Οι μεγαλύτερες προκλήσεις του marketing σήμερα είναι… να καταφέρουν οι μάρκες να τραβήξουν την προσοχή των καταναλωτών, για παραπάνω από 3’’. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με ένα τρόπο, προσφέροντας τους ουσιαστικές και ειλικρινείς «εμπειρίες». Δύσκολα θα επιβιώσει οποιαδήποτε μάρκα αν δεν έχει κάτι ουσιαστικό και αληθινό να πει και κυρίως να πράξει.

Αυτό που βλέπω ως τη μεγαλύτερη τάση στην επικοινωνία σήμερα είναι… η αμεσότητα! Ποτέ μέχρι τώρα δεν μπορούσες να μιλήσεις τόσο εύκολα (αν έχεις κάτι ουσιαστικό να πεις) και άμεσα (να βρεθείς την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο σημείο) στον καταναλωτή. Πόσο εύκολο είναι αυτό, είναι άλλη ερώτηση…

Μια δουλειά που ζήλεψα είναι… Το Dove Real Beauty. Τόσο μη διαφημιστική, τόσο αυθεντική, τόσο ουσιαστική, τόσο σχετική, τόσο δημιουργική…

Μια χαμένη ευκαιρία ήταν… να πεις είχα μια ιδέα αλλά δεν την προσπάθησα αρκετά και μετά να την δεις στην αγορά από κάποιον άλλο να πετυχαίνει! Οι επιτυχημένες επικοινωνίες καθώς και τα προϊόντα που άντεξαν στον χρόνο και ξεχώρισαν, ήταν αυτά που τόλμησαν και ρίσκαραν.

Οι δεξιότητες που θα πρέπει να έχει ο marketer του αύριο είναι… Simplicity on Thinking και προσαρμοστικότητα. Σε μια εποχή που ο ρυθμός των πληροφοριών που έχει ένας marketer για να κρίνει, να σχεδιάσει και να εκτελέσει ξεπερνά κάθε όριο, το να μπορεί να προσεγγίζει τα πράγματα απλά, με βάση τα διαφοροποιά και ουσιαστικά insights όπως και να έχει πρόθεση να κάνει τα πράγματα διαφορετικά, αποτελεί τον μοναδικό τρόπο για να νιώσει δημιουργικός και να εξελίξει την αγορά, αλλά και να εξελιχθεί ο ίδιος.

Εάν είχα το «μαγικό ραβδί του marketing» θα… ήθελα να μπορώ να δημιουργήσω customized προϊόντα, υπηρεσίες και επικοινωνίες. Σε τέτοιο βαθμό που θα απαντούσαν στις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών και θα καθιστούσαν την εκάστοτε εταιρεία «1000% customer centric». Να ακούσεις την ατάκα, «εμένα είχαν στον μυαλό τους όταν το έφτιαχναν»!

Το κείμενο υπογράφει η Λόλα Μπιλιμπίνη, Marketing Manager, Green Cola