Τις ανάγκες συγκεκριμένων ομάδων καταναλωτών θέτουν στο επίκεντρο οι εταιρείες αντηλιακής φροντίδας, δίνοντας προτεραιότητα στη διάσταση της αξιοπιστίας και της βιωσιμότητας σε συνθέσεις και συσκευασίες. Ευαισθητοποίηση και ενημέρωση κυριαρχούν στην επικοινωνία.

Ηλιόλουστο» διαφαίνεται το τοπίο της αγοράς αντηλιακών προϊόντων, με την καινοτομία να συνιστά βασικό κινητήρα της ανάπτυξης. Τοποθετώντας στην κορυφή των προτεραιοτήτων την ασφάλεια, τόσο για τον ανθρώπινο οργανισμό όσο και για το περιβάλλον, τα εργαστήρια R&D των sun care brands δημιουργούν φόρμουλες χωρίς επιβλαβή χημικά, οι οποίες ωστόσο διαθέτουν πολλαπλές ιδιότητες και λειτουργίες.

Καταναλωτικές ομάδες με αυξημένες ανάγκες προστασίας, όπως τα παιδιά και τα άτομα με ευαίσθητο δέρμα, καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό τη διαμόρφωση του προϊοντικού portfolio, ενώ το επικοινωνιακό σκηνικό «στήνεται» με δράσεις ενημέρωσης και πρωτοβουλίες που ευθυγραμμίζονται με το σύγχρονο, δραστήριο lifestyle.

ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΣΕ ΟΓΚΟ ΚΑΙ ΑΞΙΑ
Διψήφια ποσοστά ανάπτυξης καταγράφει η ελληνική αγορά αντηλιακών προϊόντων, εγγραφόμενη σε ένα ευνοϊκό διεθνές περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από συνεχή διεύρυνση. Σύμφωνα με στοιχεία της Statista, η κατηγορία άγγιξε τα 11, 65 δισ. δολάρια σε παγκόσμιο επίπεδο το 2018, ενώ αναμένεται να φτάσει τα 17 δισ. μέχρι το 2024.

Εντός συνόρων, τα τελευταία στοιχεία με κλείσιμο Μαρτίου 2019 δείχνουν άνοδο, σε όγκο και σε αξία. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive της IRI, η αξία των πωλήσεων ενισχύεται κατά 36,9% και ο όγκος κατά 22,5%.

ΠΟΛΥΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ
Cross-category πλεονεκτήματα ενσωματώνουν στις συνθέσεις τους οι μάρκες αντηλιακής προστασίας, ενισχύοντας τις φόρμουλες με πρωτοποριακά συστατικά με αντιγηραντικές και αναζωογονητικές ιδιότητες. Την ίδια στιγμή, υιοθετώντας τη φιλοσοφία περιβαλλοντικής υπευθυνότητας που γνωρίζει πλέον ευρεία διάχυση, απομακρύνουν συστατικά επιβλαβή για τον άνθρωπο και το οικοσύστημα.

Όπως εξηγεί ο Πέτρος Φρυδάς, Brand Manager – Sun/Lip/Baby/Exports της Beiersdorf Hellas, «οι καταναλωτές του σήμερα επιζητούν να καλύψουν ταυτόχρονα πολλές ανάγκες και αυτή την απαίτηση έχουν και από το αντηλιακό τους. Η αντηλιακή προστασία είναι γι’ αυτούς δεδομένη και η πολυλειτουργικότητα των αντηλιακών τους πλέον απαίτηση. Παράλληλα όμως, οι καταναλωτές αρχίζουν να αντιλαμβάνονται και τη σημασία της βιωσιμότητας, περιμένοντας από τις εταιρείες και τα προϊόντα που καταναλώνουν να είναι όχι μόνο απολύτως ασφαλή για τους ίδιους, αλλά και να μην επιδρούν αρνητικά στο φυσικό περιβάλλον».

Προς αυτή την κατεύθυνση, η Nivea Sun ανέπτυξε συνθέσεις ειδικές για μη ανεκτικές στον ήλιο επιδερμίδες, συνδυάζοντας αντηλιακή προστασία και δερμοκαλλυντική φροντίδα. Η σειρά Nivea Sun Sensitive Protect, έρχεται να καλύψει τις ανάγκες της ευαίσθητης και μη ανεκτικής στον ήλιο επιδερμίδας, αφού η σύνθεσή της περιλαμβάνει αντηλιακά φίλτρα ευρέως φάσματος, αλλά και αντιοξειδωτικά και φυσικά συστατικά, όπως η βιολογική αλόη και το έλαιο jojoba.

Παράλληλα, έχει κινητοποιηθεί ώστε να διαθέτει σε όλα της τα προϊόντα συνθέσεις φιλικές προς το περιβάλλον, που ελαχιστοποιούν το περιβαλλοντολογικό τους αποτύπωμα. Multi-action προϊόντα με «πράσινο» προσανατολισμό περιλαμβάνει και η νέα γενιά αντηλιακών της Caudalie, με το νέο πατενταρισμένο αντιοξειδωτικό σύμπλεγμα. Με τρία ισχυρά δραστικά συστατικά -πολυφαινόλες, εκχύλισμα ερυθρελάτης και βιταμίνη Ε- και σε συνδυασμό με τα 4 φίλτρα, η σύνθεσή τους προσφέρει διπλή προστασία κατά της φωτογήρανσης.

Ενισχύει τη δράση των αντηλιακών φίλτρων ενάντια στη φθορά του DNA, ενώ προστατεύει την επιδερμίδα από το οξειδωτικό στρες, μπλοκάροντας το ήμισυ των ελεύθερων ριζών που προκαλούνται από την ηλιακή ακτινοβολία. Η νέα σειρά περιλαμβάνει τα Anti-Wrinkle Face Sunacare SPF30 και SPF50, Beautifying Suncare Oil SPF30 και Milky Sun Spray SPF30 και SPF50. Επιλογές με πολλαπλές δράσεις λανσάρει και το Carroten, με το νέο Carroten Compact Powder SPF30, μια αντηλιακή πούδρα προσώπου, που παρέχει UV προστασία με UVB+UVA, ενώ υπόσχεται κάλυψη με φυσικό αποτέλεσμα που διαρκεί, αλλά και mat αίσθηση.

Η ΕΥΑΙΣΘΗΤΗ ΕΠΙΔΕΡΜΙΔΑ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ
Την ίδια στιγμή, οι εταιρείες απαντούν με εξειδικευμένες προτάσεις στις ανάγκες του ευαίσθητου δέρματος, θέτοντας την παιδική προστασία στην καρδιά της στρατηγικής τους. Όπως σχολιάζει ο Πέτρος Φρυδάς, «την επερχόμενη σεζόν, στόχος μας είναι η ανάδειξη των ειδικών αναγκών της αντηλιακής προστασίας και της φροντίδας της παιδικής επιδερμίδας με εξειδικευμένες προϊοντικές προτάσεις για τις ανάγκες των μικρών μας φίλων, αλλά και χρήσιμες συμβουλές φροντίδας για τους γονείς τους».

Με ειδικά διαμορφωμένες, ήπιες και προστατευτικές συνθέσεις, τα format στα οποία διατίθενται εξυπηρετούν και τις ιδιαίτερες περιστάσεις χρήσης, όπως το παιδικό παιχνίδι στην άμμο και το νερό. Με την ολοκληρωμένη σειρά Nivea Sun Kids Protect & Play, η Nivea παρέχει ενισχυμένη αντηλιακή προστασία ευρέως φάσματος από τη βλαβερή UV ακτινοβολία, ενώ η ειδική περιποιητική σύνθεση υποστηρίζει τους φυσικούς μηχανισμούς άμυνας της επιδερμίδας. Παράλληλα η διπλά αδιάβροχη σύνθεση των παιδικών αντηλιακών Nivea Sun επιτρέπει ξέγνοιαστο παιχνίδι τόσο έξω στην παραλία όσο και μέσα στη θάλασσα.

Δύο νέα προϊόντα ενέταξε στην παιδική του σειρά και το Carroten, το Carroten Kids Wet Skin Spray SPF50 200ml και το Carroten Kids Roll-On SPF30 50ml. Το νέο Carroten Kids Wet Skin Spray SPF50 200ml έρχεται με ενισχυμένο σύστημα προστασίας 3 επιπέδων (UVB+UVA+IRA) και προβιταμίνη D. Περιέχει επίσης μαλακτικούς παράγοντες που επιτρέπουν τη διάφανη εφαρμογή σε βρεγμένη και στεγνή επιδερμίδα και είναι ειδικά μελετημένη, ώστε να ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος αλλεργικής αντίδρασης.

Το Carroten Kids Roll-On SPF30 50ml διατίθεται με roll-on στόμιο για εύκολη εφαρμογή και σε συσκευασία ταξιδιού για την εύκολη χρήση του. Προσφέρει ενισχυμένο σύστημα προστασίας 4 επιπέδων (UVB+UVA+VL+IRA), ενώ είναι εμπλουτισμένο με 3πλό σύστημα προστασίας, beta-glucan + provitamin D + prebiotic.

Προτάσεις για αποτελεσματική και ασφαλή προστασία και από το Garnier Ambre Solaire: τα Garnier Ambre Solaire Sensitive Kids SPF50+, είναι σχεδιασμένα να «θωρακίζουν» την ευαίσθητη επιδερμίδα των παιδιών από τις υπεριώδεις ακτίνες UVB, UVA ακόμα και τις μακρές UVA, ενώ η νέα Sensitive Advanced UV Gel Cream SPF50+ προσφέρει υψηλή αντηλιακή προστασία προσώπου σε μορφή τζελ με ματ αποτέλεσμα.


H ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
Δίνοντας υπόσταση στην κοινωνική τους διάσταση, οι εταιρείες sun care αναλαμβάνουν εκπαιδευτικό ρόλο και υλοποιούν πολυδιάστατες πρωτοβουλίες ευαισθητοποίησης του καταναλωτικού κοινού. Ενδεικτικό είναι το case της Κορρές, που για τρίτη χρονιά φέτος μετέφερε τo μήνυμα #stopsunageing, τονίζοντας ότι ο ήλιος επιδρά αρνητικά στο δέρμα κάθε εποχή, κάθε ημέρα, και υπενθυμίζοντας την ανάγκη προστασίας από τα σημάδια γήρανσης που προκαλεί, κάθε στιγμή.

Το παραδοσιακό βραχιολάκι του Μάρτη μαζί με το March Ribbon συνόδευσαν και πάλι το μήνυμα #stopsunageing, για να «προστατεύσουν» τους all-season-outdoors-fans, ξεκινώντας από την 1η Μαρτίου και για τις επόμενες 364 ημέρες. Παράλληλα, τα brands δίνουν το «παρών» σε σημαντικά events, διαδίδοντας το μήνυμα της ασφάλειας, μέσα από συνεργασίες με δημοφιλείς προσωπικότητες. Η Anthelios, η γαλλική σειρά δερμοκαλλυντικής αντιηλιακής προστασίας είναι για 3η συνεχή χρονιά Suncare Partner των Ολυμπιονικών της Ιστιοπλοΐας στα 470, Παναγιώτη Μάντη και Παύλου Καγιαλή, συνεχίζοντας να στηρίζει τη δημόσια υγεία. MW

FOCUS POINTS
– Άνοδος για την εγχώρια αγορά αντηλιακών προϊόντων, με τη αξία των πωλήσεων να ενισχύεται κατά 36,9% και τον όγκο κατά 22,5%
– Η παγκόσμια αγορά sun care αναμένεται να φτάσει τα 17 δισ. μέχρι το 2024
– Οι μάρκες αντηλιακής προστασίας ενσωματώνουν cross-category πλεονεκτήματα, ενισχύοντας τις φόρμουλες με πρωτοποριακά συστατικά με αντιγηραντικές και αναζωογονητικές ιδιότητες
– Συστατικά επιβλαβή για τον άνθρωπο και το οικοσύστημα απομακρύνονται από τις συνθέσεις, ακολουθώντας τη φιλοσοφία περιβαλλοντικής υπευθυνότητας
– Ευαίσθητα δέρματα και παιδικά προϊόντα μπαίνουν με εξειδικευμένες προτάσεις στο επίκεντρο του portfolio
– Το 74% των διαδικτυακών αναφορών για την κατηγορία προέρχεται από το Twitter και αφορά κυρίως τηλεοπτικούς διαγωνισμούς
– Αναλαμβάνοντας εκπαιδευτικό ρόλο, οι εταιρείες sun care υλοποιούν πολυδιάστατες πρωτοβουλίες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού

ΕΝΔΥΜΑΤΑ ΜΕ… ΔΕΙΚΤΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Με την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τις βλαβερές συνέπειες της ηλιακής ακτινοβολίας στο δέρμα, η αντηλιακή προστασία υπερβαίνει πλέον την κατηγορία της προσωπικής φροντίδας. Παράλληλα, σε συνδυασμό με την εξάπλωση του active lifestyle και των εξορμήσεων στη φύση, διανοίγονται νέες εμπορικές ευκαιρίες, με την ενσωμάτωση αντηλιακών ιδιοτήτων και στην ένδυση.

Ενδεικτικά, η νέα σειρά Trekking της Oysho_Sport αποτελείται από τεχνικά ενδύματα κατάλληλα για μεγάλες διαδρομές και προσφέρει όλα τα απαραίτητα για τη συμβίωση με τη φύση. Περιλαμβάνει κολάν με ενίσχυση στα γόνατα και παντελόνια cargo με αφαιρούμενα κομμάτια, αδιάβροχα και με πολλές τσέπες. Και τα δύο ενδύματα έχουν αντηλιακή προστασία UPF+50, ενώ διαθέτουν και σορτς με εσωτερικό σλιπάκι που αναπνέει για να απομακρύνει την υγρασία σε αεροβικές ασκήσεις στο βουνό, και σε συνθήκες με υψηλές θερμοκρασίες.

DIGITAL ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΥΡΙΑΡΧΟΥΝ ΣΤΑ SOCIAL
Η ανάλυση των δημοσιευμάτων στο internet και των posts στα social media έδειξε ότι το αντηλιακό που αναφέρεται περισσότερο είναι το Carroten. Συγκεκριμένα, η έρευνα έδειξε ότι το συγκεκριμένο brand συγκέντρωσε μερίδιο δημοσιότητας 84,86% με πάνω από 3.800 δημοσιεύματα. Ακολουθούν τα Ambre Solaire (7,45%), Nivea Sun (4,28%) και Piz Buin με 3,41%.

Για το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα (Μάιος 2018-Μάιος 2019), ο συνολικός όγκος αναφορών σε ειδησεογραφικά sites, blogs και social media (Twitter, YouTube, Instagram) πλησίασε τις 4.500. Οι μήνες με τον μεγαλύτερο όγκο αναφορών ήταν ο Ιούνιος και ο Ιούλιος 2018, με 2.500 αναφορές. Το 74% των αναφορών προέρχεται από το Twitter και αφορά κυρίως τηλεοπτικούς διαγωνισμούς, που ζητούν από τους τηλεθεατές να κάνουν RT το tweet του/της παρουσιαστή/τριας, καθώς και χιουμοριστικά tweets.

Ακολουθούν τα posts με φωτογραφίες προϊόντων στο Instagram (12,5%), δημοσιεύματα σε sites και blogs (9,5%) και βίντεο στο YouTube (4%) με παρουσιάσεις προϊόντων από beauty bloggers αλλά και διαφημίσεις. H έρευνα έγινε για τα brands Ambre Solaire, Carroten, Nivea Sun και Piz Buin σε ειδησεογραφικά sites, blogs, Twitter, YouTube, Instagram και forums, το διάστημα 1/5/2018-31/5/2019.

Όλα τα στοιχεία έχουν συγκεντρωθεί και αναλυθεί με το Monitor by Innews (http://innews.gr) για λογαριασμό του Marketing Week. Το Monitor είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα αποδελτίωσης, καταγραφής και αξιολόγησης δημοσιευμάτων, από έντυπα (εφημερίδες, περιοδικά), διαδίκτυο (ειδησεογραφικά sites, blogs, forums) και έλληνες χρήστες social media (Twitter, Instagram, YouTube).