Εντυπωσιακές οι τεχνολογίες που έχουν σήμερα στη διάθεσή τους agencies και brands.

Όχι μόνον για την ταχύτερη, πιο στοχευμένη και φθηνότερη διανομή περιεχομένου, αλλά και για την ίδια τη δημιουργία του. Επαυξημένη πραγματικότητα, τεχνολογίες φωνής, τεχνητή νοημοσύνη και πολλά ακόμη, ανοίγουν σήμερα νέους δρόμους όχι μόνον για τα «συστήματα» -όπως σχηματικά αποκαλεί πλατφόρμες, Μέσα και ad techs ο Steve Griffiths, Global Chief Digital Officer της DDB Worldwide-, αλλά και για τις ιδέες, για τις ιστορίες που τα brands αφηγούνται στους καταναλωτές τους.

Στο πρόσφατο συνέδριο Innovators’19, με τίτλο «Tech Enabled Creativity», η τεχνολογία είχε την τιμητική της. Διαφημιστές από όλο τον κόσμο έφεραν στις αποσκευές τους παραδείγματα με καμπάνιες βγαλμένες από το «μέλλον», εντυπωσιάζοντας τους ακροατές. Ποια είναι όμως η θέση του ανθρώπου μέσα σε όλα αυτά;

«Οι δημιουργικές εταιρείες είναι εταίροι ιδεών και πρέπει να συμμετέχουν στην εξίσωση», ανέφερε ο Steve Griffiths, μιλώντας για την ανάγκη συμμετοχής των creatives στην εφαρμογή νέων τεχνολογιών. Ο Κωνσταντίνος Καμάρας από την πλευρά της Atcom έκανε λόγο για «Authentic Intelligence», για καινοτομία που πρέπει να γίνεται από ανθρώπους για τους ανθρώπους.

Ακούσαμε επίσης τον Karl Wikström, Senior Strategist & Partner της Akestam Holst, μίας από τις πλέον πρωτοπόρες διαφημιστικές εταιρείες στον κόσμο, να εστιάζει στους ανθρώπους, στις ιδέες και στην έννοια του «καλού»: «Πείτε τη μεγαλύτερη ιστορία. Το μεγαλύτερο από όλα τα briefs, είναι οι στόχοι αειφορίας των Ηνωμένων Εθνών»… Ίσως βέβαια επειδή είναι από τη Σουηδία…

Και άλλοι επαγγελματίες όμως, από άλλες χώρες, κινήθηκαν σε ανάλογα μονοπάτια, κάνοντας πιο προφανή μια νέα τάση. Μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες απόλυτης «υστερίας» για κάθε καινούριο που όλο και πιο συχνά έφερνε στο προσκήνιο η τεχνολογία, ίσως έχει έρθει η ώρα για αξιοποίηση των τεχνολογιών αυτών με περισσότερο νηφάλιο τρόπο.

Δεν ήταν λίγοι αυτοί που υποστήριξαν ότι δεν χρειάζεται καν να γίνεται προσπάθεια υιοθέτησης μια τεχνολογίας, εάν αυτή δεν εξυπηρετεί μια συγκεκριμένη ιδέα. Πηγαίνοντας ένα βήμα ακόμη πιο πέρα, ο Geoffrey Hantson, Chief Creative Officer της διαφημιστικής εταιρείας Happiness, υποστήριξε ότι η τεχνολογία πρέπει να βρίσκει τον τρόπο να υλοποιεί τις τρελές ιδέες των δημιουργικών. Όχι το αντίστροφο…

Στο σχετικό αφιέρωμα γύρω από το διαφορετικό αυτό συνέδριο, μπορείτε να βρείτε αναφορές σε πρωτοποριακά case studies, κυριολεκτικά «βγαλμένα από το μέλλον». Είναι απλά οι αφορμές για περισσότερο ψάξιμο. Πέρα όμως από όλα αυτά τα συναρπαστικά, αξίζει να σταθεί κανείς και στο δεύτερο επίπεδο που ήρθε στην επιφάνεια: Το τέλος της «δικτατορίας» της τεχνολογίας στη δημιουργική βιομηχανία…