Marketing Week - Η νέα κυβέρνηση και η διαφημιστική αγορά

Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Advertising

Η νέα κυβέρνηση και η διαφημιστική αγορά

26 Ιουνίου 2019 | 08:33 Γράφει το MarketingWeek   Online Team Topics: Θεσμικά

Με δεδομένο το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών και το γεγονός ότι οι μετεκλογικές δημοσκοπήσεις προβλέπουν επανάληψή του και στις εθνικές εκλογές που έχουν προκηρυχθεί, τίθεται πλέον το ερώτημα τι μπορεί να περιμένει η διαφημιστική αγορά από την επόμενη κυβέρνηση που θα έχει πιθανότατα ως κορμό τη Νέα Δημοκρατία του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Για να απαντήσουμε θα πρέπει να δούμε τα ουσιαστικότερα στοιχεία του προγράμματος της σημερινής αντιπολίτευσης που θα παραμείνουν ανεπηρέαστα ακόμα κι αν υπάρχει στην κυβέρνηση κάποιος μικρότερος κυβερνητικός εταίρος. Δηλαδή επί της ουσίας το ΚΙΝΑΛ της Φώφης Γεννηματά, με το οποίο είχε υπάρξει συνεργασία και την περίοδο 2012-2014. Το βασικό στοιχείο της οικονομικής πολιτικής του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι η μείωση των φόρων με προτεραιότητα στους φόρους επιχειρήσεων και μερισμάτων, που θα μειωθούν άμεσα.

Επίσης είναι σαφές ότι θα ακολουθήσει μια πολιτική φιλικότερη προς την επιχειρηματικότητα και θα μειώσει τη φορολογία σε συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών όπως οι ιδιοκτήτες ακινήτων (με την μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30% εντός διετίας για όλους) και οι ελεύθεροι επαγγελματίες (μείωση πρώτου φορολογικού συντελεστή από το 22% στο 9% για το μέρος του εισοδήματος μέχρι 10.000 ευρώ), αυξάνοντας έτσι το διαθέσιμο εισόδημα της μεσαίας τάξης.

Στα συγκεκριμένα μέτρα θα πρέπει να προστεθεί και μια βελτίωση της ψυχολογίας της αγοράς, που έχει ξεκινήσει ήδη και αντανακλάται με πολύ συγκεκριμένο τρόπο στις τιμές των ελληνικών ομολόγων που έχουν πέσει πολύ σημαντικά μετά την νίκη του Κυριάκου Μητσοτάκη στις ευρωεκλογές.

Πρακτικά, για τη διαφημιστική δαπάνη, αυτό σημαίνει ένα εκρηκτικό δεύτερο εξάμηνο του 2019, που θα τροφοδοτείται από πολλαπλές πηγές:

- Από την αναβολή διαφημιστικών προγραμμάτων λόγω των διπλών εκλογών, τα οποία θα υλοποιηθούν στο δεύτερο εξάμηνο.

- Από την βελτίωση των προσδοκιών, λόγω της πολύ μεγάλης μείωσης στους φόρους των επιχειρήσεων, που θα αλλάζουν τη διάθεσή τους να επενδύσουν μέσω της διαφήμισης στην αγορά τους.

- Από την αύξηση του πραγματικού εισοδήματος που καταναλώνεται, καθώς οι πολίτες με την προσδοκία των αναμενόμενων μειώσεων φόρων θα χρησιμοποιήσουν μεγαλύτερο μέρος του διαθεσίμου εισοδήματός τους για καταναλωτικές δαπάνες σε σχέση με αυτό που χρησιμοποιείται για αποταμίευση ή/και για αποπληρωμή χρεών (deleveraging).

- Από την μείωση των επιτοκίων δανεισμού επιχειρήσεων και νοικοκυριών, που είναι άμεση συνέπεια της μείωσης των επιτοκίων των κρατικών ομολόγων και του μικρότερου κινδύνου χώρας.

Αυτό είναι βέβαια το ένα σενάριο. Υπάρχει όπως πάντα και το άλλο σενάριο. Αν δηλαδή λόγω μειωμένης συμμετοχής ή/και λόγω κατάρρευσης των μετεκλογικών διαπραγματεύσεων, σε περίπτωση μη αυτοδυναμίας της Νέας Δημοκρατίας, οδηγηθούμε σε τρίτη εκλογική αναμέτρηση στις αρχές Αυγούστου με απλή αναλογική. Στην περίπτωση αυτή το μέλλον είναι άγνωστο μια που δεν προκύπτει για την ώρα πως θα διαταχθούν οι πολιτικές δυνάμεις και ποια κυβέρνηση θα προκύψει από μια τέτοια επιπλοκή.

Marketing Week (T. 1566)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778