Οι μεγαλύτερες προκλήσεις του marketing σήμερα είναι… Ζούμε σε μία περίοδο κατά την οποία όλο το επιχειρηματικό πεδίο αλλάζει. Μετά από αρκετές δεκαετίες που το marketing χρησιμοποιούσε την «πεπατημένη» με παραδοσιακές πρακτικές και μέσα, παρουσιάζονται πολλές νέες «πρωτόγνωρες» επιλογές. Αυτό ωθεί τους marketers σε νέες αναζητήσεις. Η πρόκληση είναι να βρίσκεσαι πάντα κοντά στις εξελίξεις της αγοράς και των συνηθειών του κοινού. Πλέον τα πάντα εξελίσσονται με εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς, ανεξαρτήτως γεωγραφικών συνόρων χάρη στις δυνατότητες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες. Οι επιλογές στα digital μέσα είναι απεριόριστες και ραγδαία εναλλασσόμενες. Παρουσιάζονται formats που ναι μεν είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά αλλά μπορεί να είναι και τελείως εφήμερα, καθώς κάποιο νέο format συνήθως ακολουθεί για να τα αντικαταστήσει. Απαιτείται λοιπόν ευελιξία και σωστή αντίληψη των νέων πραγμάτων.

Αυτό που βλέπω ως τη μεγαλύτερη τάση στην επικοινωνία σήμερα είναι… Ο τρόπος που διεισδύει στη ζωή μας η χρήση των κινητών τηλεφώνων ως μέσα έκφρασης και συμμετοχής στα δρώμενα και πώς αυτό αλλάζει τις συνήθειες μας. Η διαφήμιση όπως την έχουμε συνηθίσει έχει πλέον αλλάξει. Έχουμε πλέον -κυριολεκτικά- στην παλάμη μας πάρα πολλές δυνατότητες το οποίο κάνει την προσπάθεια μεταφοράς μηνυμάτων εξαιρετικά δύσκολη και πολύπλευρη.

Μια δουλειά που ζήλεψα είναι… Οι δουλειές που πάντα θαυμάζω είναι αυτές που κερδίζουν το κοινό και τις εντυπώσεις χάρη στην «εύστοχη» αντιμετώπιση κάποιου consumer insight ακόμη και αν δεν υποστηρίζονται από μεγάλα budget.

Μια χαμένη ευκαιρία είναι… Κάθε φορά που «παρακούς» την αρχική σου αίσθηση και αναλώνεις χρόνο σε αναλύσεις πριν καταλήξεις τελικά σε αυτήν.

Οι δεξιότητες που θα πρέπει να έχει ο marketer του αύριο είναι… Γρήγορη αντίληψη, άμεση αντίδραση, τέλεια εκτέλεση.

Εάν είχα το «μαγικό ραβδί του marketing» θα… υπενθύμιζα σε όλους μας ότι ανεξαρτήτως των αλλαγών που συμβαίνουν γύρω μας, οι βασικές αρχές του marketing παραμένουν σταθερές. Αυτό που θα κάνει κάποιο brand να ξεχωρίσει σε βάθος χρόνου είναι πάνω από όλα η συνέπεια. Η συνέπεια στην υπόσχεση που δίνει στο κοινό του.

Το κείμενο υπογράφει ο Μάριος Κούρτογλου, Regional Marketing Manager Balkans, Froneri Hellas