Όλα όσα διαδραματίστηκαν στις Κάννες μπορείτε να τα διαβάσετε στο παρόν τεύχος, σε ένα χορταστικό ρεπορτάζ 8 σελίδων. Εδώ, θα σταθούμε σε μια ενδιαφέρουσα ομιλία που έκανε στο πλαίσιο του φεστιβάλ ο Chuck Porter, εκ των ιδρυτών της Crispin Porter + Bοgusky. Και τι ακριβώς είπε; Μάλλον τα αυτονόητα, τα οποία όμως κοντεύουμε να ξεχάσουμε: «Το μέλλον βρίσκεται στις καλές Ιδέες, αν και δεν ξέρω ποιες είναι αυτές». Η αλήθεια είναι πως η Ιδέα τα τελευταία χρόνια έχει απομειωθεί ως αξία στη διαφήμιση, αφού το βάρος όλων δίνονταν στο κόστος και μόνο στο κόστος. Τουλάχιστον στις περισσότερες των περιπτώσεων. Από την άλλη, η πληθώρα των data που πλέον έχει στη διάθεσή του το marketing, έχει οδηγήσει marketers και διαφημιστές στο να στραφούν στην επιστημονική μελέτη αυτών και μόνο.

Και κάπου εδώ «χάνεται η μπάλα», αφού στην προσπάθειά τους αυτή, αφήνουν το ρόλο της Ιδέας σε δεύτερο πλάνο. Ο Chuck Porter στηλίτευσε εύστοχα το πρόβλημα αυτό: «Σε έναν κόσμο κορεσμένο από διαφημιστικά μηνύματα είναι όλο και πιο δύσκολο για τα brands όχι μόνο να ξεχωρίσουν και να ακουστούν, αλλά και να διατηρήσουν «το κεφάλι έξω από το νερό». Κάποιοι λένε ότι το μέλλον του marketing βρίσκεται σε βάσεις δεδομένων. Εγώ πιστεύω ότι βρίσκεται στις καλές ιδέες, αν και ομολογώ πως δεν ξέρω ακριβώς ποιες είναι αυτές. Μια καλή ιστορία είναι το καλύτερο application» είπε μεταξύ άλλων, προκαλώντας προβληματισμούς. Συμπέρασμα: Μην περνάμε από το ένα άκρο στο άλλο. Μην βλέπουμε το δένδρο και χάνουμε το δάσος. Καλά τα data, αλλά η Ιδέα ήταν, είναι και θα είναι ο «βασιλιάς» στη διαφήμιση. Το είπε και ο Porter…