Σε μια περίοδο κατά την οποία οι καταναλωτές «βάλλονται» από πληθώρα περιεχομένου, αποτελεί μεγάλη πρόκληση για ένα brand να δημιουργήσει επικοινωνία και διαφήμιση που ξεχωρίζει. Να παράξει περιεχόμενο με ιδιαίτερο ύφος και ταυτότητα και να παραμείνει πιστό σε αυτό. Και αδιαμφισβήτητα, η Fischer είναι ένα brand που το καταφέρνει.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το concept της νέας καμπάνιας, αλλά και σχετικά με τη γενικότερη διαδικασία παραγωγής επικοινωνιακού και διαφημιστικού περιεχομένου, μοιράζονται με το MW, ο Αλέξανδρος Μπαλτατζής, Marketing Manager International Premium Brands & Sponsorships, και η Ιωάννα Στρουμπή, Senior Brand Manager Fischer & International Premium Brands.

    MW: Πώς μπορεί ένα brand να συνεχίσει να αναπτύσσεται σε ένα segment που συρρικνώνεται;

Αλέξανδρος Μπαλτατζής: Το premium segment στην Ελλάδα βρίσκεται υπό πίεση εδώ και μια δεκαετία, ουσιαστικά από την αρχή της κρίσης, η οποία επέφερε σημαντικές αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες του Έλληνα. Συγκεκριμένα, ως αποτέλεσμα της κρίσης η κατηγορία της μπίρας άλλαξε ριζικά και ευνόησε μάρκες με τοπικό χαρακτήρα και προσιτή τιμή. Σε αυτό το ιδιαίτερα αφιλόξενο περιβάλλον για μάρκες με ευρωπαϊκό προφίλ και premium τιμή, η Fischer κατάφερε να αναπτύσσεται διαρκώς με συνεπή στρατηγική, η οποία αποτελείται από τρεις άξονες.

Ο πρώτος είναι η διαφοροποίηση της μάρκας μέσω της αισθητικής και της άψογης εκτέλεσης σε όλα τα σημεία επαφής με τον καταναλωτή (επικοινωνία, visibility στο σημείο πώλησης, συσκευασία, γεύση προϊόντος). Η διαφορετικότητα της Fischer είναι εκείνο το στοιχείο που διαχρονικά τη χαρακτηρίζει πιο έντονα από κάθε άλλο και το σημείο στο οποίο δεν επιτρέπουμε την παραμικρή έκπτωση. Ο δεύτερος άξονας αφορά στον εκδημοκρατισμό της μάρκας.

Η Fischer ήρθε πιο κοντά στον καταναλωτή μέσω της συνεπούς υποστήριξης, μιας ιδιαίτερα αγαπητής από το ελληνικό κοινό πλατφόρμας, του κινηματογράφου, των φεστιβάλ, της 7ης τέχνης γενικότερα. Ο τρίτος, εξίσου σημαντικός άξονας – αφορά στην υγιή ανάπτυξη της διαθεσιμότητάς της στα κύρια κανάλια ενδιαφέροντος, με αιχμή του δόρατος το κανάλι της διασκέδασης, στο οποίο η Fischer έχει χτίσει την ιδιαίτερη εικόνα της.

    Πόσο δύσκολο είναι να δημιουργείς περιεχόμενο που κάνει τη διαφορά στην επικοινωνία της κατηγορίας σου; Πώς προσαρμόζεις global production values σε μια local παραγωγή;

Αλέξανδρος Μπαλτατζής: Η δημιουργία μοναδικού και διαφοροποιημένου περιεχομένου είναι στον πυρήνα της στρατηγικής της Fischer. Είναι αυτονόητο ότι σε μια εποχή που η δημιουργία και κατανάλωση περιεχομένου έχουν αυξηθεί εκθετικά, το περιεχόμενο που παράγει κάθε μάρκα οφείλει να ξεχωρίζει από την ίδια την κατηγορία του, αλλά και από το σύνολο της διαφήμισης. Σε τελική ανάλυση, όλες οι μάρκες στοχεύουν σε ένα ανταποδοτικό μερίδιο προσοχής του καταναλωτή στην εποχή του μικρότερου attention span της ιστορίας.

Η καλύτερη αφετηρία για να παράξεις περιεχόμενο που κάνει τη διαφορά είναι πάντα η ίδια η μάρκα. Στη Fischer χρησιμοποιούμε ως βασικό φίλτρο δημιουργίας περιεχομένου, την προσωπικότητα και την ταυτότητά της, που χαρακτηρίζεται από αυτοπεποίθηση, υψηλή αισθητική, δημιουργικότητα, αλλά και εκλεπτυσμένο χαρακτήρα.

Ένα πρόσθετο στοιχείο έχει να κάνει με την παραγωγή περιεχομένου ανά πλατφόρμα, για το οποίο ξεχωρίζει η φετινή μας καμπάνια. Μόνο με fit to platform περιεχόμενο μπορεί μια μάρκα να επιτύχει το επιθυμητό δημιουργικό αποτέλεσμα, αλλά και να μεγιστοποιήσει την απόδοση της επένδυσής της στην επικοινωνία.

Τέλος, τα global production values στο σύνολο της επικοινωνίας της Fischer είναι ένα από τα μόνιμα ζητούμενα προς τη διαφημιστική μας, στο πλαίσιο της συνεπούς διατήρησης της μοναδικής ταυτότητας της μάρκας, η οποία έχει έναν έντονα κινηματογραφικά ρετρό χαρακτήρα «παλιάς Ευρώπης». Το γεγονός ότι όλες οι πρόσφατες καμπάνιες της Fischer μοιάζουν να έχουν παραχθεί στο εξωτερικό είναι το αποτέλεσμα της εξαιρετικής συνεργασίας της μάρκας με τη Sohosquare και τις εκάστοτε εταιρείες παραγωγής.

    Πώς το USP μιας μάρκας, στη συγκεκριμένη περίπτωση η γεύση, γίνεται η αφορμή για επικοινωνία;

Ιωάννα Στρουμπή: Δεν είναι τυχαίο ότι η Fischer εσωκλείεται σε «γυμνή» φιάλη. Η περίτεχνη, ανάγλυφη φιάλη της δεν έχει ετικέτα, γιατί ακριβώς «απογυμνώνεται» από τα εξωτερικά της χαρακτηριστικά γνωρίσματα και εστιάζει σε αυτό που την κάνει ξεχωριστή, τη μοναδική της γεύση. Διαθέτει την πιο ιδιαίτερη συσκευασία στην αγορά της μπίρας, έχοντας καθιερωθεί στα μάτια των καταναλωτών για τη μοναδική της εικόνα, που ξεκινά από το ίδιο το προϊόν.

Αυθεντική και γεμάτη αυτοπεποίθηση, με καταγωγή από την Αλσατία και με μακρόχρονη παράδοση ζυθοποίησης από το 1821, εστιάζει στην ουσία, σε αυτό που την ξεχωρίζει, την ιδιαίτερη γεύση της. «It’s About Taste». Αυτό είναι σε μία πρόταση το campaignable USP της Fischer. Το taste είναι στον πυρήνα της μάρκας και λειτουργεί ως πυξίδα σε οποιαδήποτε δημιουργική έκφανση του brand.

H λέξη Taste για την Fischer έχει διττό νόημα. Μεταφράζεται τόσο σε απολαυστική προϊοντική εμπειρία, καθώς είναι μια Premium Pilsener μπίρα με ιδιαίτερο αρωματικό προφίλ, αλλά παράλληλα μετουσιώνεται και σε tasteful choices, εκλεπτυσμένη αισθητική, που αποδεικνύεται από τις χορηγίες της σε διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου, αλλά και στην Jazz μουσική.

    Εξελίσσοντας το μήνυμα «It’s About Taste», η φετινή καμπάνια μας λέει «It’s About Your Taste». Ποια ακριβώς είναι η ιδέα πίσω από το μήνυμα αυτό;

Ιωάννα Στρουμπή: Η φετινή καμπάνια της Fischer είναι μια συμβολική και αλληγορική παρουσίαση του βομβαρδισμού lifestyle συμβουλών και υποδείξεων που δεχόμαστε και αντιμετωπίζουμε καθημερινά. Ζούμε σε μια χώρα που η κοινωνία μας επιβάλλει να συμπεριφερθούμε με έναν συγκεκριμένο τρόπο, ενώ παράλληλα κατακλυζόμαστε καθημερινά από τις τάσεις και τις συμβουλές των κάθε λογής «ειδικών».

Στη νέα τηλεοπτική διαφήμιση της Fischer μεταφερόμαστε σε μία παράσταση ενός μεγάλου θιάσου, o οποίος απαρτίζεται από διαφορετικά acts. Μέσα από διάφορες δράσεις και διακριτά σύμβολα-trends της εποχής, γίνεται αναφορά στις τάσεις της μόδας, της άθλησης, του binge watching και οτιδήποτε επίκαιρο προβάλλεται από τα Social Media. Ο πρωταγωνιστής καθ’ όλη τη διάρκεια του σποτ παρακολουθεί την εναλλαγή των σκηνών, που γεμάτες συμβολικές αναφορές, διεκδικούν την προσοχή και το ενδιαφέρον του.

Στο τέλος της ταινίας, η Fischer, με την ξεχωριστή της ταυτότητα και την ιδιαίτερη αισθητική της, έρχεται γεμάτη αυτοπεποίθηση να μας προτρέψει – διά στόματος του ήρωα της ταινίας – να απολαύσουμε τη ζωή όπως ακριβώς εμείς επιθυμούμε, γιατί «It’s About YOUR Taste». H Fischer, διατηρώντας στο πέρασμα του χρόνου τον πολύ ξεχωριστό και εκλεπτυσμένο χαρακτήρα της, δημιούργησε για άλλη μια φορά μία ταινία υψηλής αισθητικής.

Στόχος της είναι να μας υπενθυμίσει να απολαμβάνουμε τη ζωή με βάση τις δικές μας προσωπικές επιλογές, ανεπηρέαστοι από τις σειρήνες των lifestyle trends γύρω μας. Η λέξη taste αποκτά πλέον μια ακόμη ερμηνεία, αυτή των προσωπικών επιλογών.

«Γιατί σημασία έχει τι αρέσει σε εμάς. Και σε αυτό, δεν υπάρχει άλλη επιλογή».

«It’s Αbout Υour Τaste! And Τhis is not an option».