία και το φαρμακευτικό Μάρκετινγκ, την Πολιτεία, τους συλλόγους ασθενών, την ιατρική κοινότητα και τη διεθνή αγορά. Στην τελική ευθεία προς το συνέδριο, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τους Προέδρους της οργανωτικής επιτροπής, Ιωάννη Βλόντζο και Γιώργο Μουτουσίδη. Η συζήτηση ξεκίνησε από το συνέδριο, ωστόσο επεκτάθηκε και σε μια σειρά σημαντικών ζητημάτων που απασχολούν σήμερα τον φαρμακευτικό κλάδο.

Marketing Week: Όπως πολύ σωστά έχετε επισημάνει κι εσείς σε σχετικές δηλώσεις σας, το 8ο Συνέδριο Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ διεξάγεται σε μια εποχή έντονων αλλαγών σε κάθε επίπεδο, οικονομικό, πολιτικό, κοινωνικό. Εκτιμάτε ότι αυτό το δεδομένο μπορεί υπό προϋποθέσεις να ενισχύσει τη δυναμική του συνεδρίου, αλλά και εν τέλει, την επιτυχία του; Ποιες είναι αυτές οι προϋποθέσεις;

Κατά τη διάρκεια της τελευταίας διετίας στη χώρα μας η φαρμακευτική βιομηχανία υπέστη σοβαρές επιπτώσεις από την οικονομική κρίση. Οι άνθρωποι του φαρμακευτικού Μάρκετινγκ επωμίστηκαν ένα σοβαρό μερίδιο ευθύνης στην προσπάθεια των εταιρειών να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες. Η δραστική περικοπή δαπανών, που ήταν εκ των πραγμάτων αναγκαστική, για τις περισσότερες εταιρείες, έφτασε σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και σε απώλεια θέσεων εργασίας και πάντως άλλαξε σημαντικά τον τρόπο σκέψης και λειτουργίας των τμημάτων Μάρκετινγκ. Και το τοπίο δεν ξεκαθάρισε ακόμα.

Το περιβάλλον εξακολουθεί να είναι αβέβαιο και η πιθανότητα για νέα μέτρα, με δυσάρεστες επιπτώσεις, δεν μπορεί να αποκλειστεί. Κατά συνέπεια, το ενδιαφέρον των ανθρώπων του φαρμακευτικού Μάρκετινγκ για το τι θα συμβεί στο άμεσο μέλλον είναι κάτι περισσότερο από δεδομένο. Αυτό και μόνο είναι αρκετό για να ενισχύσει τη δυναμική του συνεδρίου, τόσο σε επίπεδο συμμετοχής, όσο και σε επίπεδο προβληματισμού και ανοιχτής συζήτησης, στοιχείων που σε μεγάλο βαθμό εξασφαλίζουν την επιτυχία του κάθε συνεδρίου.

Marketing Week: Οι τρεις βασικές λέξεις που ξεχωρίζουν στον προσδιορισμό της φετινής διοργάνωσης είναι οι λέξεις «Αξία», «Καινοτομία», «Προσαρμογή». Θα θέλαμε να μας αναλύσετε το σκεπτικό σας.

Τα τελευταία χρόνια η επικέντρωση της σκέψης και των αποφάσεων των υγειονομικών αρχών σε πολλές χώρες, αφορά κυρίως στην τιμή των φαρμάκων και όχι στο συνολικό κόστος της φαρμακευτικής αγωγής. Στη χώρα μας, ειδικά κατά την περίοδο της κρίσης, αυτή η επικέντρωση έφτασε στην κορύφωσή της.

Παρά το ότι το φάρμακο αποτελεί μόνο το 20% των συνολικών δαπανών υγείας, έγινε στην πράξη ο κύριος στόχος των μέτρων, με αλλεπάλληλες μειώσεις τιμών τα τελευταία δύο χρόνια. Όμως αυτό είναι μια μονομερής αντιμετώπιση, εν πολλοίς άδικη, γιατί αγνοεί μια άλλη σπουδαία παράμετρο. Το τι πραγματικά προσφέρει το «φάρμακο», δηλαδή την «αξία» του.

Στο συνέδριο, διακεκριμένοι ομιλητές από την ιατρική κοινότητα, τις ενώσεις ασθενών και τη βιομηχανία, θα εστιάσουν τις εισηγήσεις τους ακριβώς σ’ αυτήν την παράμετρο, στη διαχρονική «αξία» του φαρμάκου, στο τι έχει προσφέρει εδώ και δεκαετίες τόσο στην εξάλειψη ασθενειών και στην αύξηση του προσδόκιμου επιβίωσης, όσο και κυρίως στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους.

Ωστόσο, είναι βέβαιο, ότι οι προσπάθειες για τη μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης θα συνεχιστούν. Είναι κατά συνέπεια αναγκαίο να αλλάξει ο τρόπος σκέψης και λειτουργίας τόσο των φαρμακευτικών εταιρειών, κυρίως σε επίπεδο ερευνητικής δραστηριότητας, όσο και του φαρμακευτικού Μάρκετινγκ, σε επίπεδο στρατηγικών και λειτουργίας. Η μεν φαρμακευτική βιομηχανία θα πρέπει να επικεντρωθεί σε καινοτόμες θεραπευτικές προτάσεις, το δε φαρμακευτικό Μάρκετινγκ να επινοήσει και να βάλει σε εφαρμογή καινοτόμες θεραπευτικές προσεγγίσεις.

Θα πρέπει με άλλα λόγια, οι φαρμακευτικές εταιρείες και το φαρμακευτικό Μάρκετινγκ να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, να αναλύσουν κριτικά τις νέες απαιτήσεις, να διερευνήσουν διεξοδικά τις ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν στο νέο περιβάλλον και να προσαρμόσουν κατάλληλα τις πρακτικές τους. Αυτό λοιπόν το σκεπτικό προσδιορίζει τις λέξεις «αξία», «καινοτομία», «προσαρμογή», που άλλωστε αποτελούν και τους κύριους θεματικούς άξονες του συνεδρίου.

Marketing Week: Στο πλαίσιο του φετινού συνεδρίου, θα πραγματοποιηθεί και ο διαγωνισμός «Αριστεία Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ» για την περίοδο 2009-2011. Ποιες είναι οι κατηγορίες των βραβείων και ποιος ο απώτερος στόχος του θεσμού;

Θα υπάρχουν βραβεύσεις για τρεις κατηγορίες αριστείων: καλύτερης επικοινωνιακής εκστρατείας για προϊόντα ευρείας συνταγογράφησης, προϊόντα εξειδικευμένης αγοράς, ενημέρωση κοινού. Ο στόχος του θεσμού είναι να αναγνωρίζει και να επιβραβεύει τις πλέον αποτελεσματικές και παραγωγικές, άρα επιτυχημένες, στρατηγικές Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας, τόσο σε επίπεδο εταιρειών όσο και κυρίως σε επίπεδο στελεχών.

Με αυτόν τον τρόπο  προβολής των επιτευγμάτων των ανθρώπων του φαρμακευτικού Μάρκετινγκ, ενθαρρύνεται η δημιουργική άμιλλα και τα στελέχη του φαρμακευτικού Μάρκετινγκ απολαμβάνουν την ικανοποίηση μιας πλατιάς αναγνώρισης, αφού εκτός από την κρίση της επιτροπής αριστείων στην τελική φάση, το κοινό, δηλαδή οι συνάδελφοί τους από όλες τις εταιρείες, βλέπουν τη δουλειά τους και αποφασίζουν για τη βράβευσή τους.


Marketing Week: Ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον πάντα υπάρχει για τους ξένους ομιλητές. Μιλήστε μας λίγο γι’ αυτούς και για το τι θα παρουσιάσουν.

Θα υπάρχουν δύο ξένοι ομιλητές. Ο Αναπληρωτής Πρόεδρος Ευρώπης της IMS, Graham Lewis και ο Martin Dubuc, Global Multichannel Strategy and Capabilities της MSD. Ο G. Lewis, με περισσότερα από είκοσι χρόνια εμπειρίας σε θέματα στρατηγικής της φαρμακευτικής βιομηχανίας θα επικεντρώσει την ομιλία του στις «σύγχρονες τάσεις της παγκόσμιας φαρμακευτικής αγοράς», ενώ ο M. Dubuc θα αναλύσει τα «σύγχρονα εργαλεία ενημέρωσης–Social Media».

Δεδομένου τόσο της μεγάλης εμπειρίας, όσο και του διεθνούς κύρους και των δύο, οι ομιλίες τους αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και νομίζουμε ότι θα αποτελέσουν αντικείμενο ιδιαίτερης προσοχής και ανοιχτής συζήτησης.

Marketing Week: Μετά από επτά διοργανώσεις, εάν προσπαθούσαμε να εντοπίσουμε τα σημαντικότερα κέρδη που αυτές επέφεραν για τον κλάδο του φαρμάκου, ποια θα ήταν αυτά;

Τα στελέχη του φαρμακευτικού Μάρκετινγκ είναι κατά τεκμήριο άτομα με υψηλή μόρφωση, πλατιά κατάρτιση και σοβαρή εμπειρία. Άλλωστε, οι απαιτήσεις της δουλειάς τους και η πολυπλοκότητα της αγοράς, δεν θα επέτρεπαν και δεν θα δικαιολογούσαν τίποτα λιγότερο. Τα συνέδρια -πέρα από χώροι συνεύρεσης- είναι και τόποι δημόσιας συζήτησης και ανοιχτού προβληματισμού. Αυτό ακριβώς επιδιώχθηκε στα προηγούμενα συνέδρια της ΕΕΦΑΜ.

Μπήκαν σε ανοιχτή συζήτηση όλες οι αλλαγές που συνέβησαν τα προηγούμενα χρόνια σε παγκόσμιο αλλά και σε τοπικό επίπεδο, εντοπίστηκαν και αναλύθηκαν προβλήματα και δυσλειτουργίες που ήταν απόρροια αυτών των αλλαγών, προτάθηκαν εναλλακτικές προσεγγίσεις και λύσεις, συζητήθηκαν και κάποιες φορές αναθεωρήθηκαν πρακτικές που κρίνονταν παρωχημένες, παρουσιάστηκαν νέες ιδέες και νέα εργαλεία, αναλύθηκαν σύγχρονες κάθε φορά απόψεις για τις προοπτικές της φαρμακευτικής βιομηχανίας, για τις τάσεις της αγοράς, για την αναγκαία οργάνωση ή αναδιοργάνωση τμημάτων των εταιρειών, για θέματα ηγεσίας κ.λπ.

Συνεπώς τα συνέδρια αυτά, συνεπικουρούμενα και από τις άλλες, μικρότερου βεληνεκούς εκδηλώσεις της ΕΕΦΑΜ, αποτέλεσαν πρακτικά ένα σοβαρό εκπαιδευτικό υπόβαθρο, που προσέφερε στα στελέχη νέα γνώση, διευρύνοντας τους ορίζοντές τους και εμποτίζοντας το «οπλοστάσιό» τους. Είναι προφανές, ότι αυτή ακριβώς είναι η βασική επιδίωξη και του 8ου Συνεδρίου.

Marketing Week: Με τα όσα έχουν συμβεί μέχρι σήμερα, πώς εκτιμάτε ότι θα εξέλθει της κρίσης ο φαρμακευτικός κλάδος; Θα αξιοποιήσει τις ευκαιρίες της κρίσης; Ποια θα είναι η νέα του ταυτότητα;

Αναμφίβολα στο τέλος της κρίσης, όποτε κι αν συμβεί, ο φαρμακευτικός κλάδος θα βγει σοβαρά «τραυματισμένος». Οι πωλήσεις και τα κέρδη των εταιρειών θα έχουν μειωθεί σημαντικά, ήδη πολλές εταιρείες έχουν περάσει κιόλας από κερδοφορία σε ζημίες, πολλές θέσεις εργασίας χάθηκαν και η οικονομική ευρωστία που υπήρχε μέχρι πριν λίγα χρόνια, έχει χαθεί.

Είναι ωστόσο βέβαιο ότι μετά από κάθε κρίση έρχεται η ανάκαμψη. Ο φαρμακευτικός κλάδος είναι ένας από τους πιο δυναμικούς κλάδους της οικονομίας. Παρά την κρίση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο οι φαρμακευτικές εταιρείες συνεχίζουν να επενδύουν σε έρευνα και ανάπτυξη και συνεχίζουν να προσφέρουν καινούργιες λύσεις, βελτιώνοντας το συνολικό επίπεδο υγείας του πληθυσμού. Είναι προφανές ότι το «παλιό, παραδοσιακό μοντέλο» των φαρμακευτικών εταιρειών έκανε τον κύκλο του, σίγουρα επιτυχημένο αλλά πλέον εκ των πραγμάτων παρωχημένο.

Τώρα στο «παιχνίδι» έχουν μπει καινούργιοι «παίχτες», με διαφορετική δυναμική και βαθμό επιρροής ο καθένας τους, το puzzle έγινε περισσότερο πολύπλοκο και φυσικά, χρειάζεται διαφορετικούς χειρισμούς. Από την άλλη μεριά η σύγχρονη τεχνολογία αλλάζει τα δεδομένα στην επικοινωνία και στην πληροφόρηση και δίνει καινούργια εργαλεία στους ανθρώπους του φαρμακευτικού Μάρκετινγκ, που πια δεν είναι μόνο οι «κλασικοί» product managers αλλά όλοι όσοι θα εμπλέκονται στο καινούργιο «σκηνικό»:

KAM, Market Access, Hospital Experts κ.λπ. Η νέα ταυτότητα λοιπόν του φαρμακευτικού κλάδου περνάει μέσα από μια γενικευμένη αναθεώρηση παλαιών πρακτικών και μια γενναία προσπάθεια αλλαγής σε όλους τους τομείς, από την έρευνα και την ανάπτυξη μέχρι την τελική παρουσίαση των προτάσεών του στον τελικό αποδέκτη.

Marketing Week (T. 1365)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778