Αναδυόμενες τάσεις, νέα εργαλεία και λιγότερο διαδεδομένες λύσεις παρουσίασαν έλληνες και ξένοι experts στο πλαίσιο του 2ου Google Marketing Conference που διοργάνωσε το Marketing Week και η BOUSSIAS με την υποστήριξη της Google.

Αποτελεσματικοί συνδυασμοί εργαλείων, τρόποι υπέρβασης των συχνότερων προκλήσεων και όλες οι νέες δυνατότητες στο Google marketing κυριάρχησαν στη σκηνή του 2ου Google Marketing Conference. Συνιστώντας ένα κατάλληλα διαμορφωμένο mix performance και branding ανάλογα με τους εκάστοτε στόχους, οι ομιλητές μοιράστηκαν πρακτικά tips και στρατηγικές κατευθύνσεις, παρουσίασαν hacks για performance, καθώς και εργαλεία για measurement για ουσιαστική αξιοποίηση data και analytics. Στο ειδικό session με θέμα video και media innovation, οι ομιλητές εξέθεσαν υποδειγματικά cases με εντυπωσιακό ROΙ και παρουσίασαν τις νέες διαφημιστικές λύσεις του YouTube.

ΜΕΓΙΣΤΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ SEARCH
Όταν το 56% των Ελλήνων στρέφεται στο Google αναζητώντας ιδέες για τις αγορές του, το Search αποτελεί αναμφίβολα εξαιρετική ευκαιρία για brands και retailers. Όπως εξήγησε ο Γιώργος Μονοκάνδυλος, Head of Retail της Google, το Shopping Ads, το εργαλείο της Google που εξυπηρετεί πάνω από 30 χώρες από το 2012, λανσάρεται φέτος και στην Ελλάδα, μεταβαίνοντας από διαφημίσεις βασισμένες σε κείμενο και keywords σε image&feed based ads.

Επίσης, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την πρόκληση ενός ολοένα και πιο πολύπλοκου καταναλωτικού ταξιδιού, οι marketers έχουν στη διάθεσή τους το Smart Shopping campaigns, που χρησιμοποιεί machine learning για εύκολη διαχείριση των καμπανιών και αυξημένο reach σε ολόκληρο το οικοσύστημα της Google, συνδυάζοντας Shopping ads και Remarketing ads. Παράλληλα, με δεδομένο ότι και το YouTube έχει καταστεί σημαντικός προορισμός για αναζήτηση προϊόντων, διαθέτει native προϊόν, το TrueView for shopping, για αύξηση ζήτησης και conversions από το video.

ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΕΤΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΤΕ;
Σε ένα δυναμικό και μεταβαλλόμενο περιβάλλον, ο ρόλος του performance marketer είναι εξίσου σύνθετος και εξελισσόμενος. Προκειμένου να είναι αποτελεσματικός, οφείλει να μπορεί να απαντήσει ο ίδιος στην ερώτηση «γιατί κάνει αυτό που κάνει» και για να μπορεί να δώσει αυτή την απάντηση, στρέφεται πάντα στα data. Ωστόσο, όπως σημείωσε ο Γιώργος Κιούσης, Team Leader of Performance Marketing της Generation Y, τα data μπορεί να είναι παραπλανητικά.

Σύμφωνα με τον ίδιο, όταν εξετάζουμε τα KPIs, δεν πρέπει να στεκόμαστε μόνο στην αλλαγή, αλλά να αναγνωρίζουμε τα segments τα οποία προκαλούν την αλλαγή και φυσικά να εντοπίζουμε τα κατάλληλα KPIs ανάλογα με τον στόχο. Κλείνοντας την εισήγησή του, έδωσε δύο tips: στα e-commerce sites, το τηλέφωνο να μπει σε clickable button και να εγκατασταθεί Google track manager για track της τηλεφωνικής παραγγελίας και χρήση cross-selling potentialities.

BRAND AFFINITY ΓΙΑ PERFORMANCE;
«Φυσικά», απάντησε ο Αλέξανδρος Κοκόλης, Founder & CEO της SEM Wizard υποστηρίζοντας ότι το brand affinity αποτελεί το ισχυρότερο θεμέλιο του Search marketing. Θυμίζοντας ότι τα non-branded keywords έχουν υψηλό CPC αλλά μεγάλο volume, υπογράμμισε ότι, όταν υπάρχει οικειότητα με τη μάρκα, μπορούν να λειτουργήσουν σαν brand terms. Επεσήμανε μάλιστα ότι το CTR και το conversion rate αυξάνονται 2-3 φορές όταν ο καταναλωτής γνωρίζει το brand, τονίζοντας ότι μόνο με search marketing δεν αυξάνεται η ζήτηση για το προϊόν. Ολοκληρώνοντας, παρουσίασε το case study της Σχολής Μαγειρικής του ΙΕΚ Όμηρος και το πώς η δημιουργία brand awareness, σωστής στόχευσης και ιδανικού timing πέτυχαν την εδραίωσή της σε μια άκρως ανταγωνιστική αγορά.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ SMART BIDDING ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΣΤΟΧΟ
Τις δυνατότητες του fully automated smart bidding εξέθεσε ο Denis Dautaj, Search Automation Specialist, Central Europe της Google Germany. Με τη χρήση machine learning, οι διαφημίσεις που σερβίρονται είναι περισσότερο relevant, ενώ υπάρχουν στρατηγικές smart bidding για κάθε στόχο, όπως visibility, clicks και conversions/sales.

Λειτουργεί καλύτερα με portfolio strategies και όσο μεγαλύτερος είναι ο όγκος τόσο καλύτερα ανταποκρίνεται ο αλγόριθμος. Συνολικά, συμβάλλει στην εξοικονόμηση χρόνου, με τη διαχείριση λιγότερων διαφημίσεων, keywords και extensions, είναι όμως σημαντικό να προσφέρεται «βοήθεια» στον αλγόριθμο, παρέχοντάς του data.

ΠΟΣΟ ΠΟΛΥΤΙΜΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ ΣΑΣ;
Προκειμένου να απαντήσουν σε αυτήν την ερώτηση, η Hannah Thorpe, Founder & Business Director της Found, συμβούλεψε τους marketers να εξετάσουν το customer lifecycle, συνυπολογίζοντας τη συχνότητα των αγορών, το πόσο πρόσφατα έγινε η τελευταία αγορά και το μέγεθος του καλαθιού των πελατών τους, ώστε να τους αξιολογήσουν ανάλογα. Στη συνέχεια θα πρέπει να εστιάσουν στους πιο «πολύτιμους» από αυτούς, μέσα από προσωποποιημένη επικοινωνία που τους προσφέρει αξία.

Το personalization αποτελεί άλλωστε παράμετρο που συμβάλλει καθοριστικά στο ποσό που θα δαπανήσουν οι καταναλωτές και μπορεί να το αυξήσει ακόμα και κατά 48%, όπως σημείωσε η H. Thorpe. Προς αυτή την κατεύθυνση, συνέστησε σωστό segmentation και τη δημιουργία personas για την προβολή των σωστών προϊόντων, στα σωστά άτομα, την κατάλληλη στιγμή. Για το σκοπό αυτό, τόνισε επίσης την ανάγκη σύνδεσης online και offline καταστημάτων, χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το Google Beakons και Google Store Visit conversions.

ΜΕΤΡΑΤΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΜΕΤΡΗΘΕΙ;
Τη συλλογή των σωστών δεδομένων υπογράμμισε η Darya Solomenko, Team Lead of Measurement & Attribution Specialists της Google Ireland. Όπως επεσήμανε, σημασία έχει η επικέντρωση στα άτομα και όχι μόνο στις συναλλαγές, κάτι που απαιτεί tracking across devices και channels, online και offline. Σε αυτή τη λογική, πρότεινε τη χρήση Site Wide Tagging και Google Signals για τη σύνδεση των ενεργειών των χρηστών σε διαφορετικές συσκευές αλλά και τον συνδυασμό reports στο Google Analytics για cross-channel insights. Όσο για το attribution, παρουσίασε τα διαθέσιμα εργαλεία του Google, κατατάσσοντάς τα ανάλογα με το πόσο actionable και εύχρηστα είναι: στα πρώτα κατέταξε τα Google Ads και Search Ads 360 και στα δεύτερα τα Google Analytics και Campaign Manager, συνιστώντας τον συνδυασμό τους.


ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΤΕ ΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ DATA
Στην αναγκαιότητα μιας στρατηγικής data που να ανταποκρίνεται απόλυτα στις ιδιαιτερότητες της εκάστοτε εταιρείας στράφηκε ο Zoran Arsovski, Digital Marketing Consultant της VertoDigital. Όπως σημείωσε, κατά τη χάραξή της, θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους στόχους τους, καθώς και την «ανθρώπινη» πλευρά, όλα δηλαδή τα μέρη που εμπλέκονται με οποιονδήποτε τρόπο σε αυτήν. Προκειμένου να διασφαλίσουν την αποτελεσματικότητά της, οι marketers οφείλουν να διασφαλίσουν την ευελιξία της και να θέσουν ρεαλιστικούς στόχους, εντοπίζοντας τις ευκαιρίες από τα πρώτα στάδια.

Παράλληλα, σύμφωνα με τον Z. Arsovski, καλούνται να κάνουν μια λίστα με τα σημαντικότερα θέματα στα οποία χρειάζεται να απαντήσει η στρατηγική data αλλά και να θέσουν τις σωστές προτεραιότητες. Τέλος, η εδραίωση συνεργασιών στο πλαίσιο του οργανισμού κρίνεται απαραίτητη, όπως και η διατήρησή τους μέσω της καλλιέργειας ενθουσιασμού για τα επιτεύγματά του.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΠΡΟΣΟΧΗ!
Το στοίχημα της προσέλκυσης προσοχής έθεσε στο επίκεντρο η Ναταλία Αραβαντινού, Head of Digital της Zenith. Παρουσιάζοντας μια έρευνα μετα-ανάλυσης, που συμπεριέλαβε πάνω από 90 έρευνες brand lift, υποστήριξε ότι πρωταρχική παράμετρος που καθιστά αποτελεσματική μια διαφήμιση είναι η δυνατότητα προσέλκυσης προσοχής, η οποία μπορεί να διπλασιάσει το ad recall.

Αναφερόμενη στο αμφιλεγόμενο ερώτημα της διάρκειας, επικαλούμενη τα ευρήματα της μελέτης, εξήγησε ότι τα σύντομα videos (μέχρι 20’’) έχουν 55% υψηλότερα ad recall lifts από ό,τι τα μεγαλύτερα (61-461’’), τα οποία ωστόσο, περιέργως έχουν 30% υψηλότερα ad recall lifts από αυτά των 21-60’’. Περιορισμένη αποτελεσματικότητα φάνηκε και για τα TVCs που χρησιμοποιούνται στο digital, ενώ ως ένα ακόμα στοιχείο που πρέπει να λαμβάνεται πάντα υπόψη αναδείχθηκε και το στάδιο ζωής του προϊόντος.

ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ ΣΕ ΚΛΙΜΑΚΑ
Τα τρία στοιχεία που είναι ευκολότερο να εξατομικευθούν σε κλίμακα ανέλυσε η Nika Lukovic, Global Insights Manager της Google New York: trends, intent και passions. Όπως κατέδειξε στην εισήγησή της, τα relevant video ads προσελκύουν 3 φορές περισσότερο ενδιαφέρον, υποδεικνύοντας το Google search ως χώρο «αποκάλυψης» της αλήθειας των ανθρώπων. Εκθέτοντας υποδειγματικά case studies, ανάπτυξε τρόπους αξιοποίησης και εξατομίκευσης σε αυτές τις τρεις διαστάσεις, μέσα από segmentation, personalization του search και αξιοποίηση καναλιών όπως το YouTube για τον εντοπισμό των ενδιαφερόντων και των θεματικών που παθιάζουν το κοινό.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ROAS
To case του Ikea παρουσίασε ο Κωνσταντίνος Σκλήρης, Business Unit Director, Performance Marketing της Ogilvy Greece, με βασικούς πυλώνες creative και media. Με στόχο την επικοινωνία των μειωμένων τιμών του νέου καταλόγου αλλά και την αύξηση σε traffic και conversions στο website, χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο TrueView for Shopping του YouTube, χάρη στο οποίο αυξήθηκε το ROAS της εταιρείας κατά 460%.

Στη συνέχεια, για το validation της always on λογικής για χρήση του YouTube ως νέο performance marketing κανάλι, συνδυάστηκε το TrueView Ads με Dynamic Remarketing στο White Screen Campaign 2019 του retailer. Το αποτέλεσμα ήταν 370% ROAS, 21% ad recall και 49% ad recall στο κοινό 18-24. Η συνεχής βελτιστοποίηση σε creative και media αποτελεί αναμφίβολα βασική προτεραιότητα.

ΣΥΝΔΥΑΖΟΝΤΑΣ DATA ΚΑΙ CONSUMER VIEW
To case της Crunch παρουσίασε η Αλεξία Λασκαράτου, Impulse Confectionery Manager της Nestle. Το brand, μετά από χρόνια απουσίας από την επικοινωνία, επέστρεψε το 2016 νέα καμπάνια σε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά, όπως αυτή της σοκολάτας. Με το slogan «Crunch your Fantasies», αξιοποίησε data, σε συνδυασμό με την οπτική του καταναλωτή, προκειμένου να τον κάνει να ταυτιστεί με την ιστορία, αλλά και gut feeling. Αυτή, όπως και οι επόμενες που ακολούθησαν το 2017 και 2018 είχαν εξαιρετικά αποτελέσματα και τιμήθηκαν με σειρά διακρίσεων.

ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ONLINE VIDEO
Το online video είναι το format με τον μεγαλύτερο αντίκτυπο σε brand favorability και πρόθεση αγοράς. Ωστόσο, επιφυλάσσει κινδύνους. Σύμφωνα με τον Giovanni Frasca, Media & Digital Expert, Insights Division της Kantar, ένα «κακό» δημιουργικό μπορεί να μειώσει τη δημοφιλία της μάρκας, ενώ ένα εξαιρετικά επιτυχημένο περιεχόμενο για την τηλεόραση δεν εγγυάται τα ίδια αποτελέσματα και στο YouTube.

Όπως ανέφερε, θα πρέπει να υπάρχουν συνέργειες ανάμεσα στα κανάλια και η προσέγγιση να είναι κοινή, ώστε ο χρήστης να εκτίθεται στο ίδιο δημιουργικό σε πολλού διαύλους, κάνοντας όμως τις απαραίτητες παραμετροποιήσεις με στόχο τον σεβασμό στη λογική του κάθε Μέσου και τη συμπεριφορά των χρηστών σε αυτό. Τάχθηκε επίσης υπέρ των formats που δίνουν τον έλεγχο στον χρήστη αναφορικά με το αν θα το παρακολουθήσει, συμβουλεύοντας για την ανάπτυξη διασκεδαστικού περιεχομένου, που γεννά συναισθήματα και προβάλλει το brand εξαρχής.


ΕΧΕΤΕ ΛΟΓΟ ΥΠΑΡΞΗΣ;
Αυτό πρέπει να αναρωτηθείτε, σύμφωνα με τον Philip Zeplin – Frederiksen, YouTube & SEO Consultant της NovelConcept, με αναφορά το YouTube κανάλι σας. Εκτός από την προώθηση της επιχείρησης, το κανάλι πρέπει να έχει χρήσιμο περιεχόμενο, που να προσφέρει αξία με κάποιο τρόπο και να μην περιορίζεται στις διαφημίσεις σας.

Για την απόκτηση των πρώτων 1.000 συνδρομητών, ο P. Zeplin – Frederiksen πρότεινε τη δημιουργία video calendar αλλά και δημιουργικό πειραματισμό, στα πρώτα κυρίως στάδια. Έχοντας φτάσει το όριο των 1.000, διαθέτετε τα απαραίτητα data για να προχωρήσετε σε testing σε κάθε επίπεδο, ενώ, με 1.000.000 followers, μπορείτε να παράγετε συστηματικά hero content.

DATA KAI ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΕΝΟΣ CREATOR
Μια πηγή data και insights αναγνώρισε στο «πρόσωπο» των creators η Veronica Soliman, Director of Sales and Partnerships της Digital Minds. Για επιτυχημένες YouTube creator campaigns έδωσε τα εξής tips:
– Γνωρίστε το κοινό σας: Υπερβείτε τα δημογραφικά και ανακαλύψτε τα ενδιαφέροντα, το lifestyle τους και όσα τους παθιάζουν.
– Δημιουργήστε μια καλή ιστορία με βάση τα παραπάνω.
– Εντοπίστε creators που «μιλούν» στο κοινό σας και αλληλεπιδρούν ουσιαστικά μαζί τους.
– Optimize σε όλη τη διάρκεια.

OI 7 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ANALYTICS ΣΑΣ
Τα 7 βασικότερα ζητήματα που πρέπει να αναζητήσουν οι marketers στα analytics τους ανέδειξε η Annie Cushing, Global Thought Leader στα Analytics.

1 Ποια κανάλια είναι τα πιο κερδοφόρα; Η Α. Cushing τόνισε με κάθε τρόπο τη δημιουργία Custom Channels στη λίστα Channels των Google Analytics για καλύτερο monitoring ενώ ως key metrics εντόπισε τα sessions, bouncing, pages per session, average page duration και revenue. Το «σκοτεινό» μυστικό του Channel Report; Το Other Channel.

2 Ποια κανάλια δεν παίρνουν την αναγνώριση που τους αξίζει; Επισημαίνοντας το σύνηθες λάθος της επιλογής του last click attribution, πρότεινε τη μετακίνηση στο multi-channel attribution, προκειμένου να αναγνωρίζονται όλα τα κανάλια που οδήγησαν στην αγορά.

3 Ποια είναι η πιο αποτελεσματική landing page; Εδώ η Α. Cushing οδήγησε τους marketers στο channels report και στην επιλογή του organic search.

4 Από πού έρχονται τα καλύτερα links; «Άχρηστο» χαρακτήρισε το referral report λόγω του συνδυασμού social και not social και πρότεινε το channels report και την επιλογή του not social referrals. Συμβούλεψε επίσης τη σύναψη νέων συνεργασιών για custom reports.

5 Τι ψάχνουν οι χρήστες στο site σας; Αξιοποιώντας τα «ίχνη» αναζήτησης που αφήνουν οι επισκέπτες των ιστοσελίδων, μπορούν να αντληθούν πολύτιμα insights για το τι τους ενδιαφέρει και το πού δαπανούν τον περισσότερο χρόνο τους.

6 Ποιες είναι οι top-performing κατηγορίες; Για καλύτερη διαχείριση του performance, η παράμετρος product category αποδεικνύεται εξαιρετικά χρήσιμη για ένα eshop, με την προϋπόθεση ωστόσο ότι οι κατηγορίες που χρησιμοποιούνται έχουν επιλεχθεί στρατηγικά.

7 Ποιες είναι οι πιο αποτελεσματικές Google καμπάνιες: Ακολουθώντας το path Google Ads-Treemaps, οι marketers μπορούν να μπουν στο report ανά καμπάνια και να συγκρίνουν κόστος και ROAS.

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ SEARCH;
Τη μελλοντική εικόνα του Search σκιαγράφησε ο Stefan Bardega, President της iProspect EMEA.

1. Το Search θα βρίσκεται παντού: Οι συνδεδεμένες συσκευές πολλαπλασιάζονται και το search ενσωματώνεται πλέον σε αυτές, δημιουργώντας μεγαλύτερη αξία. Το «σύμπαν» της αναζήτησης έτσι διαστέλλεται, αυξάνοντας την πολυπλοκότητα και ανοίγοντας τον δρόμο για νέες συνεργασίες. Με την άνοδο άλλων «έξυπνων» συσκευών, το mobile θα κινείται πτωτικά, καλώντας τις εταιρείες να διερευνούν το context στο οποίο οι χρήστες πραγματοποιούν τις αναζητήσεις τους από την εκάστοτε συσκευή, αλλά και το είδος τους.

2. Το Search παίρνει τη μορφή διαλόγου: Το voice αναπτύσσεται ραγδαία και αλλάζει τις ισορροπίες στο αγοραστικό ταξίδι, με τις πλατφόρμες να παίρνουν πλέον αποφάσεις για εμάς. Περισσότερες από 1δισ. αναζητήσεις το μήνα γίνονται φωνητικά, ενώ μέχρι το 2020 το ποσοστό τους θα αγγίξει το 50%. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 25% αυτών έχουν πρόθεση αγοράς, ενώ κατά μέσο όρο χρησιμοποιούν 9 λέξεις, έναντι 3 που ισχύει για τις γραπτές.

3. Το Search γίνεται personal: Η προσωποποίηση στο Search δεν είναι κάτι νέο: συμβάλλει στη σωστή στόχευση και βελτιώνει το CPA. Ωστόσο, απαιτεί ξεκάθαρη στρατηγική data και τον περιορισμό του «άγνωστου κοινού» σε ποσοστό μικρότερο του 15%.

4. Το Search γίνεται visual: Πάνω από το 60% των νεαρότερων κοινών επιθυμεί το visual search να αποτελεί μέρος της αγοραστικής του εμπειρίας. Παρά ταύτα, η τεχνολογία δεν έχει ανταποκριθεί ανάλογα και παραμένει εστιασμένη στο κείμενο. Αν και τα outputs έρχονται σε πολλά formats, μόνο πρόσφατα υπάρχει διαφοροποίηση στα inputs, με την εξέλιξη AR και VR να συμβάλλουν καταλυτικά, μετατρέποντας οτιδήποτε σε πιθανό input. Περιορίζονται έτσι τα frictions και καθίσταται εφικτή η επέκταση και σε νέα κοινά.