Τον λόγο στα εργαστήρια R&D δίνουν τα brands προσωπικής περιποίησης, ακολουθώντας την τάση της φυσικότητας με «free from» συνθέσεις, ενώ αναβαθμίζουν την επικοινωνία τους με διαδραστικές ενέργειες, σε συνεργασία με δημοφιλή ονόματα.

Επιστροφή στην ανάπτυξη γνωρίζει η κατηγορία της προσωπικής περιποίησης, με τις περισσότερες υποκατηγορίες της να κινούνται ανοδικά, μετά από μια μακρά περίοδο διαρκών προκλήσεων. Η «μάχη» των προωθητικών ενεργειών καλά κρατεί, με τους καταναλωτές να προτιμούν σταθερά οικονομικές συσκευασίες και προϊόντα σε προσφορά, χωρίς ωστόσο να φαίνονται διατεθειμένοι να συμβιβαστούν σε επίπεδο ποιότητας.

Η χρήση φυτικών πρώτων υλών και η απομάκρυνση επιβλαβών χημικών από τις συνθέσεις ευθυγραμμίζονται με τη φιλοσοφία της ευεξίας που αποκτά όλο και περισσότερους οπαδούς, ενώ οι συνεργασίες με δημοφιλείς προσωπικότητες φέρνουν τα brands σε κάθε κανάλι, ανοίγοντας νέους τρόπους αλληλεπίδρασης με το κοινό.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΕ «ΠΡΑΣΙΝΟΥΣ» ΤΡΟΧΟΥΣ
Περίοπτη θέση στις ετικέτες των νέων λανσαρισμάτων έχουν κατακτήσει τα φυτικά συστατικά, με τα chemical-free claims να κυριαρχούν στο brand positioning. Όπως δείχνουν τα στοιχεία της Euromonitor International για την Ελλάδα, η τάση στην κατηγορία με τη μεγαλύτερη δυναμική είναι αυτή της φυσικότητας, με το καταναλωτικό κοινό, πιο ενημερωμένο από ποτέ, να επιλέγει με «πράσινα» κριτήρια και άξονα την ασφάλεια για τον οργανισμό και το οικοσύστημα.

Η τάση αυτή εγγράφεται σε ένα παγκόσμιο περιβάλλον ευαισθητοποίησης σε ζητήματα αειφορίας, περιβαλλοντικής υπευθυνότητας και προσωπικής ευεξίας, προσανατολίζοντας ανάλογα τον στρατηγικό σχεδιασμό των εταιρειών. Όπως εξηγεί η Τίνα Σκυλλάκου, Brand Manager Body & Oral Care της Henkel, «η μεγαλύτερη παγκόσμια τάση που επικρατεί τα τελευταία χρόνια είναι η φύση και η πράσινη φιλοσοφία» και προσθέτει: «Ένας από τους βασικούς πυλώνες στρατηγικής της Henkel είναι η αειφόρος ανάπτυξη και η δημιουργία αξίας για τους πελάτες της και τους καταναλωτές της, καθώς και για τους ανθρώπους της, αλλά και για την ευρύτερη κοινωνία και τις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιείται.

Πάνω σε αυτό τον άξονα είναι βασισμένη και η στρατηγική των προϊόντων μας. Ενσωματώνουμε περιβαλλοντικά και κοινωνικά κριτήρια στη διαδικασία σχεδιασμού των καινοτομιών μας, έτσι ώστε κάθε νέο προϊόν ή σύνθεση που λανσάρουμε να συμβάλλει στη βιωσιμότητα». Προς αυτή την κατεύθυνση, το Fa λάνσαρε το 2019 την σειρά Brazilian Vibes, την πρώτη σειρά Fa με 100% φυσικά εκχυλίσματα, free from parabens και mineral oils.

Οι νέες συνθέσεις των προϊόντων Fa δεν περιέχουν μικροπλαστικά τα οποία μολύνουν το περιβάλλον και διαθέτουν πιστοποίηση «Vegan» από τον ΜΚΟ Vegan Society. Στην ίδια λογική, η Barnangen λάνσαρε τη σειρά περιποίησης σώματος Barnangen Oil Intense, με έλαια από άγριο τριαντάφυλλο και cold cream, η οποία περιλαμβάνει vegan προϊόντα, χωρίς σιλικόνη και parabens.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ
Επανορίζοντας την κατηγορία της προσωπικής φροντίδας, οι εταιρείες επενδύουν στρατηγικά στην τεχνολογική καινοτομία, δημιουργώντας φόρμουλες με προηγμένες τεχνικές και πρωτοποριακά συστατικά. Αξιοποιώντας την επιστημονική έρευνα, η εταιρεία Κορρές παρουσίασε τη σειρά καλλυντικών Ελληνικό Γιαούρτι, η οποία συνδυάζει το γιαούρτι με την τεχνολογία των πρεβιοτικών και προβιοτικών και επιπλέον ισχυρούς ενυδατικούς παράγοντες.

Η Κορρές υπήρξε η πρώτη μάρκα παγκοσμίως που ενσωμάτωσε το γιαούρτι σε καλλυντική φόρμουλα, το Yoghurt Cooling Gel το 2003, μεταφέροντας την ισχυρή ενυδατική δράση του σε ένα προϊόν που έχει καταστεί best-seller της μάρκας. Το Ελληνικό Γιαούρτι με προβιοτικά κυκλοφορεί σε κρέμα-gel ημέρας, σε κρέμα ματιών και επανορθωτική κρέμα νύχτας.

Στον άξονα της τεχνολογίας και η ανάπτυξη της νέας σειράς αποσμητικών Fa Pink Passion, με άρωμα ροζ τριαντάφυλλου, που κυκλοφορεί σε Roll-On και Spray. Το Fa Deodorant Roll-on Pink Passion, είναι αντιιδρωτικό αποσμητικό με τεχνολογία αρωμάτων η οποία ενεργοποιείται με την κίνηση και την υγρασία, ενώ το Fa Deodorant Spray Pink Passion, με σύμπλεγμα ενεργών συστατικών, δρα άμεσα κατά των βακτηρίων που προκαλούν οσμές.

ΣΕ ΑΝΟΔΟ ΤΟ ΑΝΔΡΙΚΟ SEGMENT
Μετά από χρόνια αλλεπάλληλων μειώσεων, η κατηγορία της ανδρικής περιποίησης έδωσε σημάδια ανάπτυξης το 2018. Όπως προκύπτει από μελέτη της Euromonitor International για την Ελλάδα, η σταδιακή ανάκαμψη της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, αλλά και το εκκολαπτόμενο ενδιαφέρον προς τα προϊόντα φροντίδας για άνδρες, τροφοδοτούμενο από πολλαπλά λανσαρίσματα και ισχυρή επικοινωνιακή παρουσία, δημιουργούν θετικές προϋποθέσεις που εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν και την επόμενη τριετία.

Παρά τις τάσεις της μόδας που ευνοούν τα γένια, αλλά και την αυξανόμενη δημοφιλία των ηλεκτρικών μηχανών ξυρίσματος, που έπληξαν σημαντικά την αγορά του ξυρίσματος, η κατηγορία διευρύνθηκε σε αξία το 2018 και υπολογίζεται ότι θα παραμείνει σε θετική τροχιά και το επόμενο διάστημα. Ανάμεσα στα ανδρικά λανσαρίσματα που ξεχώρισαν, είναι αυτά του STR8, με νέο άρωμα, νέες συσκευασίες και τη νέα λευκή σειρά Performance, με φιλικά προς το δέρμα αποσμητικά και shower gels, σε 4 διαφορετικά αρώματα.

Η ΕΝΥΔΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ
«Οι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους, με την ενυδάτωση να αποτελεί Νο1 ανάγκη. Στην πλειοψηφία τους οι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα με ήπια και περιποιητικά οφέλη που προσφέρουν χαλάρωση και αναζωογόνηση». Αυτό υποστηρίζει η Τίνα Σκυλλάκου, θέση που φαίνεται πως επιβεβαιώνεται από την πληθώρα των λανσαρισμάτων, σε αυτό το πεδίο.

Εκτός από τη σειρά Brazilian Vibes, το Fa από τον Σεπτέμβριο του 2018 επαναλανσάρει όλα τα προϊόντα περιποίησης σώματος με νέες, πιο περιποιητικές και ήπιες φόρμουλες για ενυδάτωση, καθώς και αρώματα που διαρκούν περισσότερο. Την ανάγκη της ενυδάτωσης έρχεται να καλύψει και η Erre Due, με μια σειρά περιποίησης σώματος με το συστατικό Hydroviton Plus.

Πρόκειται για ένα ενεργό σύμπλεγμα με υαλουρονικό οξύ που αποκαθιστά την ικανότητα διατήρησης της υγρασίας από την επιδερμίδα και την προστατεύει από την αφυδάτωση, ενώ διατίθεται σε διαφορετικά αρώματα. Από την πλευρά της, η Unilever εμπλούτισε την οικογένεια Vaseline με το Vaseline Cocoa Butter Healing Jelly, με διακριτική ευωδιά cocoa butter, που συγκρατεί την υγρασία στην επιδερμίδα και επιδιορθώνει την ξηρότητα σε τραχιές ζώνες του σώματος.


ΣΥΝΘΕΤΑ MEDIA BLENDS
Την επαφή και την αλληλεπίδραση με το καταναλωτικό κοινό τοποθετούν στη βάση του επικοινωνιακού σχεδιασμού τους οι εταιρείες προσωπικής περιποίησης, αξιοποιώντας κάθε κανάλι για την εδραίωση σχέσεων εμπιστοσύνης. Την ανάγκη ενός πολυδιάστατου marketing mix που να ευθυγραμμίζεται το positioning του brand τονίζει η Τίνα Σκυλλάκου μιλώντας για το Fa: «Ως brand συνυφασμένο με την περιπέτεια και τις ταξιδιωτικές εμπειρίες έχει έντονη παρουσία στον κόσμο του digital και των social media, προσκαλώντας τους καταναλωτές να ταξιδέψουν με τις αισθήσεις τους στα πιο εξωτικά και μαγευτικά μέρη.

Ταυτόχρονα, με τη μεγάλη απήχηση που έχει στους λάτρεις της θάλασσας και των θαλάσσιων σπορ, δεν θα μπορούσε να μην έχει outdoor επικοινωνία στις πιο πολυσύχναστες και αγαπημένες παραλίες του αθηναϊκού νεανικού κοινού όπως το Mojito Bay και η πλαζ Βουλιαγμένης». Ένα «πολυπαραγοντικό» πλάνο επικοινωνίας έθεσε σε εφαρμογή και το STR8 με brand ambassador τον Γιάννη Αντετοκούνμπο.

Η νέα καμπάνια «Go For Great» λανσαρίστηκε με ένα ατμοσφαιρικό τηλεοπτικό σε δημοφιλείς ανδρικές εκπομπές πανελλαδικών καναλιών με απήχηση στο νεανικό κοινό, αλλά και παρουσία σε αθλητικές διοργανώσεις της συνδρομητικής TV, πλαισιωμένο από έντονη digital και social media παρουσία, αλλά και below the line ενέργειες και χορηγίες σε urban lifestyle events.

ΔΙΑΔΡΑΣΗ ΜΕ CELEBRITY «TOUCH»
Στοχεύοντας στην υλοποίηση επικοινωνιακών ενεργειών με έμφαση στην αλληλεπίδραση, τα brands προσωπικής περιποίησης επιστρατεύουν διάσημα ονόματα, σε ευφάνταστα projects που αξιοποιούν πολλαπλά touchpoints. Social media, τηλεοπτικά, αλλά και συμμετοχή σε events που προσελκύουν το target group τους, αποτελούν τα βασικότερα οχήματα επικοινωνίας, τοποθετώντας δημοφιλείς πρωταγωνιστές σε νέους ρόλους.

Social καμπάνια με τη συμμετοχή influencers δημιούργησε η Nivea, με την υπογραφή της Wunderman. Το #GiaTiMamaMou, έδωσε βήμα στην κόρη να μιλήσει για τη μητέρα της με τη συμμετοχή των Νάνσυ Ζαμπέτογλου, Εβελίνας Νικόλιζα και Άννας Πρέλεβιτς. Προσωπικότητες του αθλητικού, αυτή τη φορά, χώρου πρωταγωνιστούν στην καμπάνια του Noxzema, για τη νέα σειρά αποσμητικών Noxzema Invisible.

Πρόκειται για μέλη της Κολυμβητικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, την οποία χορηγεί η μάρκα τα τελευταία χρόνια. H Κέλλυ Αραούζου, πρωταθλήτρια ανοικτής θαλάσσης και ο Γιάννης Φουντούλης, παγκόσμιος πρωταθλητής εθνικής ομάδας πόλο, σε μία σειρά δυναμικών φωτογραφιών και ενός TV spot, δείχνουν τα σημάδια που αφήνει η καθημερινή προπόνηση επικοινωνώντας ότι τα Noxzema Invisible προστατεύουν τα ρούχα από λευκά και κίτρινα σημάδια.

Αντίστοιχο ήταν και το concept του Act by Noxzema στο MadWalk 2019 by Serkova Crystal Pure, από την Εβελίνα Παπούλια και την κόρη της Αφροδίτη Λιάντου, όπου η τελευταία ερμήνευσε το τραγούδι της «How it goes». Το act έδειξε ότι θα πρέπει να αγκαλιάζουμε όλα τα σημάδια στο σώμα μας που μας κάνουν περήφανους, ενώ για τα υπόλοιπα φροντίζει η σειρά Invisible.

ΕΝΤΟΝΗ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΗ ΔΡΑΣΗ
Αξιοσημείωτη είναι η δραστηριοποίηση της αγοράς στους πυλώνες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, με τις εταιρείες να υποστηρίζουν ενεργά το έργο φορέων και οργανισμών που βρίσκονται στο πλευρό ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.

Ανάμεσα σε τέτοιου είδους ενέργειες ήταν αυτή του Τομέα Καλλυντικών της Henkel Hellas, που σε συνεργασία με τα Hondos Center και την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Φαιναρέτη» υλοποίησε εκστρατεία ενημέρωσης για την προαγωγή της υγείας της εγκύου, της νέας μητέρας, του νεογνού/βρέφους και της ευρύτερης οικογένειας, ενισχύοντας την Τηλεφωνική Γραμμή Υποστήριξης της Ψυχικής Υγείας της Εγκύου & της Νέας Μητέρας.

Επίσης, ο Τομέας Καλλυντικών της Henkel Hellas σε συνεργασία με τον Μασούτη πραγματοποίησε εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη προς τιμήν των παιδιών που στηρίζουν τα Παιδικά Χωριά SOS και αποφοιτούν από το Λύκειο, στο πλαίσιο του προγράμματος των Παιδικών Χωριών SOS «Μαζί Κτίζουμε το Αύριο» που ήδη μετρά 6 χρόνια.

Από την πλευρά του, ο όμιλος Σαράντη πραγματοποίησε event για την έναρξη της ενέργειας Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης με τα Hondos Center, που στόχο είχε τη στήριξη του Ξενώνα Φοίβη, με αφορμή την Ημέρα της Γυναίκας και τη συμμετοχή της Brand Ambassador του Orzene, Ευαγγελίας Αραβανή. Η ενέργεια πλαισιώθηκε από τις γυναικείες μάρκες του ομίλου, Wella, Noxzema, Bioten και Orzene.

ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΑΦΡΟΛΟΥΤΡΑ-ΑΦΡΟΝΤΟΥΣ
Θετικά πρόσημα συνοδεύουν τις περισσότερες υποκατηγορίες στην αγορά της προσωπικής περιποίησης. Σύμφωνα με έρευνα της Euromonitor International για την Ελλάδα, αφρόλουτρα και αφροντούς ενισχύθηκαν το 2018, χάρη στην πληθώρα λανσαρισμάτων, την έμφαση στις συσκευασίες με αντλία, αλλά και την έντονη διαφημιστική προβολή. Η ανάπτυξη με όρους όγκου αναμένεται να συνεχιστεί για την επόμενη τριετία, ωστόσο οι συνεχιζόμενες προωθητικές δράσεις και η απήχηση των οικονομικών συσκευασιών θα συνεχίσουν να ασκούν πιέσεις στις τιμές και στην αξία των πωλήσεων.

FOCUS POINTS
– Ενισχύονται οι περισσότερες υποκατηγορίες στην αγορά προσωπικές περιποίησης, αν και η «μάχη» των προσφορών «συμπιέζει» την αξία των πωλήσεων

– Η φυσικότητα και τα chemical-free claims κυριαρχούν στο brand positioning

– Το καταναλωτικό κοινό, πιο ενημερωμένο από ποτέ, επιλέγει με «πράσινα» κριτήρια και άξονα την ασφάλεια για τον οργανισμό και το οικοσύστημα

– Οι εταιρείες της κατηγορίας επενδύουν στρατηγικά στην τεχνολογική καινοτομία, δημιουργώντας φόρμουλες με προηγμένες τεχνικές και πρωτοποριακά συστατικά

– Μετά από χρόνια αλλεπάλληλων μειώσεων, η κατηγορία της ανδρικής περιποίησης έδωσε σημάδια ανάπτυξης πέρυσι που αναμένεται να συνεχιστεί

– Η ενυδάτωση αποτελεί Νο1 ανάγκη για τους καταναλωτές που αναζητούν ήπια προϊόντα για χαλάρωση
και αναζωογόνηση

– Η αλληλεπίδραση τοποθετείται στη βάση του επικοινωνιακού σχεδιασμού, αξιοποιώντας κάθε κανάλι για την εδραίωση σχέσεων εμπιστοσύνης

– Τα brands επιστρατεύουν διάσημα ονόματα, σε ευφάνταστα projects και πολλαπλά touchpoint