διαφήμιση δεν είναι τέχνη, κατά τη γνώμη μου. Στην καλύτερη περίπτωση δημιουργεί ιδιοκατασκευάσματα καλλιτεχνημάτων, είναι ένα fast food της τέχνης.

Ενίοτε, όμως επηρεάζει την τέχνη, δίνει ερεθίσματα. Ο Σπίλμπεργκ έχει πει ότι άλλαξε τον τρόπο που μοντάρει τις ταινίες του επηρεασμένος από το μοντάζ των διαφημίσεων». Τάδε έφη Γιάννης Ευσταθιάδης, στη συνέντευξη που παραχώρησε στη Σοφία Μαυραντζά για την ειδική έκδοση του gr design, προς τιμήν των 50 χρόνων προσφοράς του στη διαφημιστική βιομηχανία.

Ο άνθρωπος που ανέδειξε την δημιουργικότητα στην ελληνική διαφήμιση και που αφήνει εδώ και 50 χρόνια, καθημερινά, το δικό του στίγμα στον κλάδο της Επικοινωνίας – και όχι μόνο – καταθέτει το απαύγασμα της πορείας του σε μια συνέντευξη εκ βαθέων, από αυτές που εύχεσαι να μην τελειώσουν ποτέ.

«Η διαφήμιση πρωτίστως γράφεται με ιδέες, όχι με λέξεις. Οι λέξεις ακολουθούν. Αλλά και τότε θέλουν σκληρή δουλειά και αναζήτηση» αναφέρει χαρακτηριστικά. Η συνέντευξη έχει δεκάδες σημεία που αξίζει να προσέξει κανείς, να προβληματιστεί, αλλά και να συνειδητοποιήσει το πόσο μεγάλο κεφάλαιο για την ελληνική διαφήμιση ήταν, είναι και θα είναι ο Γιάννης Ευσταθιάδης.

Απολαύστε μερικά ακόμα σημεία της: «Στις μέρες μας, η εικόνα δεν έχει πια εικαστικό ρόλο, αλλά παράγει συγκεκριμένες λεκτικές αλληλουχίες. Υποκαθιστά την “άλλη” γλώσσα και, εντέλει, τη συρρικνώνει. Ο μελλοντικός άνθρωπος θα επικοινωνεί με περιορισμένο λεξιλόγιο. Ίσως, στο μέλλον, καμιά εκατοστή αρχέτυπες λέξεις να είναι επαρκείς – δυστυχώς- για τα “προς το επικοινωνείν”».

Τι τον θλίβει σήμερα στα Μέσα; «Η συνεχής πτώση του Τύπου, ειδικά του ημερήσιου. Ο έντυπος λόγος είναι ο μόνος που διατηρεί ακόμα στιλιστική αρτιότητα (έχω κατά νου ορισμένα ονόματα). Δεν με ενδιαφέρει να έχω αστραπιαία ηλεκτρονική ενημέρωση για το γεγονός, με ενδιαφέρει ο σχολιασμός του γεγονότος».

Την κυκλοφορία της επετειακής έκδοσης του gr design, αφιερωμένης στον Γιάννη Ευσταθιάδη συνόδευσε ειδική εκδήλωση στο ασφυκτικά γεμάτο αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη, παρουσία του ιδίου. Ένα περιεκτικό αφιέρωμα στα 50+ χρόνια του Γιάννη Ευσταθιάδη στην ελληνική διαφήμιση, καθώς και αποσπάσματα από την συνέντευξη που παραχώρησε στο gr design μπορείτε να διαβάσετε στο σημερινό μας τεύχος.