Marketing Week - Magnus Jakobsson, Executive Creative Director & Person, Akestam Holst: «Μην γίνεις άλλος ένας creative»

Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Advertising

Magnus Jakobsson, Executive Creative Director & Person, Akestam Holst: «Μην γίνεις άλλος ένας creative»

2 Ιουλίου 2019 | 13:13 Γράφει η Ευγενία  Κουτήφαρη Topics: Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Έχει κερδίσει όλα τα διαθέσιμα βραβεία και έχει προσφέρει διεθνή φήμη σε όλα τα agencies με τα οποία έχει συνεργαστεί. Συνέβαλλε στη δημιουργία, λανσάρισμα και δημιουργική κατεύθυνση του διάσημου project «Humanium Metal», το οποίο δημιούργησε νέα προϊόντα για brands που συμμετείχαν στο project, από το μέταλλο κατασχεθέντων όπλων.

    MW: Ποιος ήταν ο μεγαλύτερος φόβος σας στο ξεκίνημα της καριέρας σας;

Magnus Jakobsson: Ο φόβος μου ήταν ότι δεν θα ταιριάξω στη διαφημιστική κοινότητα. Αλλά όπως αποδείχθηκε, τότε στη Σουηδία, η βιομηχανία αποτελούνταν κυρίως από τεμπέληδες creatives που έβλεπαν τη δημιουργική υπεροχή ως lifestyle, κάποιου είδους «cool εικόνας» που τροφοδοτούσαν από τα χρήματα που έβγαζαν σε σύγκριση με τους φίλους τους με τις «κανονικές» δουλειές.

Το έντονο πάθος μου για τη δημιουργία εξαιρετικής διαφήμισης δεν είχε καμία σχέση με το να φοράω τα σωστά jeans στα σωστά parties. Χωρίς παρεξήγηση προς τους «cool» και όμορφους, αλλά το image δεν πρέπει ποτέ να συγχέεται με το ταλέντο. Έχοντας πει τα παραπάνω, να σημειώσω ότι φοράω γυαλιά ηλίου σε εσωτερικό χώρο ενώ γράφω όλα αυτά.

    Περιγράψτε μια στιγμή-σταθμό της καριέρας σας.

Η στιγμή που έκανε τη διαφορά σε αυτό που αποκαλείται «καριέρα» μου, ήταν όταν δούλευα στη Saatchi & Saatchi στη Στοκχόλμη και κέρδισα το pitch για ένα νέο συμπλήρωμα για μετά τη γυμναστική, το Gainomax. Πρόκειται για ένα προϊόν που προορίζεται για κατανάλωση μετά την προπόνηση, αντί μιας μπανάνας. Το concept που δημιουργήσαμε ήταν απλώς το «Οι μπανάνες είναι για τις μαϊμούδες» και πραγματικά είχε τρομερή επιτυχία στην αγορά. Η επιτυχία του Gainomax ήταν ένα γεγονός πέραν πάσης αμφιβολίας και το concept αυτό έγινε ένα από τα μακροβιότερα στη Σουηδία. Απλό, τρομερά αποτελεσματικό και χαζό ως προς το insight του, βλακωδώς τέλειο.

    Ποιο είναι το μάθημα που αποκομίσατε από το πιο αγαπημένο σας λάθος;

Η λίστα με τα λάθη είναι τόσο μεγάλη, πραγματικά. Αλλά πιστεύω ότι το να κάνεις λάθη είναι αυτό που χτίζει εμπειρία και τελειοποιεί τη μελλοντική δημιουργική δουλειά κάποιου, με πολλούς τρόπους. Η ελευθερία να αποτυγχάνεις είναι βασικό συστατικό κάθε μεγάλου agency. Η αποτυχία είναι ένας πολύ καλός τρόπος να μάθεις πώς να επιτύχεις. Αν δεν πάρεις ρίσκα, το κοινό σου ποτέ δεν θα σε αγαπήσει. Όπως με τα περισσότερα πράγματα στη ζωή, τα λάθη δεν είναι ποτέ το τέλος του κόσμου.

    Από πού αντλείτε την έμπνευσή σας;

Έχω ειλικρινές ενδιαφέρον για οτιδήποτε ξεχωρίζει από το status quo. Η «γενική παραξενιά» έλκει την προσοχή μου κάθε φορά. Αν δω ένα περιοδικό με θέμα την παραγωγή ρούχων, ας πούμε για αρουραίους, το αγοράζω αμέσως. Η μοναδική χώρα στον κόσμο που έχει να προσφέρει τα περισσότερα όσον φορά στην παραξενιά με έναν εξαιρετικό τρόπο, είναι η Ιαπωνία. Και φυσικά, αγαπώ αυτό το μέρος από τα βάθη της καρδιάς μου. Εάν δεν είχα οικογένεια εδώ στη Στοκχόλμη, θα μετακόμιζα εκεί και θα περιτριγυριζόμουν από την ατέλειωτη ομορφιά όλων όσων είναι αντίθετα του κανονικού και του βαρετού.

    Συμπληρώστε τη φράση: Αν θες να πας μπροστά στη διαφήμιση σήμερα, σε ικετεύω, ποτέ να μην…

Χρησιμοποιείς τη διαφήμιση ως την πηγή έμπνευσής σου. Να παρακολουθείς τι κάνουν άλλοι, αλλά ποτέ να μην το χρησιμοποιείς ως καύσιμο για σκέψη. Μην «σπας» απλά τον θόρυβο της διαφήμισης. Ποτέ να μην εντάσσεσαι σε αυτόν τον θόρυβο εξαρχής. Οι εξαιρετικές ιδέες καταστρέφουν το status quo. Είναι ενδιαφέρουσες και στην πραγματικότητα, όχι ως διαφήμιση.

    Εάν ήσασταν millennial και επιθυμούσατε να μπείτε στη διαφήμιση τώρα, θα…

Θα γινόμουν εξαιρετικός σε κάτι! Μπορεί να είναι το γράψιμο, το 3D animation, το filmmaking ή οτιδήποτε. Μην γίνεις άλλος ένας «creative» με ένα ζευγάρι πεντακάθαρα sneakers. Αυτό που θέλω να πω είναι: Μόνο οι καλύτεροι θα επιβιώσουν και θα μπορέσουν να απολαύσουν τη νέα εποχή της δημιουργικής διαφήμισης. Μια εποχή με καθαρό δημιουργικό ταλέντο στον πυρήνα της.

    «Επίσης, θα ήθελα να δηλώσω ότι…»

Μην «σπας» απλά τον θόρυβο της διαφήμισης. Ποτέ να μην εντάσσεσαι σε αυτόν τον θόρυβο εξαρχής.

QUESTIONS FOR THE WORLD’S MOST AWARDED CREATIVE DIRECTORS
To MarketingWeek παρουσιάζει κατ’ αποκλειστικότητα τη σειρά συνεντεύξεων «The World’s Most Awarded Creative Directors». Μερικοί από τους πλέον βραβευμένους Creative Directors της διεθνούς διαφημιστικής σκηνής, απαντούν σε συγκεκριμένες ερωτήσεις, σκιαγραφώντας μοναδικά insights για τη δημιουργικότητα, για τις πηγές απ’ όπου αντλούν έμπνευση, για τη «ζωή» ενός Creative Director. Μέσα από τις απαντήσεις τους, δίνουν την ιδιαίτερη ματιά τους για τον χώρο της επικοινωνίας σήμερα.
(C) 2018 Best World Publicity

FOCUS POINTS

- Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΝΑ ΑΠΟΤΥΓΧΑΝΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΚΟ ΣΥΣΤΑΤΙΚΟ ΚΑΘΕ ΜΕΓΑΛΟΥ AGENCY.
ΑΝ ΔΕΝ ΠΑΡΕΙΣ ΡΙΣΚΑ, ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΟΥ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΣΕ ΑΓΑΠΗΣΕΙ

- ΑΝ ΘΕΣ ΝΑ ΠΑΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ, ΠΟΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣ ΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΩΣ ΠΗΓΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ. ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣ ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΑΛΛΟΙ, ΑΛΛΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣ ΩΣ ΚΑΥΣΙΜΟ ΓΙΑ ΣΚΕΨΗ

Marketing Week (T. 1567)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778