Marketing Week - Προϊόντα περιποίησης μαλλιών: Tech-Powered φυσικότητα και 360 επικοινωνία

Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Προϊόντα περιποίησης μαλλιών: Tech-Powered φυσικότητα και 360 επικοινωνία

2 Ιουλίου 2019 | 11:58 Γράφει το MarketingWeek   Online Team Topics: Trends,Υγεία / Ομορφιά

Πληθώρα vegan λανσαρισμάτων, οικολογικές φόρμουλες και συσκευασίες, αλλά και νέες «αφίξεις» χαρακτηρίζουν την κατηγορία της περιποίησης μαλλιών, με τις μάρκες να φιλοδοξούν να δημιουργήσουν ένα τεχνολογικά προηγμένο hair salon για εξατομικευμένη περιποίηση, σε κάθε σπίτι.

Σε δυναμικό επαναπροσδιορισμό της κατηγορίας της περιποίησης μαλλιών προχωρούν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στους κόλπους της. Εμπλουτίζοντας τις ετικέτες τους με φυσικές δραστικές ουσίες με ευεργετικές δράσεις, αναβαθμίζουν το προϊοντικό τους χαρτοφυλάκιο, απαντώντας στις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές ανάγκες. Διαμορφώνοντας 360 επικοινωνιακές στρατηγικές, διοργανώνουν experiential δράσεις δημιουργώντας ένα brand positioning περιβαλλοντικής και κοινωνικής υπευθυνότητας.

ΜΕ ΣΥΣΤΑΤΙΚΟ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
Θέτοντας την καινοτομία στην υπηρεσία της φροντίδας των μαλλιών, οι εταιρείες haircare αξιοποιούν πρωτοποριακά συστατικά με μοναδικές ιδιότητες για τη δημιουργία αξιόπιστων και αποτελεσματικών συνθέσεων. Προς αυτή την κατεύθυνση, η νέα σειρά περιποίησης μαλλιών Hairchic από την Παπουτσάνης με εκχύλισμα από χαβιάρι αξιοποιεί τη μακρόχρονη τεχνογνωσία της εταιρείας στην κοσμετολογία και αποτελείται από 4 σαμπουάν και μία μαλακτική κρέμα.

Το χαβιάρι, γνωστό για τις αντιγηραντικές του ιδιότητες και τα Ω3 λιπαρά οξέα δρα ευεργετικά για τα μαλλιά, σε συνδυασμό με ειδικά μελετημένα ενισχυμένα συστατικά όπως υαλουρονικό οξύ, φυτική κερατίνη, nutri-amines και σύμπλεγμα Pirolamine, για λάμψη και δύναμη. Σε ισχυρή τάση εξελίσσεται και το νερό καρύδας. Πρόσφατα, το Le Petit Marseillais λάνσαρε τη σειρά «Ανάλαφρη Ενυδάτωση», με βασικά συστατικά το νερό καρύδας και τα άνθη πορτοκαλιάς.

Πλούσια σε νερό, η καρύδα είναι γνωστή για τις ενυδατικές της ιδιότητες, όπως και τα άνθη πορτοκαλιάς. Η ολοκληρωμένη σειρά περιποίησης μαλλιών αποτελείται από σαμπουάν, κρέμα μαλλιών, μάσκα μαλλιών 3 σε 1 και σπρέι αναζωογόνησης. Ακολουθώντας το ίδιο trend, Το Wash & Go παρουσίασε τη νέα σειρά περιποίησης μαλλιών Hydra Pure, με νερό καρύδας. Μετά τη σειρά Micellar Water, το Wash & Go εμπλουτίζει το portfolio του με τα Hydra Pure Shampoo with Coconut Water και Biphase Conditioner with Coconut Water.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ VEGAN ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Την ίδια στιγμή, τα hair care brands αναζητούν την απόλυτη φυσικότητα με φόρμουλες χωρίς ζωικά παράγωγα ή αμφιλεγόμενες χημικές ουσίες, επιστρατεύοντας την τεχνολογική καινοτομία για τη βέλτιστη αξιοποίηση των πρώτων υλών τους. Μειώνοντας περαιτέρω το οικολογικό τους αποτύπωμα, στρέφονται σε ανακυκλώσιμα υλικά για τις συσκευασίες τους και ενισχύουν τον κοινωνικό προσανατολισμό τους με υπεύθυνες πρακτικές.

Ευθυγραμμιζόμενη με αυτό το mindset, η Unilever λάνσαρε το νέο brand ομορφιάς Love Beauty and Planet, με cruelty free και vegan προϊόντα, με πιστοποίηση από τον οργανισμό PETA και την Ευρωπαϊκή Ένωση Χορτοφάγων. Όλα τα προϊόντα περιέχουν φυσικά συστατικά σε ποσοστό από 90% και πάνω και οργανικά ελαία, ενώ όλα τα μπουκάλια της σειράς είναι κατασκευασμένα από 100% ανακυκλώσιμα υλικά. Ακολουθώντας την ίδια φιλοσοφία, η Henkel εισήγαγε το Authentic Beauty Concept, ένα ολιστικό, vegan, premium brand, το οποίο έχει δημιουργηθεί σε συνεργασία με κομμωτές.

Το Authentic Beauty Concept περιλαμβάνει προϊόντα με αγνά συστατικά από προσεκτικά επιλεγμένες πηγές, χωρίς σιλικόνη, sulfates και parabens. Τα συστατικά ενεργοποιούνται με υπέρηχους και απόσταξη ατμού, έναν ήπιο τρόπο εκχύλισης που διατηρεί τα οφέλη τους. Το Authentic Beauty Concept υποστηρίζει επίσης το Sustainable Guar Initiative (SGI), ένα πρόγραμμα το οποίο ξεκίνησε η εταιρεία Solvay για να ενισχύσει το βιοτικό επίπεδο μικροκαλλιεργητών φασολιών ποικιλίας guar στην Ινδία και να προμηθεύσει με υπεύθυνο τρόπο το συστατικό Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride.

Παράλληλα, η Henkel παρουσίασε το Nature Box, την πρώτη της vegan σειρά περιποίησης μαλλιών, η οποία, για την εξαγωγή των φυσικών ελαίων που χρησιμοποιεί, αξιοποιεί την τεχνολογία cold press: μια μέθοδο εκχύλισης που απαιτεί χαμηλή κατανάλωση ενέργειας και ταυτόχρονα διατηρεί την υψηλή ποιότητα και τα θρεπτικά συστατικά των καρπών και των φρούτων.

360 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σε ένα τοπίο εντεινόμενου ανταγωνισμού, η επικοινωνία μετατρέπεται σε καθοριστική παράμετρο της εταιρικής στρατηγικής. Με αυτό το φόντο, τα brands προχωρούν σε ολοκληρωμένα marketing plans, με έμφαση σε instore ενέργειες, digital και τηλεόραση. Με στόχο την ανανέωση και αναγνωρισιμότητα σε πιο νεανικά κοινά, η Παπουτσάνης, για τη νέα σειρά Hairchic, υλοποιεί διευρυμένο πλάνο προβολής και προώθησης, με brand ambassador την ηθοποιό Δανάη Παππά. Το τηλεοπτικό σποτ, με την υπογραφή της Magnet, πλαισιώνεται από μία ολοκληρωμένη, 360° επικοινωνία, στην οποία εντάσσεται μια σειρά ενεργειών προβολής και προωθητικών δράσεων σε σημεία πώλησης. Στον «αέρα» βρίσκεται και η καμπάνια για το λανσάρισμα της σειράς Garnier Bio, σε συνεργασία με την Publicis.

ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΕ EXPERIENTIAL ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ
Ανοίγοντας νέους διαύλους άμεσης επικοινωνίας με το κοινό, οι μάρκες haircare διοργανώνουν διαδραστικά events, οι οποίες τις εδραιώνουν παράλληλα ως experts στην κατηγορία τους. Επιπλέον, παρέχουν τη δυνατότητα σύνδεσης με ένα εξειδικευμένο κοινό, όπως αυτό των επαγγελματιών, οι οποίοι λειτουργούν συχνά ως σημαντικοί πρεσβευτές τους. Υλοποιώντας συστηματικά experiential ενέργειες, η L’Oréal Professionnel διοργάνωσε τα Hair Fashion Workshops 2019, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μόνο για επαγγελματίες hairstylists.

Πιο συγκεκριμένα, πάνω από 250 επαγγελματίες κομμωτές έκαναν πρακτική εξάσκηση δουλεύοντας πάνω στις τελευταίες τάσεις της μόδας για τα μαλλιά, μαζί με τον International L’Oréal Professionnel Ambassador Bertram K. και τη νέα ελληνική ομάδα των 12 L’Oréal Professionnel Pro Artists. Οι συμμετέχοντες γνώρισαν τα νέα προϊόντα της μάρκας, καθώς και τα νέα trends, ενώ παρακολούθησαν, μεταξύ άλλων το Digital Lab, εκπαιδευτικό σεμινάριο πάνω στην ανάπτυξη της ψηφιακής εμπειρίας του καταναλωτή στο κομμωτήριο.

Από την πλευρά της, η Redken πραγματοποίησε το Redken Exchange Made in Greece 2019, ένα 3ήμερο, εκπαιδευτικό event, στο οποίο τρεις International Redken Artists μοιράστηκαν με έλληνες κομμωτές, τεχνικές και μυστικά της κομμωτικής τέχνης. Ο George Garcia από τις ΗΠΑ, ο Ludovic Beckers από το Βέλγιο και ο Δημήτρης Μάγγος από την Ελλάδα, παρουσίασαν κομμωτικές δημιουργίες. Επαγγελματίες κομμωτές από όλη την Ελλάδα και την Κύπρο, μέλη του Redken Tribe, παρακολούθησαν live τις τελευταίες τάσεις σε χρώμα, κούρεμα και styling μαλλιών, με σημείο αναφοράς τη Νέα Υόρκη.

HAIRCARE TRIVIA
1. Η υποκατηγορία του σαμπουάν κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά της περιποίησης μαλλιών και εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 30 δισ. δολάρια το 2023, ενισχυμένη από τα 24 δισ. δολάρια το 2016.
2. Ήδη μέσα στο τρέχον έτος, μόνο στις ΗΠΑ, τα έσοδα στην αγορά της περιποίησης μαλλιών έχουν φτάσει τα 12 εκατ. δολάρια.
3. Τη δεύτερη θέση σε επίπεδο εσόδων μετά τις ΗΠΑ κατέχει η Ιαπωνία, στην οποία, από την αρχή του 2019, η κατηγορία έχει φτάσει τα 7 εκατ. δολάρια.
4. Σύμφωνα με έρευνες, το 52% των καταναλωτών διεθνώς προτιμά φυσικά ή οργανικά σαμπουάν.

ΤΟ TWITTER ΚΥΡΙΑΡΧΕΙ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA
Το media monitoring για τους τελευταίους 12 μήνες (Ιούνιος 2018-Μάιος 2019) έδειξε ότι αναφορά σε προϊόντα περιποίησης μαλλιών στο internet δεν είναι και πολύ συχνή, καθώς για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, καταγράφηκαν περίπου 3.000 αναφορές. Πιο συγκεκριμένα, η αποδελτίωση διαδικτυακών αναφορών και δημοσιευμάτων, δίνει την πρώτη θέση στο Orzene (34%) και ακολουθούν τα: Pantene (23,5%), Le Petit Marseillais (15%), Head & Shoulders (14%), Syoss (9%) και Fructis (4,5%).

Οι περισσότερες αναφορές (62%) είναι tweets και το 21% των αναφορών αφορά δημοσιεύματα ειδησεογραφικών sites και blogs. Ακολουθούν τα Instagram (14,5%) και YouTube (2,5%) με αναφορές, που αφορούν κυρίως παρουσιάσεις προϊόντων. Ο όγκος των αναφορών είναι σχετικά σταθερός, με εξαίρεση έναν τηλεοπτικό διαγωνισμό, που έγινε τον Ιανουάριο για λογαριασμό του Orzene και εκτόξευσε τον αριθμό των αναφορών κατά 3.000%, σε σχέση με τον μέσο όρο του κάθε μήνα.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε για τα brands Orzene, Pantene, Le Petit Marseillais, Head & Shoulders, Syoss, Fructis σε ειδησεογραφικά sites, blogs, Twitter, YouTube, Instagram, forums, για το χρονικό διάστημα: 1/6/2018-31/5/2019. Όλα τα στοιχεία έχουν συγκεντρωθεί και αναλυθεί με το Monitor by Innews (http://innews.gr) για λογαριασμό του Marketing Week. Το Monitor είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα αποδελτίωσης, καταγραφής και αξιολόγησης δημοσιευμάτων, από έντυπα (εφημερίδες, περιοδικά), διαδίκτυο (ειδησεογραφικά sites, blogs, forums) και έλληνες χρήστες social media (Twitter, Instagram, YouTube).

NEW ENTRΥ
Στην κατηγορία των προϊόντων περιποίησης μαλλιών κάνει την είσοδό της η εταιρεία Παπουτσάνης, με την κυκλοφορία της νέας σειράς Hairchic. Η διάθεση των προϊόντων στη λιανική ξεκίνησε στις αρχές Νοεμβρίου, σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ και σημεία σε όλη την Ελλάδα. Η κυκλοφορία της αποτελεί μέρος της στρατηγικής της εταιρείας για τη διεύρυνση της γκάμας των επώνυμων προϊόντων της και την είσοδό της σε νέες προϊοντικές κατηγορίες, καθώς και της επιδίωξής της να προσεγγίσει το νεανικό καταναλωτικό κοινό.

Η Ντορέτα Δαρμάνη, Marketing Manager της Παπουτσάνης, δήλωσε σχετικά: «Η εταιρεία Παπουτσάνης έχει πάρει τη στρατηγική απόφαση να επενδύσει ουσιαστικά στην αγορά περιποίησης μαλλιών. Παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη αγορά κυριαρχείται από πολυεθνικές εταιρείες με μακρόχρονη παρουσία, η εταιρεία μας δημιούργησε ένα ελληνικό προϊόν εξαιρετικής ποιότητας. Σεβόμενη τις αξίες της εταιρείας Παπουτσάνης και τις απαιτήσεις της αγοράς, λάνσαρε υπερήφανα στην ελληνική αγορά τη σειρά Hairchic την οποία θα στηρίξει και θα αναπτύξει πολύ δυναμικά».

ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΤΗΤΑ ΟΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΑΣΕΙΣ
Τα 87 δισ. δολάρια εκτιμάται ότι θα φτάσει η αξία της παγκόσμιας αγοράς haircare μέχρι το 2023. Σύμφωνα με τη Statista, το τοπίο της κατηγορίας έχει μετασχηματιστεί ριζικά τα τελευταία χρόνια, με τους καταναλωτές να στρέφονται, φέτος περισσότερο από ποτέ, σε φυσικά, οργανικά και οικολογικά προϊόντα, αυξάνοντας τη ζήτηση για συνθέσεις χωρίς αλκοόλ, ήπιες και υποαλλεργικές, που δεν έχουν δοκιμαστεί σε ζώα.

Παράλληλα, με την ενίσχυση της τάσης για υγιή και νεανική εμφάνιση, σε άνοδο βρίσκονται τα προϊόντα που προτείνονται για την αύξηση του όγκου, της λάμψης και του μήκους. Ωστόσο, με τις καταναλωτικές ανάγκες να μεταβάλλονται διαρκώς, οι μάρκες προσανατολίζονται στη δημιουργία εξειδικευμένων λύσεων και εξατομικευμένων προτάσεων, με τα niche brands να κερδίζουν έδαφος.

Marketing Week (T. 1567)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778