Υπολογίζεται ότι σχεδόν το 20% των χρηστών internet στην Ελλάδα, χρησιμοποιεί Ad Blocking.

Το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 37%, σύμφωνα με άλλες μετρήσεις. Το αντίστοιχο νούμερο σε παγκόσμιο επίπεδο είναι περίπου 6%. Οι χρήστες των ad blockers ενοχλούνται και χαρακτηρίζουν εκνευριστική εμπειρία τον τρόπο και τον όγκο των διαφημίσεων που περιβάλουν το περιεχόμενο στο οποίο προσπαθούν να αποκτήσουν πρόσβαση. Δύο στους τρεις χρήστες ad blocking software δηλώνουν ρητά πώς θα απεγκαθιστούσαν το software αν οι ιστοσελίδες σεβόντουσαν την εμπειρία χρήσης του αναγνώστη. Το συγκεκριμένο δεδομένο μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ένας καινούριος τρόπος αξιολόγησης και εμφάνισης των διαφημίσεων θα μπορούσε να αντιστρέψει το άσχημο αυτό κλίμα.

Η Google ανακοίνωσε ότι στις αρχές του 2018, ο Chrome θα έρθει με προεγκατεστημένη τεχνολογία, η οποία θα εμποδίσει τις πιο ενοχλητικές διαφημίσεις που αμαυρώνουν την εμπειρία του διαδικτύου. Οι εκδότες, μέσω ενός εργαλείου, θα ενημερώνονται ποιες από τις διαφημίσεις τους είναι «ενοχλητικές». Ταυτόχρονα, το Chrome θα δώσει στους εκδότες τη δυνατότητα να επιβάλλουν την επιλογή στους χρήστες που τρέχουν το δικό τους ad blocker, να βλέπουν μόνο τις «μη ενοχλητικές διαφημίσεις» ή να πληρώσουν για πρόσβαση στο περιεχόμενο χωρίς διαφημίσεις. Το ad experience είναι ένα σημείο προβληματισμού στο οικοσύστημα μας. Η Google χάνει χρήματα από το ad blocking και έπρεπε να βρει άμεσα μια λύση. Έτσι δημιούργησε μια τεχνολογία που ταξινομεί ως ένα «φίλτρο» τις διαφημίσεις, και καταργεί εκείνες που ενοχλούν τους χρήστες περισσότερο.

Στην προσπάθεια να επιβραδυνθεί η εξάπλωση του ad blocking, ήταν απαραίτητο να καθοριστούν ποιες μορφές διαφημίσεων ήταν οι πιο ενοχλητικές. Έτσι, έγινε μια μελέτη με 25.000 συμμετέχοντες στις Η.Π.Α. και την Ευρώπη για να αξιολογήσει 104 διαφορετικά ad experiences σε desktops και κινητά. Το «φίλτρο» του Chrome θα ενημερώνεται εν μέρει και από τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας. Είναι γεγονός ότι η σωστή προβολή των διαφημίσεων είναι πραγματικά πολύ σημαντική για το μέλλον του διαδικτύου. Το ad blocking με τη σημερινή του μορφή όχι μόνο δεν ήταν η λύση, αλλά ήταν πρόβλημα, κυρίως στα desktops, και θα γινόταν ακόμα μεγαλύτερο αν δεν βρισκόταν άμεσα κάτι διαφορετικό. Οι εκδότες πρέπει να προσφέρουν στους χρήστες την επιλογή της πρόσβασης χωρίς διαφημίσεις με κάποια χρέωση. Με αυτό τον τρόπο ο εκδότης θα αποζημιωθεί και θα βοηθηθεί στο να εξηγήσει στον χρήστη την αξία της διαφήμισης. Σίγουρα υποστηρίζουμε τα προγράμματα που κάνουν το διαδίκτυο καλύτερο και ας ελπίσουμε ότι αυτή η κίνηση θα οδηγήσει σε ένα βελτιωμένο και πιο σταθερό οικοσύστημα για όλους.