«Οι μασκότ δεν είναι απλά διασκεδαστικές. Είναι και αποτελεσματικές για την επιχείρηση», υπογράμμισε ο Tom Ewing, Head of Marketing της System1 Group, της εταιρείας διεθνών ερευνών marketing που εξέτασε την αποτελεσματικότητα της χρήσης μασκότ στη διαφήμιση.

Η μελέτη, η οποία αξιοποίησε δεδομένα της περιόδου 2017-18 από το βρετανικό Institute of Practitioners in Advertising, κατέληξε στο ότι οι καμπάνιες που χρησιμοποιούν μασκότ έχουν 37% περισσότερες πιθανότητες να επιτύχουν αύξηση του μεριδίου αγοράς.

Οι εκστρατείες αυτές είναι επίσης κατά 27% πιθανότερο να ενισχύσουν τις ωφέλειες για τον πελάτη και κατά 30% πιθανότερο να συμβάλλουν στην αύξηση των κερδών, ενώ τα brands που αξιοποιούν «αξιομνημόνευτους χαρακτήρες» είναι κατά 50% πιο πιθανό να επιτύχουν σύνδεση με τους καταναλωτές. Παρά ταύτα, οι μασκότ φαίνεται να είναι είδος προς εξαφάνιση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της System1 η χρήση των μασκότ σε συμμετοχές στα IPA Effectiveness Awards μειώθηκε από το 41% το 1992 σε μόλις 12% το 2018, ενώ στις ΗΠΑ, μόνο το 4% των διαφημίσεων συμπεριέλαβαν μασκότ το 2018.
(Πηγή: AdWeek)