Τις ευκαιρίες και προκλήσεις για τις αλυσίδες καταστημάτων και για τη βιομηχανία των προϊόντων ομορφιάς αναδεικνύει νέα μελέτη της Nielsen ανάμεσα σε 1.500 γυναίκες ηλικίας άνω των 16 ετών στην Ελλάδα.

Ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας είναι ότι παρά τη δυναμική που καταγράφεται στο online κανάλι (2 στις 3 το έχουν επισκεφθεί για να πραγματοποιήσουν αγορά προϊόντος προσωπικής περιποίησης, καλλυντικά ή αρώματα), το φυσικό κατάστημα διατηρεί τη δύναμή του και φαίνεται ότι οι ευκαιρίες μέσα στο κατάστημα επαναπροσδιορίζονται και διευρύνονται, καθώς οι σημερινές αγοράστριες επιθυμούν μεγάλη ποικιλία, αναζητούν την εμπειρία στο κατάστημα και επιδιώκουν να λάβουν συμβουλές και επίδειξη των προϊόντων.

Τα καταστήματα καλλυντικών με πολλές μάρκες, καθώς και τα σούπερ μάρκετ είναι τα κύρια κανάλια αγοράς των προϊόντων προσωπικής περιποίησης, καλλυντικών και αρωμάτων, με το online κανάλι (διαδικτυακά φαρμακεία/καταστήματα) να παρουσιάζει δυναμική σε συγκεκριμένες κατηγορίες. Οι προσφορές δεν αποτελούν κυρίαρχο κριτήριο επιλογής αγοράς. Συνολικά, οι μισές αγοράστριες δηλώνουν ότι θα αγοράσουν προϊόντα σε προσφορά μόνο όταν αυτά είναι της μάρκας που αγοράζουν συνήθως.

Επιπλέον, η έρευνα ανέδειξε πέντε διακριτές τυπολογίες αγοραστριών ανάμεσα στο γυναικείο πληθυσμό της Ελλάδας, όπου οι κατασκευαστές και οι αλυσίδες καταστημάτων μπορούν να χρησιμοποιήσουν και να σχεδιάσουν τις marketing ενέργειες τους ανάλογα με το ποια τυπολογία θέλουν να στοχεύσουν. Μέσα από την ανάλυση προκύπτει ότι περισσότερες από 1 στις 4 γυναίκες αναζητούν την αγοραστική εμπειρία στο πλαίσιο συμβουλευτικής υποστήριξης από επαγγελματίες και ειδικούς, καθώς και την εφαρμογή του προϊόντος στο δέρμα πριν το αγοράσουν.